Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av voks/sealing - Hva funker bra?


an10bill

Recommended Posts

I hvert fall for 10 år siden[emoji14] mulig de har endret litt på "oppskriften" siden da. 476 og 915 var tyngre og buffe, og ikke minst hvis du la for tykt og lot den ligge litt for lenge.
 
Fusso synes jeg for så vidt er helt grei å buffe. 


Måtte ut i garasjen og teste litt. Må korrigere meg selv, 845 er noe lettere å tørke av. Men jeg synes det er små forskjeller så lenge man legger tynt på og tørker av med god MF.
Ser det står at 915 og 845 skal legges på et 2x2 fot stort område av gangen og buffes av mens den er i ferd med tørke, mens 476 skal buffes av etter den er tørr.

Liker Collinite produkter. Billig og bra :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
Jeg var skikkelig skuffet av PA master sealant.
ble testet på den bmw 535 jeg tok for en mnd siden som det ligger s&s på. 
 
Den fikk 3stegs behandling og full wipedown med carpro eraser før den fikk 2 lag (lagt for hånd) med master sealant som ble buffet av etter 15-20 minutt. Bilen stod etterpå 24 timer i garasje før den ble tatt ut.
 
2 uker etter fikk jeg snap av eier som viste at beadingen var tilnærmet ikke eksisterende lenger.

Hei!
Vart det brukt noe til primer før denne?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
9 timer siden, Polestarpolish skrev:


Hei!
Vart det brukt noe til primer før denne?

Nei. Ble kjørt aw redemption som et ultrafinsteg før wipedown med carpro eraser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
Nei. Ble kjørt aw redemption som et ultrafinsteg før wipedown med carpro eraser. 

Har du hørt om han kunden om har vasket bilen med noe spesiell såpe? Syns det er merkelig med levetiden på denne! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
1 time siden, Polestarpolish skrev:


Har du hørt om han kunden om har vasket bilen med noe spesiell såpe? Syns det er merkelig med levetiden på denne! :)

Kunden bruker cg citrus wash and gloss etter hva jeg vet.

Kun håndvask. Mulig han har brukt nerta i kanona men ham blander den greit ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm noe må han ha gjort. Jeg har lagt master sealant på BMW' en kort tid etter jeg overtok den i mars og der jeg har korrigert. Fremdeles beadingen etter vedlikeholdsvask. Ikke like sprek som andre vokser jeg har lagt men bedre enn ingenting.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
Kunden bruker cg citrus wash and gloss etter hva jeg vet.
Kun håndvask. Mulig han har brukt nerta i kanona men ham blander den greit ut

Da er det cwg som er problemet bedre han får 3d pink, wonderwash noe mildere uten gloss!;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
5.2.2018 - 22.42, hmsilset skrev:

Hd er litt små klebete å legge synes jeg.  Men verdt det. Den varer lett 5-8 mnd :)

Har aldri prøvd HD wax men ser at flere klager på at den vanskelig å legge og buffé.  Auto Finesse passion voksen eg la sist var en drøm å legge og buffé. 

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
Har aldri prøvd HD wax men ser at flere klager på at den vanskelig å legge og buffé.  Auto Finesse passion voksen eg la sist var en drøm å legge og buffé. 
 
Du får gangsperre av å legge den!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Polestarpolish skrev:
1 time siden, ALFRED skrev:
Har aldri prøvd HD wax men ser at flere klager på at den vanskelig å legge og buffé.  Auto Finesse passion voksen eg la sist var en drøm å legge og buffé. 
 

Du får gangsperre av å legge den!

HD voksen mener du, ja kan tenke meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...