Gå til innhold

Ekstremt tregt forum


mammut89

Recommended Posts

Når man forsøker å se på Show and shine tråder blir bildene så tregt lastet at jeg gir opp. Jeg var innom forumet hele tiden før men jeg har gitt det helt opp. Jeg kommer innom en gang annen hver uke og opplever det  samme. Håper dere får ordnet det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har en sak pågående med de som leverer hosting så vi driver å feilsøker på det. Men er vanskelig å finne ut nøyaktig hva det er. Siden det er ikke noe cpu, minne osv som går i taket når det skjer.
Det startet ca rundt når vi tok ned alle bildene fra Photobucket og server de fra vår server. Så tror det ligger noe rundt der men klarer ikke finne noe direkte sammenheng.

Er satt på mer overvåking og logging av serveren for å prøve å finne ut mer. 

Har mistanke på at det er noen show and shine tråder som er årsaken som har store bilder på 4-5mb hver og mange av de så de er type 300-400MB store totalt som er årsaken. Som får den bildeproxy tjenesten vi bruker til å henge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Finn en annen bildeproxy da vel? Jeg har fibernett og måler opp mot 800 mbps sent på kvelden, alt av nettisider popper frem øyeblikkelig inkludert diverse andre bildetunge forumer jeg også er medlem av. Så klikker jeg meg inn hit og skal se gjennom en S&S og skulle nesten tro jeg hadde ISDN..

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa

Har merket selv at forumet har vært tregt i det siste, men det som er litt rart i at på alle mine maskiner så er det nesten bare i chrome det går i sneglefart. Bruker jeg f.eks Edge så er det like kjapt som det alltid har vært, en annen ting som er rart at med engang jeg kobler meg på VPN til utlandet (f.eks England) så er det også like kjapt igjen i chrome, så det er bare å omstille seg selv litt for å få den sømløse brukeropplevelsen, men håper at alt løser seg for forumets del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe til dette, verken pålogget eller som gjest for å ha prøvd. Gjelder safari i mac, chrome på mobil og nettbrett.  Alt kommer øyeblikkelig både på wifi og 4G :)

Men merket at når jeg lastet opp min forrige S&S, da glemte jeg å redusere bildekvaliteten (sorry @Dennis) - da gikk det smått i en 20minutter før jeg reduserte kvaliteten på bildene så gikk alt helt fint!

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Vet ikke om det hjelper, men har opplevd temmelig tregt forum en del ganger de siste ukene. Både fra pc og nettbrett. Både i firefox og chrome nettleser, og det har vært både på lasting av forside, uleste innlegg osv. Sider her inne som ikke har bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
5 timer siden, detailersking skrev:

Litt kjedelig og ikke kunne poste bilder i noen av forumene, siden dette er deaktivert. Håper dere finner en god hostingløsning (Y)

Hva mener du med å ikke kunne poste bilder? Er ikke noe problem å laste opp bilder rett på forumet her, er det deaktivert for deg er det noe feil :) Vi har masse med lagring og bildene blir automatisk justert ned i størrelse er de alt for store og er raskt å bruke.
Problemet har vært bildene fra Photobucket som sluttet å støtte å vise bilder hvis man ikke betalte masse penger og noen andre 3 part sider når noen har postet bilder som er alt for store i størrelsen som har ødelagt for en funksjon som server 3 part bilder over https for å ikke få "mixed content warning" når bildene ikke kommer fra en https adresse. 
Siden er ikke noe automatikk der, slik det er når man laster opp ved bruk av bilde/vedlegg funksjonen her på forumet hvor bilder får en normal størrelse. Så man ikke får innlegg som er 500-600MB store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
8 timer siden, detailersking skrev:

Står at det har blitt deaktivert for denne tråden. Gjelder alle tråder jeg har prøvd. Virker som noe bugs, vet ikke om det bare gjelder min konto.

Det hørtes merkelig ut.
Ser ikke denne nederst når du poster innlegg hvor du kan velge filer å laste opp? Prøvd en annen nettleser? Bare for å sjekke at det ikke er der det ligger. 

picture.JPG
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Ser ut som forumet har fungert fint i hele går uten at det har gått tregt. Flere som kan bekrefte at det ikke har vært noe tull i går? [emoji4] 
Jeg prøvde å åpne en s&s i går kanskje i 11 tia, heinejs sin a6 og den lukket jeg da det var modemfeeling :(

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Eksterne biler fra Flickr, imageshack osv kan vi ikke alltid garantere god hastighet fra slik det ernå. Men prøvde nå og var ikke noe problem og bildene så ut til å laste raskt og var ikke veldig store. De trådene som har type 300-400MB med bilder vil alltid ta tid å laste inn uansett avhenging av linjen man har selv. 

Si ifra hvis selve forumet går tregt å laste inn og bilder som er lastet opp på vår server som ligger på detailersclub.no/upload.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik endte tråden til Kontorpult opp nå nettopp. Bildene starter å laste i modemfart og ender med å bli avbrutt med bare filnavn.

tregt forum.JPG

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Testet ut cloudflare (content delivery system) for å forbedre hastigheten. Men ble en fiasko med SSL sertifikat så ble satt tilbake igjen.

Bildene skal fungere igjen nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

detailersking

Har prøvd forskjellig, både imac, pc og huoghei. Meldingene jeg får i alle tråder jeg prøver å poste i er: "this forum has disabled media sharing". Legger ved screenshot på denne linken her. Shared from Amazon Drive - https://www.amazon.com/clouddrive/share/dznxcAnVx9Lb4LIVgwUyJ4dh7bxqlAu1MilTqsOekSY

Må også legge til at jeg ikke har komt meg inn på forumet de siste 3 timene på grunn av at jeg ikke har nettverksforbindelse sier appen, noe som er feil. Har da bare prøvd fra mobil. Rekner med dere setter pris på tilbakemelding [emoji106]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
4 minutter siden, detailersking skrev:

Har prøvd forskjellig, både imac, pc og huoghei. Meldingene jeg får i alle tråder jeg prøver å poste i er: "this forum has disabled media sharing". Legger ved screenshot på denne linken her. Shared from Amazon Drive - https://www.amazon.com/clouddrive/share/dznxcAnVx9Lb4LIVgwUyJ4dh7bxqlAu1MilTqsOekSY

Må også legge til at jeg ikke har komt meg inn på forumet de siste 3 timene på grunn av at jeg ikke har nettverksforbindelse sier appen, noe som er feil. Har da bare prøvd fra mobil. Rekner med dere setter pris på tilbakemelding emoji106.png

Du bruker DCN App/Tapatalk ja. Da stiller det seg helt annerledes. Skal sjekke dette nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
23 minutter siden, detailersking skrev:

Har prøvd forskjellig, både imac, pc og huoghei. Meldingene jeg får i alle tråder jeg prøver å poste i er: "this forum has disabled media sharing". Legger ved screenshot på denne linken her. Shared from Amazon Drive - https://www.amazon.com/clouddrive/share/dznxcAnVx9Lb4LIVgwUyJ4dh7bxqlAu1MilTqsOekSY

Må også legge til at jeg ikke har komt meg inn på forumet de siste 3 timene på grunn av at jeg ikke har nettverksforbindelse sier appen, noe som er feil. Har da bare prøvd fra mobil. Rekner med dere setter pris på tilbakemelding emoji106.png

Ser ut som en feil i Tapatalk appen. Velg attachment/vedlegg istedenfor bilde så ser det ut til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...