berg640

Valg av pads?

Hei.. Tenkte jeg skulle begynne å prøve meg litt frem med roterende maskin. Har kjøpt meguiars produkter for hand frem til nå. Hvilke produkter anbefales til en nybegynner med roterende? Bør jeg kjøpe både liten og stor pad? Det blir bare egen bil det skal brukes til og kanskje litt til nermeste familie. Fantastik forum foresten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store og små pads er å anbefale, Meguiars, Scholl, Menzerna, 3M mm har alle bra produkter, Scholl har flere typer som er bra å jobbe med, S40, S30 bla funker bra, de sammen med Scholl pads settet så har du produkter til å fjerne mye swirls og riper... M, L settene til Scholl er bra, husk rett bakplate også til forskjellige str også :)

Meguiars MG205 har jeg sett mye bra av etterhvert, ikke testet den enda, men det skal jeg få gjort, den er kjapp å bruke og du styrer cut/finish ut fra pad valg (samme som med Menzerna, Scholl også) Meguiars sine pads er også UBER lette å skjønne, beige er finish, gul er medium og burgunder er kraftig, Ull pads er også å anbefale, bare test det litt før du kaster deg i gang på en "ny" bil

Scholl/Menzerna = scandicshine

Meguiars/3M = Godkjemi (rb)

Lahega = Autoboss (rb)

(rb) = DCN VIP rabatt avtale

Lykke til med test og roterende da, alltid litt "tricky" i starten, men så fort du finner roen sammen med maskinen går det som en drøm, som nevnt, test det på et panel som det ikke er så farlig med...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jammen rask respons :) Har mest lyst til å holde meg til Meguiars, siden jeg er godt fornøyd med det hittil. Da blir det innkjøp av Meguiars pads og mg 205 til å begynne med. Takker for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars har 6" pads, mener de ikke har noen som er mindre, alternativet da er 3M sine, de har i div str, 4" er en bra str også på trangere plasser, Busch her på forumet har også en forlenger til roterende maskiner (mellom pads og maskin) som er uunværlig mht takrails ol, var vel 100 lapp for de...

Er en tråd her inne med info om Meguiars MG205 som er verdt å få med seg også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det var jammen rask respons :) Har mest lyst til å holde meg til Meguiars, siden jeg er godt fornøyd med det hittil. Da blir det innkjøp av Meguiars pads og mg 205 til å begynne med. Takker for svar.

Forhandleren "Blankbil" her inne har svært hyggelige prise på Meguiars pader. kr 200,- for soft buff og kr 220,- for nye soft buff 2.0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive