Gå til innhold

Shampoo på nyvokset bil.


hanso

Recommended Posts

Gold Class Car Wash and Conditioner eller Soft Wash Gel er to produkter fra Meg som skal være skånsom mot voks og polish. Er dette gode produkter, eller er det andre som er "mye" bedre?

Mvh Hans-Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Har du vokset bilen med Swissvax voks, har Swissvax Car Bath en del oljer i seg som gjør at voksen holder lengre, tilpasset da innholdet i Swissvax sine vokser. Såpen er også utrolig glatt og digg å vaske med.

Ellers er Optimum Car Wash overlegen. Glatt, mild, skummer sykt og lukter utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Her går det i hovedsak i Pinnacle Bodywork Shampoo, Duragloss 901 og Optimum Car Wash

Min favoritt på nyvokset blir nok Pinnacle Bodywork Shampoo. Herlig lukt av kokos, drøy i bruk og veldig mild mot lakken.

Vil tro den er ganske lik Swissvax sin car Batch som jeg enda ikke har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vokset bilen med Swissvax voks, har Swissvax Car Bath en del oljer i seg som gjør at voksen holder lengre, tilpasset da innholdet i Swissvax sine vokser. Såpen er også utrolig glatt og digg å vaske med.

Ellers er Optimum Car Wash overlegen. Glatt, mild, skummer sykt og lukter utrolig godt.

x 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss 901, Swissvax car bath, muc-off ubershine, CG maxi suds II er noen jeg bruker jevnlig, Poorboys super slick and suds er også en knall såpe

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Poorboys super slick and suds er også en knall såpe

Syns du ikke denne er en prikk for sterk?

Super Slick & Wax er derimot mild nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei ikke merket noe til deg, men doserer nok lavere en det de anbefaler.. SS&W er dog også en knall såpe da :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa Optimim Car Wash her forige uke, og til nå er det den beste såpa jeg har jobba med.

Blanda kanskje litt sterkt, (er 3 korker i 18L bøtte mye?), men bilen blei så rein og blank at det var en fryd. God gli og plenty med skum.

Soft Wash vet jeg ikke helt om jeg liker. Den gir meg følelsen av "hardt vann", men det kan være innbilning, eller lite såpe i vannet. Den skummer ganske greit i skumlansen, så det er der jeg bruker den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av Megs så har jeg foreløpig testet:

Soft wash gel - Her synes jeg det må mye såpe til for å få bra skum og glid, men den er vel mild også

NXT shampo - Sterk, men gir masse skum og god glid

Hyperwash (Detailer serien) - Høykonsentrert, synes denne funker best til skumlegging.

Shampo Plus (Detailer serien) - Denne synes jeg er fin til daglig vask, men med lav dosering. Gir greit med skum og god glid. Ligner en del på NXT, men lettere å dosere synes jeg.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...