Gå til innhold

Nybegynner på bilpleie - Hva skal jeg bruke ?


Mikael

Recommended Posts

Heisann,

Har en Mazda 323F med masse vaskeriper, og annet morro.

Jeg er totalt nybegynner innen både vasking, polering, claying osv.

For å begynne med det grunnleggende - Hva ska jeg bruke ved vask ?

Hva burde jeg bruke videre ? Maskin eller håndpolering ?

Hvilke produkter er best for en nybegynner, som ikke er totalt bilpleie-fantast, men ønsker en dyp og noenlunde ripefri overfalt ? Og som helst ikke koster begge armer og begge ben :rolleyes:

Noen bilder for å illustrere. Litt dårlige, og jeg kan love at lakken ser enda dårligere ut i virkeligheten.

100_0480.jpg

Panseret skal riktignok lakkeres opp pga. steinsprut

100_0479.jpg

100_0496.jpg

100_0495.jpg

100_0482.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

Ja mye info i dummis guidene :)

mitt, gritguard tørkehåndkle og en god såpe ala Duragloss 901 hjelper deg i gang mht vask..

skal du bruke lite kr så er lakkrensen til Autorange (lahega) bra, denne samme med banana wax fra samme leverandør gir dg mye glans for få kroner (DCN har rabatt avtale med de også om du er VIP her inne) Lakkrensen funker sammen med den DA maskin også, og da tar den ok om du ikke har knallhard lakk, skal du korrigere mer så må du over på roterende og feks Scholl produkter for å få det 100% men som sagt så kommer du et godt stykke på vei med Autorange paintcleane rog banana wax :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Takk for gode svar, fint å få hjelp når du er ny i gamet ;)

Har lest litt guider nå, og kjøpslista ser slik ut forover:

Wash Mitt

Duragloss 901 og Meguiars Soft Wash gel

Riccardo clay

Felgbørste og Bilberry

Meguiars Deep crystal cleaner wax

Meguiars Deep crystal polish

Meguiars Deep crystal carnauba wax

Tenkte å få kjøpt dette så fort som mulig, ivrig etter å få rensa og shina lakken litt ;)

Var innom Bilextra idag, og snappa med meg en Meguiars Microfiber Wash Mitt. Var på tilbud til 100,-.. Fungerer den greit ?

Sjekka litt priser på det andre også, blir nok et par tusenlapper på saker :P Men resultatet skal bli morro å se! Får prøve meg litt fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bilxtra idag, og utrolig nok så var en representant fra Meguiars innom der, så fikk et par tips av han.

Han anbefalte meg Quick clay pakka, Megs Deep Crystal cleaner, Techwax og ScratchX til de dypeste ripene. Han kikka også på bilen samtidig..

Burde jeg bruke dette, eller hele 3 stegs pakka i stede ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Funker bra det der....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...