Gå til innhold

Koch chemie H8.02 vs Menzerna FG400


Brevik

Recommended Posts

Som tittelen sier så er jeg ute etter erfaringer mellom disse.. Sammeligning på cut og glans.. Bruker idag fg400 og er fornøyd med den.. Er min go to polish for det meste.. Synes den tar greit og avsutter såppas bra at det oftest går fint å kjøre 1 stegs med den. Men etter å ha prøvd litt rupes produkter i helga merker jeg at jo.. Menzerna støver og lukter noe mer ja [emoji1] aldri tenkt på det før men nå.. Så har jeg lyst å prøve noe nytt. Koch skal være bra og mye bang for the buck.. Men kommer jeg til å trenge en 2 steg med koch der jeg kan kjøre 1 steg med menzerna. ? Kjør diskusjon [emoji2] [emoji2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt 1 steg med Koch h8 et par ganger uten at det plager meg nevneverdig. Riktignok på sølv/grå biler, så det var relativt enkelt å få de fine. Spurte om noe av det samme og det er flere her som ga lignende tilbakemelding på å kjøre h8 som 1 steg. 

 

Også er det sikkert noen som vil foreslå både Angelwax og Zvizzer, tror det blir mer eller mindre det samme. :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Helt siden jeg testet 8.02 så har jeg sverget til den, jeg kjører mest ull på roterende og den er veldig fin til det, igår kjørte jeg 1 steg på DA med 8.02 (noe jeg hater).

 

Det er flere årsaker til at 8.02 er et steg opp ifra 400, bare å slippe menzerna lukten er grunn nok til å bytte. 8.02 kan kjøres varm uten å lukte noe.

Jeg kjørte Fg 400 mot Tomasz hos Car Spa når vi satt side om side og han kjørte 8.02, begge på flex og ull, og 8.02 avslutter klart best. Kjøres den riktig så støver det minimalt. Når jeg kjører grov steg på hard lakk så støver det ofte mindre en fin steget for å rydde holos.

Både fg 400 og 8.02 kutter rimelig likt, begge fjerner 1500 grit riper. Det er finishen som er ulik.

 

En annen sak er jo at Koch sine produkter er greit priset. 

 

 

  • DCN Poeng 1

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at 8.02 avslutter penere enn fg400? Når man ser på "skalaen" på flaskene så er cut cirka det samme. Men finish skal være et psr hakk høyere hos menzerna.. Men så var det det med teori og praksis da.. =) og ingen lakk er lik etc.. Men på et generelt grunnlag så mener du at cut er det samme bare med noe bedre finish på h8. 02? Prismessig er koch veldig gode=) ser de har en pakke med liters flasker i grov, medium og fin for under 1000 lappen..

Hva bruker dere stort sett da? Grov og så rett på fin? Eller medium og fin? Ofte synes jeg selv av medium tar liksom litt for lite.. Så ender ofte opp med grov uansett liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Som sagt etter å ha prøvd 8.02 gikk jeg bort fra det aller meste annet, men jeg har Sv pro serien og scholl og menzerna bla stående ennå. 

 

På hard lakk kjører jeg alltid 2 steg. 8.02 så anti holo på Da.

 

Gul bruker jeg skjelden men den er fin som 1 steg evt på myk lakk.

 

Hvordan man kjører betyr jo mye, går selvsagt ann å avslutte strøkent med begge. Men for min del så står både fg 300 å 400 urørt di siste årene. Har kjørt opp gange mange liter med 8.02 etterhvert, ligger noen eldre show n shines fra meg med koch i bruk om du vil se også

  • DCN Poeng 1

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Kjører dere 1 stegs med 8.02 og fg400 siden dere er opptatt av finishen? Skal jeg kjøre noe 1steg så blir det med s20/aw regenerate eller tilsvarende. Ikke noe så grovt som fg400 eller 8.02. 

 

Forøvrig så har fg300 blitt min nye "vinner" hvertfall på tysk hard lakk.

Synes den kutter greit mye bedre enn koch men lukta er fæl ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bruksbil til mannen i gata så har jeg gjort det på noen biler ja. Men det er ikke sånn at jeg må gjøre det.. Var mest som et sammenlignings grunnlag=) på min egen kjører jeg 2 til 3 stegs =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere lang tid på siste steget? Jeg havner raskt på en 10-13 timers jobb bare på en en stegs... Men man trenger vel strengt tatt ikke stå og kjøre så innmari lenge på finsteget..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Finsteget trenger ikkje å ta mer en 1 time det, men det varierer veldig, og ofte tar det mer

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...