Gå til innhold

Vibrasjon Scholl Consept L15


Hknismo

Recommended Posts

Hei

Jeg skaffet meg en Scholl Consept L15 maskin for ikke lenge siden, maskinen fungerer veldig bra, men merker det blir en del vibrajon i hendene når jeg polerer mye på en gang.

Har dere noen tips til å redusere dette? finnes det andre type bakplater? Bruker for øvrig uber sine puter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv merket forskjell på vibrasjoner ettersom hvilke puter jeg bruker på ulike maskiner. Kanskje denne fungerer utmerket med scholl-puter? Er også forskjell på de dyre maskinene og billigere ift dette. Jeg hadde en NORTH detailing maskin som gjorde jobben veldig greit. Men det var likevel en annen verden å gå over til Flex 7-15 som jeg bruker nå mht vibrasjon og støy.
Kan også være forskjeller etter opm du kjører, opplever både på Flex og DAS 6pro at stabiliteten øker når jeg skrur opp tempoet.

Ellers er det jo viktig at puter er sentrert skikkelig og at du holder så mye av puten mot lakken.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, kanskje jeg skal prøve andre puter, ville tro denne maskinen var lik Noth detaling sin pda 15? bare dyrere pga merket. Men kan nok prøve med andre puter. Brukte en Rupes før med samme puter, mindre vibrasjon på den. Men den stiller nok i en annen klasse igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...