Gå til innhold

swissvax glacier


Mortensten

Recommended Posts

Jeg synes det er markedsføringsgimmick. Jeg har den til en hvit bil og jeg kan ikke se noen forskjell på Glacier og Concorso (eller Shield), så jeg sluttet å bruke Glacier. Det er sikkert noen som da mener jeg legger det feil hvis jeg ikke ser åpenbar forskjell, men hvis man må være ekspert på Swissvax for å klare å se tydelig forskjell så får de slutte å henvende seg til privatpersoner.

 

Skikkelig god beading/sheeting har den bare et par måneder-ish (det gjelder alle tre Swissvaxene jeg nevnte). Jeg husker ikke hvilken av de tre som beader og hvilken som sheeter, men lakken har vannskrekk i hvertfall de 6 mnd jeg lar voksen sitte på (uten å påføre på nytt lag i mellomtiden). Den er også ekstremt lett å legge på og buffe av, samt at det lukter sykt digg.

Endret av Prinsen
  • Liker 2

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin og jobbe med, må legges 2-3 ganger i året for å ha god beskyttelse til enhver tid. Når jeg kjøpte denne i 2009/2010 var den anbefalt til lyse farger generelt, ser nå at den er laget for hvite biler og kun hvite...er nok (som nevnt over) litt gimmick over det, gikk over til concorso og merket egentlig ikke noen forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarheten er ganske lik på mange av voksene til svisswax, jeg synes å innbille meg at jeg kanskje hadde marginalt bedre holdbarhet med concorso.

Nå er det jo ganske mange faktorer som påvirker holdbarheten til voks, så det blir helt umulig å gi deg et nøyaktig svar på hvor lenge den vil vare.

Når du kjøper en voks fra svisswax betaler du gjerne litt ekstra for eksklusivitet, god lukt og noe som er veldig enkelt å jobbe med. En flaske collinite 845 til et par hundrelapper som er en carnaubahybridvoks, er også grei å jobbe med, og har nok bedre holdbarhet enn mange av svissvax sine vokser. Men den lukter ikke godt og den gir deg ikke følelsen av å legge noe eksklusivt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammensern

Har ikke all verdens sammenligningsgrunnlag, da jeg bare har brukt SV Glacier og Soft99 Fusso på den hvite bilen vår. Men det jeg har lagt merke til, er at jeg får ikke så fort slike svarte rennemerker nedover bakluke og dørsider når jeg bruker Glacier kontra Fusso. Virker mindre sticky på en måte. Kan godt tenkes det er flere vokser som hadde fått samme resultatet for en billigere penge, men alt i alt er jeg veldig happy med Glacier som en sommervoks. 

  • Liker 1

2012 Ford S-Max Frozen White

2004 Volvo V40 Titanium Grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, trogha skrev:

Veldig fin og jobbe med, må legges 2-3 ganger i året for å ha god beskyttelse til enhver tid. Når jeg kjøpte denne i 2009/2010 var den anbefalt til lyse farger generelt, ser nå at den er laget for hvite biler og kun hvite...er nok (som nevnt over) litt gimmick over det, gikk over til concorso og merket egentlig ikke noen forskjell.

Har du SV vokser i samlingen altså , trodde det bare var Fusso og Collinite eg.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ALFRED skrev:

Har du SV vokser i samlingen altså , trodde det bare var Fusso og Collinite eg.:P

Har noe swissvax, polishangel og zymol som jeg bruker på min egen bil. Men jeg kaller fortsatt en spade for en spade😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, trogha skrev:

Har noe swissvax, polishangel og zymol som jeg bruker på min egen bil. Men jeg kaller fortsatt en spade for en spade😉

He he ja det va det då.:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...