Gå til innhold

Clay Lube


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Er lei av å kjøpe små pakker med clay-kit, så jeg skal kjøpe claybars og detailer.. Så jeg må bare høre om jeg kan bruke "Meguiars Last Touch Spray Detailer" som lube? er ikke helt sikker se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei av å kjøpe små pakker med clay-kit, så jeg skal kjøpe claybars og detailer.. Så jeg må bare høre om jeg kan bruke "Meguiars Last Touch Spray Detailer" som lube? er ikke helt sikker se...

Jepp, den kan brukes. Bland den ut 1:1 med vann, så har du den lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

det viste jeg ikke:) Billigere å kjøpe 1 gallon med detailer og 2x120 gr bar for 250kr eksl. frakt enn liten flaske og 50gr her for 250.. Blie mye bruk clay på biler, spesielt de som ikke er blitt tatt vare på:)

Takk for raskt svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viste jeg ikke:) Billigere å kjøpe 1 gallon med detailer og 2x120 gr bar for 250kr eksl. frakt enn liten flaske og 50gr her for 250.. Blie mye bruk clay på biler, spesielt de som ikke er blitt tatt vare på:)

Takk for raskt svar:)

Blir dyrt i lengden hvis man kjøper Meg's Quick Clay-kit ja. Selv kjøpte jeg meg noen pakker med FinePolyClay hos CYC.co.uk til 100kr for 3claybars ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
kan man bruke såpevann som lube også? godt utblandet nxt feks?

Ja, går fint det. Såpevann kan lage renninger men. Kan bruke vann også, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøpe deg ei flaske med Optimum No Rinse.

Denne trenger du bare to-tre korker av til 1 liter vann, så da har du clay lube for alltid ;)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Da kan jeg egentlig velge og vrake mellom forskjellig "glid" da! Bestiller i morra hvertfall.. Fri-uke til uka, og da går resten av claybaren og lube'n jeg har nå:)

Igjen; takker for bra, og ikke minst, raske svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, går fint det. Såpevann kan lage renninger men. Kan bruke vann også, for den saks skyld.

Litt uenig i det at man kan bruke vann. Selvfølgelig KAN man bruke vann, men det egner seg dårlig. Optimum NO-rinse i vann er gull. Du må huske at du vil ha den glatte, sleipe effekten på claybaren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...