Gå til innhold

Noen som har erfaring med Polypropylen garasjegulv fliser


c-w203

Recommended Posts

Er det noen som har  Polypropylen fliser i garasje og vil dele erfaringer?

 

Er det geit og holde rent?

Blir det glatt om man kjører inn med våt bil?

Tåler de salt som gjerne drypper av en bil om vinteren?

Om en bil står over lengre tid, vil fliser bli komprimert, slik at man får et søkk det bil har stått?

 

Ser det er bl. 2 leverandører, og det er liten forskjell på pris. Noen som kan anbefale den ene fremfor den andre?:

 

https://www.garasjegulv.no/index.php?main_page=index&cPath=66&zenid=r9fgeqm1umorjat312191rfub3

 

http://www.smartdeck.no/downloadcontent/smartseck_diamondtrax_300.pdf

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pejourdan

Jeg har plastfliser fra garasjegulv.no og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd.

De jeg har er perforerte siden det er sluk på gulvet, men har ikke slitt med hverken fukt eller deformering.

Dersom du skal bruke jekk så vil jeg anbefale noe under selve jekken da det kan skape et lite søkk etter de små hjulene.

Disse har dog forsvunnet etter noen dager.

Alt i alt meget fornøyd med plastflisene fra garasjegulv.no.

Kjapp levering og god service! :)

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Kjempefornøyd. Har det i garasjen hjemme og seksjonen jeg har kjøpt for bilpleie. Du bør legge planker under jekk når du skal bruke den. Men jeg har løftebukk så jeg slipper. Blir ikke merker etter biler som står der lenge. Kan fint vaskes med skumkanon og børsting/spyling. Men det blir nok ikke 100% rent etter lang tids bruk. Salt er ikke noe problem. (Unntatt for betongen under). Men det beste er at de er bra for ryggen å gå/stå på. Jeg har ikke vondt i ryggen etter mange timer seksjonen. Det ville jeg hatt på betong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, olav framvik skrev:

Kjempefornøyd. Har det i garasjen hjemme og seksjonen jeg har kjøpt for bilpleie. Du bør legge planker under jekk når du skal bruke den. Men jeg har løftebukk så jeg slipper. Blir ikke merker etter biler som står der lenge. Kan fint vaskes med skumkanon og børsting/spyling. Men det blir nok ikke 100% rent etter lang tids bruk. Salt er ikke noe problem. (Unntatt for betongen under). Men det beste er at de er bra for ryggen å gå/stå på. Jeg har ikke vondt i ryggen etter mange timer seksjonen. Det ville jeg hatt på betong.

Hvilke type har du, Garasjegulv eller SmartDeck sine?

Er de glatt om det kommer vann på de?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik
Hvilke type har du, Garasjegulv eller SmartDeck sine?
Er de glatt om det kommer vann på de?
 
 

Garasjegulv. Kan bli glatt men det har ikke vært noe problem for meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher
29.7.2017 - 10.15, pejourdan skrev:

Jeg har plastfliser fra garasjegulv.no og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd.

De jeg har er perforerte siden det er sluk på gulvet, men har ikke slitt med hverken fukt eller deformering.

Dersom du skal bruke jekk så vil jeg anbefale noe under selve jekken da det kan skape et lite søkk etter de små hjulene.

Disse har dog forsvunnet etter noen dager.

Alt i alt meget fornøyd med plastflisene fra garasjegulv.no.

Kjapp levering og god service! :)

Akkurat samme erfaring! Veldig fornøyd med mitt også! Var å hentet der noen ganger på kveldstid, så bra service! Ikke spes glatt ved vannsøl heller. Syntes epoxy er verre der.

Endret av The Punisher
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tror jeg og vil gå for dette å ha i garasjen, men har et par spørsmål.


1. Hvordan er trinnlyd på disse når man går og kjøre på de?

2. Legger man noe under gulvet for å ungå dette?

3. Hvordan er det med dekk og farge på filsene? Når jeg svinge på hjulene(må det for å komme meg inn og ut av garasjen) så kommer det spor etter dekkene på bilen på betong gulvet. Går vekk om jeg spyler og vasker, da, men hvordan ser det ut på plast flisene?

4. Hvor lang tid går det på å legge rett rundt 50m2 ?

5. Er det forskjell på garasjegulv og smartdeck plast fliser? Annet enn prisen, da Smartdeck er ca 2500kr billigere.

6. Hvordan er det med vann som kommer under plastflisene? Skal ha tette fliser, og det er betogn gulv. 

7. Hadde dere valg med eller uten hull i plastflisene, under dekkene på bilen?

 

 

Ser det er ihvertfall et par selgere, hvilke hadde dere valgt?

https://www.garasjegulv.no

http://www.smartdeck.no/

http://web3.idium.net/flexi_gulv_redesign_2017/produkter_1/traficline_industrigulv/

http://www.bergoflooring.com/sv/

Endret av Mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer slike selv og har lyst på tette fliser. Problemet jeg ser for meg er at det aldri vil tørke skikkelig opp under disse. Noe som kan medføre høy luftfuktighet i garasjen konstant. Vurderer perforerte fliser som omringer der bilen vil stå, men utseendemessig ser jo helt dekke best ut. 

Noen med innspill? 

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, leste litt om fuktighet under plast flisene, og vurdere selv perforerte fliser under kjøre sporene til bilen.

Leste det her

http://www.bergoflooring.com/sv/problem-med-golvytan/

.

