Chris-520e39

Nye lykter til min BMW 520i. Hva er den enkleste måten?

Hei!

Har endelig fått somlet meg til å se på nye frontlykter til bimmeren, en 520i e39. Byttet baklykter tidligere i år, noe som var lekende lett. Bare skrudde ut 4 skruer per lykt, tok ut de gamle og satt inn nye. Det jeg lurer på nå er om det er like enkelt på frontlyktene. De jeg har nå er relativt slitne og har gule blinkere. Derfor har jeg sett meg ut disse som replacement:

image_12027_big.jpg

image_12028_big.jpg

Som dere ser er det kun lykteglasset som skal byttes, da jeg har velfungerene xenonlykter på nærlys og vanlig halogen på fjernlys.

Var også ute og knipset et par bilder av lyktene mine, og det er her jeg håper folk kan hjelpe til!

Som jeg skjønner det er det to klips her + to fastskrudde "bøyler".

post-145-1243864982_thumb.jpg

Nærbilde av klips:

post-145-1243865005_thumb.jpg

Nærbilde av "bøyle":

post-145-1243865028_thumb.jpg

I tillegg til dette fant jeg en klips på siden av lykta, inn mot nyrene:

post-145-1243865053_thumb.jpg

Vil det bare være å kjøpe de lyktene, skru av/klipse av og sette inn de nye lykteglassene, eller det det noe annet som må gjøres?

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vertfall være bare å bytte, men regner med du må av med lykta for det er sikkert klips under også :) er det limt må du ha de i stekovnen for å smelte limet :P Mener de ikke er limt da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må av med den tynne listen under lyktene. Den kan sitte noe j...lig. Legger ved bruksanvisning som er for å bytte til Angel Eyes som jeg gjorde med min gamle E39. Den viser hvordan du tar ut lyktene. Anbefaler at du stiller bilen på et plant underlag 2-3 m fra en vegg. Marker på veggen hvor du har lyskjeglen. Dette gjør det enkelt når du skal justere de nye lyktene.

Fikk ikke lastet opp PDF filen. Send meg en PM med e-post adresse så skal jeg sende den til deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive