cotte78

Hvor ofte kan man polere med maskin?

Hallo, jeg har prøvd maskinpolering for første gang, dette var enkelt, men resultatet ble ikke som forventet. Trur jeg gikk for fort over panelene og dermed ikke fikk jobbet inn produktene nok. Jeg brukte MG 83 og Scholl 30 på blå Sinus pad. Håpet på å få fjernet flere riper på min Opel Vectra 05 modell. Kom gjerne med alternative prudukter. Og så til innlednings spørsmålet, hvor ofte kan men polere med maskin uten og ta livet av lakken?

Hilsen Christian.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Dette var enkelt, men resultatet ble ikke som forventet"...... :P

Hvor mye du kan "maskinpolere" kommer helt an på hvor grove produkter du bruker, hvor ofte du bruker de og hvor mye lakk det er på bilen i utgangspunktet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mange "my" en fjerner når en polerer med normal polish og cut, du må ofte over på ullpads og kraftigere rubbing for å fjerne lakken, men du skal være forsiktig på kanter ol, der er lakken tynnere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er riktig som du skriver at hvis du jobber for fort så får du ikke jobbet nok med produktene.Det eneste du gjør er og spre produktet frem og tilbake.Null funksjon.;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg forstår det rett så kan man polere oftere hvis man bruker mindre cut i pruduktene, som f.eks. Scholl 30 eller Meguiars M80 osv.

Det er faktisk riktig så artig og polere bil, lett og bli avhengig. Hva med og bruke en halveis grov polering på vår parten og en ny runde med mildere polering til høsten? Men Voks kan man heldigvis legge på oftere, eller hur?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks kan du fint legge på så mange ganger og så ofte som du vil :) Men lite vits å ha 7 lag på en dag f.eks :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive