Gå til innhold

Lyst Til å Gi Opp... Ser Lysere Ut Nå :d


Roybenz

Recommended Posts

Jeg har problemer med å få vekk vaskeripene jeg fikk etter clay. (testet clay under lys flere steder på bilen for å konkludere med dette)

Jeg brukte først clay (årsaken til ripene, selvom jeg tømte en flaske med clay lube), swissvax cleanerfluid medium med roterende flex maskin, 500-600rpm, 1900rpm, 500-600rpm, så vanlig cleanerfluid, så 2 lag med concorso voksen med 24 timers mellomrom. Ble blank og fin. Men etter at jeg fikk inspisert bilen i sola så ser jeg at jeg fortsatt har masse riper.

Bestilte meg alle glare produktene, avfetta bilen 3-4 ganger for å få av all voks. Testa alle 4 glare produktene med roterende, og sonax pad på koffertlokk. Fortsatt riper!

Kjøpte meg menzerna 106ff med orange lc pad, testa litt på koffertlokk først, så ut som alt ble borte! Også her kjørte jeg maskinen på ca 500, 1800, 500. Tok hele bilen bit for bit, tørket av middelet rett etter det var jobbet skikkelig inn.

Deretter så tok jeg glare micro finish (som også tar vekk gammel polish) med oscillerende og sonax pad (han fra glare sa at dette skulle fjærne det som satt igjen av menzerna, da det står at man ikke skal blande glare med noen andre produkter)

Så tok jeg glare pro polish med oscillerende, jobbet det inn, tørket av. Også la jeg på et lag til med glare pro for hånd.

Nå skulle det bli bra! Forventningsfull kjører jeg bort på texaco som har sånne fine blåe lys som er fint å inspisere lakken med.

Da ser jeg at jeg har fått bort en del av ripene, men også laget noen rare nye (tror det er fra oscillerende maskin) Samt noen rette tettsittende (kan ha kommet når jeg dro glare pro utover med liten skumpad, kanskje brukte for mye kraft?)

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå... Hater at det fortsatt er riper i lakken... Bilen er hvertfall blank og glatt nå, men det hjelper ikke når jeg vet det er riper der fortsatt. Blir snart gal!

Kan også legge til at jeg har en lakk som heter ceramic clear (hard klarlakk) også kaldt nanolakk.

Håper jeg har skrevet tydlig nok, er sliten etter å ha holdt på i litt over 5 timer i strekk.

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Hvorfor brukte du glare produktene? :( Skulle holdt deg unna det. Hvis det var bra etter 106FF burde du ikke gå på med Glare.

Game planen din hadde vært:

Super intensive polish orange pad

106FF white pad

Cleaner fluid

Concorso

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg clayet var det ikke mer enn ca 8 grader ute, trodde da at det var pga det... Men så sto jeg inne i 20 varme, og det resulterte også i riper.. vet ikke hvorfor, brettet den hele tiden, og brukte 2 stk og masse smøremiddel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Første gangen jeg clayet var det ikke mer enn ca 8 grader ute, trodde da at det var pga det... Men så sto jeg inne i 20 varme, og det resulterte også i riper.. vet ikke hvorfor, brettet den hele tiden, og brukte 2 stk og masse smøremiddel

Det var rart! Regner med bilen var helt ren også? Aldri opplevd riper. Kan prøve å legge den i litt varmt vann først. I en plast pose, så oppi en bøtte med varmtvann.

Fjernet 106FF ripene?

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Pass på og benytte en bløt pad på neste produkt etter at du har korrigert lakken med feks 106, om du benytter en hardere pad med midler UTEN korrigeringsmidler i seg kan du få noe som heter micromarring, dvs mini vaskeroser etter paden, samme kan komme om du ikke bryter feks 106 skikkelig ned, dette ta litt mer tid med en vanlig DA maskin, men skal gå forholdsvis fort med en Roterende. Dette vil nok være synlig da ripene vil være i sirkler og ikke rette..

Vet ikke om swissvax cleaner fluid er ment for roterende maskiner ? noen som vet om det er OK?

106ff skal være bra den på Mercedes lakk..

om Glare Pro er en sealer skal denne ikke legges på hardt vil jeg tro, bare lett på bilen, så ikke noe poeng med makt.

Pass på at pads er skikkelig rene før bruk. samt at bilen er skikkelig ren.

Clay helst over 10c eller varmere, og ikke la claybaren ligge fremme ellers, da kan den som nevnt tørke og få harde kanter som kommer frem. har ikke vært borti at clay riper, men har fått merker i lakken etter den men de fjernes bare med en rens etterpå så det sitter oppå lakken...clay "rester"

høres i allefall kjedelig ut da...så håper du får orden på det

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clayen var ny og jeg hadden den i varmt vann for å få den ekstra myk.. Dag sa at jeg kunne bruke cleanerfluid medium med roterende.. Bilen var helt ren. 106FF tok ripene på koffertlokket, men så gikk sola bak huset å da er det jo som å stå å polere i blinde nesten.. skulle hatt et eller annet slags lys som kunne vise om det var riper der fortsatt mens jeg polerte.. hadde en gammel arbeidslampe fra biltema men den gir et gult lys og med den lampa så ser det nesten bra ut!

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 watts arbeidslampe hiver de jo nesten etter deg. Funker kanon til å se riper med.

Sikker på at du brøt polishen helt ned før du fjernet den? Snodi at den ikke fjernet ripene dine!

Et område med mye riper må man ofte gå over to ganger for å få bort alt.... som lar seg fjerne.

Maskin og produktene skal det ikke være noe å si på vertfall.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gått over bilen i sola i sta! Da så det ganske bra ut! Har fått vekk det aller meste! Kanskje det blå lyset på texaco viser vaskeripene selvom glare har flylt det inn? Det jeg har igjen av vaskeriper er nok såpass dype riper at det ikke gikk av med 106ff. I sola ser det hvertfall bra ut!

FIkk kjøpt meg 500w arbeidslampe på europris i sta til 99kr :D

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten ting angående lampe.

At lyset er gult er lys-spektre pæren gir fra seg.

Dvs kelvin styrke til pæren.

Jo lavere kelvin, desto gulere lys.

skal du ha tilnærmet blått så er alt fra 15.000 - 20.000 kelvin styrken du er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par vask og videre inspisering i sola, så ser jeg at det er mye riper.

Tok panseret i sta med menzerna 106 på nytt helt til det ble 99% ripefritt, (har noen dype som jeg ikke får vekk)

Prøvde med knock out og sonax pad, fikk skikkelig kjørespor etter maskin så måtte på med menzerna igjen for å få det vekk. Så prøvde jeg glare micro finish med sonax pad og 1800 rpm, fikk kjørespor av den også, prøvde å ha det på med hånd og microfiber, fikk små riper av det også! Jeg tok så resten med hvit lc pute og pro polishen på 1800rpm som det står på flaska, etterfulgt av en pålegging for hånd. Etterpå når jeg skal inspisere panseret i sola så har jeg fått mange små riper her og der. Og det var jo strøkent før jeg hadde på glare! Eneste jeg kan tenke meg er at putene ikke passer til midlene? eller at glare ikke går på min lakk? selvom han fra glare mente det skulle gå helt fint.

Inneholder menzerna 106 polymerer eller voks av noe slag?

Er drittlei glare, det funker ikke på bilen min, det tar ikke vaskeripene, og det lager jo riper når jeg bruker det etter jeg har fått det bra med menzerna 106.

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...