Jump to content
Sign in to follow this  
fredrik

Hjelp med rotary... sliter med kjørespor

Recommended Posts

fredrik

Hei!

Fikk idag ut fingeren og testet roterende på bakluka mi. Siden jeg skulle teste for andre gang (første var bare en kjapp test på et panser på en bil som skulle ødelegges uansett) gikk jeg for PO85RD på hvit Sonus.

Fikk fjernet swirls, mens noen litt grovere riper fortsatt er igjen. Ser også at det ble litt kjørespor.

Noen tips til hvordan jeg bør gå frem på resten av bilen, og på bakluka for å fjerne kjøresporene? Hvordan forhindrer jeg de best mulig? Har hvit, blå og gul Sonus tilgjengelig, og SIP og 85RD som midler. Bilen er en BMW med Jet Black/Schwarz II farge.

Tusen takk for alle svar! :)

Edited by fredrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hans Marius

Synes det var litt rart at du fikk kjørespor etter PO85RD og hvit sonus på BMW lakken. Mulig du ikke har kjørt den lenge nok og brutt den nok ned. Men ville vel kanskje prøve med PO85RD og blå sonus for å se om du klarer å fjærne kjøresporene med det. Om du klarer det, ville jeg kanskje ikke brukt noe annet enn den komboen på resten av bilen om du klarer deg med en 1. stegs jobb. Ellers kan du jo prøve med SIP og hvit sonus først, etterfulgt av PO85RD og blå sonus (om du klarer å fjerne kjørespor av SIP med den da).

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredrik

Litt merkelig synes jeg det var også. Det kan hende at det ikke er originallakk på bagasjelokket. Det er jeg litt usikker på, og det kan se litt ut som om det er lakket opp.

Skal teste med blå pute. Når dere beveger dere opp på korrigeringshastighet etter å ha spredd produktet, hvilken RPM polerer dere på, og hvor mange passes før dere går ned på refining?

Produktet skal bli gjennomsiktig når det er helt brutt ned?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hans Marius

Kommer nok litt ann på hva slags polish du bruker, men jeg pleier å ligge mellom 1200 til 2000 RPM. Kjører en 5-6 pass til jeg synes det ser bra ut. Skal bli gjennomsiktig hinne ja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredrik

Skjønner ikke helt hva jeg gjør galt jeg altså. :P

Prøvde panser idag, først med PO85RD på gul pute, så på blå. Under lyset i vaskehallen ser jeg igjen buffer trails. Er virkelig lakken så myk, eller hva i all verden gjør jeg galt?

Søren altså... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Sliter med det samme..så du er ikke aleina, Fredrik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arne

Jeg testet megs.#105 med scholl blå pute i helga og fikk endel kjørespor.Fjernet de med 106FF og sonus hvit pute.Måte kjøre en stund men forsvant tilslutt.

Så sansynligheten for at du må gå over med et mildere produkt er stor. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
truhaa

Ja mildere produkt og litt bløtere pad, spre på lav hastighet, kjør noen pass med litt press på paden, og slipp opp og la maskine bare gå noen ganger over med degen vekt. pass på å ikke kjøre tørt, har du feks 106 så har den ok lang tid å jobbe med :)

kjørespor får jeg også her, derfor har jeg DA maskin også ;) noe lakk er bingo å holde på med, bla EVOn..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øivind

Ultrafina SE har vært løsningen for mange som har hatt så myk lakk at MG80 på finishing har laget spor

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredrik

Må vel bare prøve mer...

Er det slik at om jeg jobber på et lite område av gangen, så er det mindre sjans for kjørespor? Blir vel til at jeg bare må gå over igjen med hvit pute og 85RD. Kan jo ikke kjøre rundt med sånt heller...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scandic Shine / Ketil

Jetblack til bmw er veldig vanskelig! Prøv 85RD på blå sonus og lav hastighet, burde gå fint da!

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredrik

Ja, jeg merker det der. Var jo helt utrolig merkelig. Opplevde også at produktet gummet seg, tror jeg. Pad begynte å hoppe, og det ble vanskelig å fjerne produkt...

Skal teste ut lav hastighet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scandic Shine / Ketil

Husk blå scholl også :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øivind
Fjerner #80 kjørespor?

Få finishing pad er den som regel kjempe til å fjerne kjørespor, men ikke på veldig myk lakk

Share this post


Link to post
Share on other sites
ØHN
Få finishing pad er den som regel kjempe til å fjerne kjørespor, men ikke på veldig myk lakk

Hvis det ikke funker med #80. Tror dere #82 på Meg, finishpad ville løst kjørespor på myk lakk? Det blir vel enda mindre cut?

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredrik
Husk blå scholl også :)

Du er farlig da... ^^

Og jeg er blakk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scandic Shine / Ketil

Oi, mente sonus. Surret der, hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...