Gå til innhold

Korrigering av lette swirls på netsen ny rød Fiat 500


Cyberdog

Recommended Posts

Cyberdog

Hei,

Jeg har aldri tatt i en poleringsmaskin, men min 2009 Fiat 500 har litt vaskeriper og swirls som jeg mistenker stammer fra forhandlerens klargjørere... Fikk også noen når jeg la voks for hånd tror jeg. Av en eller annen grunn gikk ikke SW og latexhansker så bra som jeg hadde håpet. Blir påføringspads neste gang...

Derfor vil jeg korrigere lett. Har ikke tenkt å bruke mye penger på maskin så jeg går for en Biltema DA maskin. Hvilke pads og produkter tror dere vil egne seg? Bilen er 95% nå så jeg lurte på om kanskje kun SW Cleaner Fluid påført med maskin kunne gjøre susen?

C

Cyberdog

2016 AMG GLA 45

1957 Volkswagen Boble

2012 Abarth 695 Tributo Ferrari (solgt)

2011 Abarth 500 esseesse (solgt)

2009 Fiat 500 Sport (solgt)

 

www.carsandcoffeebergen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

SW CF pro og Biltema maskinen hjelper det sikkert langt på vei, om ikke lakken din er uber hard da...

Scholl A15 er også en grei one stepper, men SV CF pro er nok litt sprekere mht ripene

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyberdog

Takker Truhaa

Da tester jeg med SW CF Pro når tiden kommer :)

C

Cyberdog

2016 AMG GLA 45

1957 Volkswagen Boble

2012 Abarth 695 Tributo Ferrari (solgt)

2011 Abarth 500 esseesse (solgt)

2009 Fiat 500 Sport (solgt)

 

www.carsandcoffeebergen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Jeg har samme problem som deg Cyberdog. Men har ikke lyst til og bestille CF pro også, nå som jeg har bestillt Sv entry med Scuderia osv... Så det jeg lurer på er om den CF som følger med i entry pakka kan brukes med DA og om den fjerner lette swirls/vaskemerker? Eller bør jeg gjøre som dette:

Megs DC1 / evt scratchX med DA

SV Cleaning Fluid for hånd

SV Scuderia for hånd.

Lurer litt på om Megs ScratchX blir litt for mye og om DC1 vil fjerne nok lette swirls? Vil SV CF fjerne DC1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Jeg har samme problem som deg Cyberdog. Men har ikke lyst til og bestille CF pro også, nå som jeg har bestillt Sv entry med Scuderia osv... Så det jeg lurer på er om den CF som følger med i entry pakka kan brukes med DA og om den fjerner lette swirls/vaskemerker? Eller bør jeg gjøre som dette:

Megs DC1 / evt scratchX med DA

SV Cleaning Fluid for hånd

SV Scuderia for hånd.

Lurer litt på om Megs ScratchX blir litt for mye og om DC1 vil fjerne nok lette swirls? Vil SV CF fjerne DC1?

Du kan bruke CF regular med DA (selv om den ikke er glad i for mye varme), men den har jo ikke noe slip i seg, så effekten vil jo ikke blir så bra i forhold til ditt problem. CF reg renser kun kjemisk. Jeg ville gjort som du beskriver med DC1 (som vel har mild slip?), CF fjerner denne og legger igjen oljene i lakken, samt lager heft og da voks tilslutt :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort som du beskriver med DC1 (som vel har mild slip?), CF fjerner denne og legger igjen oljene i lakken, samt lager heft og da voks tilslutt :)

DC1 er også kun kjemisk rens, uten slipemidler. Scratch-X har fine slipemidler i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster
DC1 er også kun kjemisk rens, uten slipemidler. Scratch-X har fine slipemidler i seg :)

Så hvis jeg gjør som følgende så bør jeg være ett stykke på vei:

1. Avfetting

2.skumlegging

3. HT/vask/HT/tørk

4.Clay

5.Vask

6.ScratchX med DA

7.SV CF med DA

8.SV Scuderia for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Siden Kazzper klargjorde litt rundt DC1 så må det bli rekkefølgen ja :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...