Gå til innhold

Rustskade på dørkant - how to fix?


ewmk

Recommended Posts

Heisann!

Forrige eier har slått dørkanten uten å gjøre noe med det slik at den åpne metallflaten har blitt brun. Ingen bobler eller slikt, men bart metall har jo den fine egenskap at den danner en rustflate i kontakt med oksygen og vann/fuktighet.

Det er ikke nødvendig å lakkere døren, men tenkte å benytte meg av innkjøpt lakkstift fra originalt delelager (lakkfarge + clear coat).

Så til spørsmålet, FØR jeg nøysommelig påfører kanten ny lakk, hvordan bør jeg forbehandle skaden? Pusse forsiktig ned med fin sandpapir? Påføre grunning? Vil at dette skal bli så holdbart som mulig. Noen som har en god og nøyaktig fremgangsmåte her?

Mvh,

Erik

Bil: todørs '90 BMW 325i M-Technic II

post-256-1243857737_thumb.jpg

post-256-1243857750_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trenger ikke rustbjørnen litt rust for at det skal bli en kjemisk reaksjon? Ville heller pusst ned skikkelig ja, ikke bare sånn at metallet kommer frem, men enda litt mer. For som fredsjo sier, boblene kommer fort tilbake om ikke ALT er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man ofte ikke får bort all rust med sandpapir, vil det være lurt å legge på rustbjørn :) Man må sandblåse for å være sikker på at all rusta forsvinner, så rustbjørn blir en grei erstatning der sandblåsing ikke er hensiktsmessig :) hvertfall det jeg har fått med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...