Endret av Mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abarthisti
4 timer siden, Johans skrev:

Vurderer slike selv og har lyst på tette fliser. Problemet jeg ser for meg er at det aldri vil tørke skikkelig opp under disse. Noe som kan medføre høy luftfuktighet i garasjen konstant. Vurderer perforerte fliser som omringer der bilen vil stå, men utseendemessig ser jo helt dekke best ut. 

Noen med innspill? 

Hei, har hatt gulvfliser fra Garasjegulv i flere år, og har ingen problemer med fuktighet på min tette fliser, blir selvsagt vått. Men det tørker opp - husk det er luft under flisene.

Endret av alfano
  • Liker 1

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pejourdan
6 timer siden, alfano skrev:

Hei, har hatt gulvfliser fra Garasjegulv i flere år, og har ingen problemer med fuktighet på min tette fliser, blir selvsagt vått. Men det tørker opp - husk det er luft under flisene.

Samme gjelder her, den fukten har ikke vært et problem i min garasje heller og jeg har perforerte fliser.

Eneste lyden er eventuell småstein eller grus som dekkene kjører over, men disse forsvinner ned mellom hullene.

Støvsuger et par ganger i året.

 

1. Hvordan er trinnlyd på disse når man går og kjøre på de? Ikke noe særlig lyd.

2. Legger man noe under gulvet for å ungå dette? La laminat/parkettunderlegg først, men kan ikke se at dette har hatt noe betydning.

3. Hvordan er det med dekk og farge på filsene? Når jeg svinge på hjulene(må det for å komme meg inn og ut av garasjen) så kommer det spor etter dekkene på bilen på betong gulvet. Går vekk om jeg spyler og vasker, da, men hvordan ser det ut på plast flisene? Ingen avfarging hos meg.

4. Hvor lang tid går det på å legge rett rundt 50m2 ? 2-3 timer med kapp av alle fliser rundt sidene (midtstilte flisene i min garasje).

5. Er det forskjell på garasjegulv og smartdeck plast fliser? Annet enn prisen, da Smartdeck er ca 2500kr billigere. Aner ikke, meget fornøyd med garasjegulv.no, kjapp og god levering, samt utmerket kvalitet.

6. Hvordan er det med vann som kommer under plastflisene? Skal ha tette fliser, og det er betogn gulv. Ikke noe problem.

7. Hadde dere valg med eller uten hull i plastflisene, under dekkene på bilen? Kun perforert hos meg.

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abarthisti

Pungt 7. Ville garantert valg tette fliser. Har hatt begge deler, og har du fliser med hull så fyller du skiten raskere ned under flisa. kan selvsagt støvsuge, men mye lettere og bruke sopekosten og få ut dritten.

ZIPAFOIL.JPG

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Heien skrev:

er det mulig å kjøre flyttbar sakseløfter på flisene uten mye spor tro?

De tåler ikke høyt trykk. Det lager merker. Bruker du jekk og bukker vil det sette merker som vises godt. Pass på å ha noe under, en plate eller eventuelt en ekstra plastflis om man har liggende. 

Jeg kjenner en som har hatt slike plastfliser i noen år og de ser ikke pene ut nå. De er ikke enkle å vaske på en god måte i tillegg at de blir blasse etter noen år. Kjører du daglig inn og ut, spesielt med piggdekk blir de veldig stygge. 
Prisen er jo høy også! På min garasje som er 6,5 x 6,5 blir det 12000 i bare flisene uten endestykker osv. 

Å legge ordentlige fliser er mye mer arbeid, men det blir så mye bedre også. Og alle får det til. Det er mye enklere enn man tror. Slår du til på tilbud på megaflis som jeg gjorde så kan du få det for 30 kroner kvadraten. 1200 kr ble det til meg for flisene uten tilbehør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, alfano skrev:

Hei, har hatt gulvfliser fra Garasjegulv i flere år, og har ingen problemer med fuktighet på min tette fliser, blir selvsagt vått. Men det tørker opp - husk det er luft under flisene.

Ja det er luft, men ser ikke for meg det er noe særlig gjennomstrømning som vil kvitte seg med fukten? En ting da kanskje er når man beveger seg/kjører på flisene at det muligens skaper en pumpe-effekt som vil bytte ut luften. 

 

Her er noen jeg vurderer, men klarer ikke helt bestemme meg :P Alternativ 1 er uten noen perforerte fliser. 

 

Alternativ 1.png

Alternativ 2.png

alternativ 3.png

Alternativ 4.png

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pejourdan
19 timer siden, Madas skrev:

De tåler ikke høyt trykk. Det lager merker. Bruker du jekk og bukker vil det sette merker som vises godt. Pass på å ha noe under, en plate eller eventuelt en ekstra plastflis om man har liggende. 

Jeg kjenner en som har hatt slike plastfliser i noen år og de ser ikke pene ut nå. De er ikke enkle å vaske på en god måte i tillegg at de blir blasse etter noen år. Kjører du daglig inn og ut, spesielt med piggdekk blir de veldig stygge. 
Prisen er jo høy også! På min garasje som er 6,5 x 6,5 blir det 12000 i bare flisene uten endestykker osv. 

Å legge ordentlige fliser er mye mer arbeid, men det blir så mye bedre også. Og alle får det til. Det er mye enklere enn man tror. Slår du til på tilbud på megaflis som jeg gjorde så kan du få det for 30 kroner kvadraten. 1200 kr ble det til meg for flisene uten tilbehør.

Fordelen me disse plastflisene er at man ikke behøver rett gulv.

Fargen holder godt, ikke noe kjørespor og vasken er enkel med jobb.

For de som ikke har avrettet gulv så er disse ideelle. :)

  • Liker 1

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...