Gå til innhold

Tips til de med riper/sprukket farge på skinn


fredsjo

Recommended Posts

Halla

Vil bare anbefale ett produkt til alt godtfolk her inne.

Ta en titt her:

http://www.dynamixdyes.com/

For eksempler på hvor bra dette blir:

http://www.dynamixdyes.com/gallery.php

Jeg har nå brukt dette på førersetet, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er latterlig imponert! Resultatet er sinnsykt!

Jeg vil på mitt sterkeste anbefale å kjøpe rens og skinnkrem og fra dynamix. Er ikke dyrt, og svært bra. Luker SKIKKELIG nytt skinn av alle produktene deres og. De har fokusert mye på riktig lukt i utvikliningen sin.

Er en leverandør av dette her i Norge, men er overpriset.. Anbefaler å bestille direkte fra dem, mye å spare på det :)

Er forøvrig viktig å rense setene godt før påføring av farge. Det følger med svamp man skal påføre med, ikke stryk fargen utover, men start på midten og "stemple" deg utover mot sidene. Det aller beste er om man har paintbrush, så vanner man produktet bare litt ut, og sprayer det så på. Det er det som gir 110% resultat med tanke på hvor gjevnt man får det. Gjorde det selv med svamp og det ser helt 100% ut, men skjønner at man kan være uheldig. Men det er altså ikke uopprettelig :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg vettu. Har kun lagt ett tynt strøk, men skal gå over og legge i allefall ett til der hvor det rett og slett mangla farge:

FØR:

skinn-seter001.jpg

ETTER:

skinn-seter002.jpg

FØR:

skinn-seter004.jpg

ETTER:

skinn-seter007.jpg

Dynamix har fått seg ei lita ripe mtp kundeservice.. Bestillte flere ting av dem, men bestillte i 2 pakker, slik at jeg skulle unngå toll og moms. Men de presterte å sende alt i en pakke, slik at det ble moms på pakken + tollbehandlingsgebyr. Og da hadde jeg jo betalt porto for begge pakkene. Og plutselig svarer de ikke på den henvendelsen..

Men produktet er så forbanna bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla

Jeg skal prøve å huske å ta noen makro-bilder i morgen, så får dere se. Skal utbedre passasjersetet noe i morgen.

Fremgangsmåten er enkelt:

1) Vaske det som skal lakkeres med Dynamix Skinnrens. Denne fjerner alt som ikke skal være dær før lakkering.

2) Påfør Dynamix skinnlakk. Det følger med en svamp som man påfører litt lakk på, og "stempler" så fra midten og utover. Ikke påfør for tykt da dette kan påvirke teksturen i skinnet negativt. Kan muligens vannes litt ut for å hjelpe på med dette (skal teste det).

2 (alt.) Alternativ løsning er å bruke paintbrush. Har ikke gjort det selv, men vet bare at man vanner lakken litt ut og sprayer den på. Dette skal visstnok gi ett enda jevnere og bedre resultat.

3) La lakken tørke i ca. 24 timer før du setter deg i setet. Kan sikkert være lurt å legge noe i setet (pledd eller no) om du har masse knapper og dritt på buksa.

4) Etter noen dager, min. 3-4, legger du på dynamix skinnkrem. Dette gir tilbake litt av glansen, men OBS: nylakkerte seter er noe mattere enn de gamle godt brukte. Men regner med de blir like blank etter litt bruk og polering. Men altså, nesten ikke synlig i det hele tatt, og er 99% sikker på at det jevner seg godt ut.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg bestilt :D

Skal legge ut bilder osv når alt kommer i posten. Setene har vært brukt i 181000km, og er ikke så veldig slitt, men vi får se hva som skjer. Er forøvrig en '99 E39 523i som skal være forsøkskanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ikke like langt med dette middelet når den nye lakken begynner og sprekke etter en tid?

Kan hende det funker med farge som trekker inn,for deretter og bruke lakk som "topping"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette midlet i forhold til Swissvax Leather Healer. Du har vel prøvd det Arne?

Jeg har seff.testet leather healer.Funker meget bra,minuset er at hvis skinnet endel slitt så må man legge på endel ganger og slikt tar tid siden man ikke kan bruke bilen da.

Farget opp et ratt i vinter/vår og måtte legge på 8 ganger,men det vat lysgrått når jeg begynte og kullsvart når jeg var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Produsenten og den norske leverandøren påstår hardnakket at gjør du alt rett, (se under) så skal holdbarheten være BEDRE enn original-fargen..

For å gjøre det "korrekt" så må du vaske med den rense-greia de selger, og når du påfører så må du trykke godt ned i skinnet. Samt påføre flere tynne lag, ikke ett tykt lag.

Husk: de som leverer dette i norge farger om seter med dette produktet. Dvs. de farge f.eks lyse seter sort, og bruker altså denne malinga med paintbrush. Har sett bilder og det ser bra ut. Kun hørt lovord i de trådene jeg har lest om produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Brynjar

Er det noen her som har prøvd Dynamix med paintbrush? Har bestilt en liten batch fra irland og venter i spenning. Tenkte kanskje prøve meg med både paintbrush og svamp, men litt skeptisk da jeg ser for meg at ved utvanning så vil fargen bli noe endret?

Noen som kan bekrefte at skinnen blir "blankt" igjen etter litt bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Halla

Vil bare anbefale ett produkt til alt godtfolk her inne.

Ta en titt her:

http://www.dynamixdyes.com/

For eksempler på hvor bra dette blir:

http://www.dynamixdyes.com/gallery.php

Jeg har nå brukt dette på førersetet, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er latterlig imponert! Resultatet er sinnsykt!

Jeg vil på mitt sterkeste anbefale å kjøpe rens og skinnkrem og fra dynamix. Er ikke dyrt, og svært bra. Luker SKIKKELIG nytt skinn av alle produktene deres og. De har fokusert mye på riktig lukt i utvikliningen sin.

Er en leverandør av dette her i Norge, men er overpriset.. Anbefaler å bestille direkte fra dem, mye å spare på det :)

Er forøvrig viktig å rense setene godt før påføring av farge. Det følger med svamp man skal påføre med, ikke stryk fargen utover, men start på midten og "stemple" deg utover mot sidene. Det aller beste er om man har paintbrush, så vanner man produktet bare litt ut, og sprayer det så på. Det er det som gir 110% resultat med tanke på hvor gjevnt man får det. Gjorde det selv med svamp og det ser helt 100% ut, men skjønner at man kan være uheldig. Men det er altså ikke uopprettelig :)

Fredrik

Tror jaggu jeg må gi dette en sjanse. Setene mine har omtrent den samme graden av slitasje som dine, med unntak av et åpent sår (har noen tips på dét..?), og vi har vel omtrent samme bil, og hvis jeg kan få såpass tett og fin farge må det være en god deal. Ser det er en stund siden du skrev denne tråden, men hva kostet herligheten?

Endret av Playmoon

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...