Gå til innhold

Bruke Autoglym Paint Renovator på roterende?


HHA

Recommended Posts

Satt tilfeldigvis å leste bak på fattern sin Paint Renovator fra Autoglym og det står det.. "Paint Renovator kan brukes med lammeullsrondell eller poleringsrondell påmontert elektrisk poleringsmaskin."

Regner med at de mener DA maskiner da. Eller fungerer den faktisk på roterende også? :S Lurer på dette av ren nysgjerrighet, da jeg aldri har brukt paint renovatoren fra autoglym før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg det :) Hadde vært litt merkelig hvis plutslig paint renovator'n kan brukes på roterende når resten av autoglym er laget for hånd / DA.

Blir stadig mer imponert over dette forumet. Sinnsykt mye kunnskap samlet på ett sted, også får man svar på det man spør om til alle døgnets tider :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Finnes det ikke AutoGlym Bodyshop Paint Renovator som kun skal brukes på roterende, eller tar jeg feil nå?

Men hva skjeeer med at Autoglym anbefaler lammeull da? Ifølge Autoglym er jo ull djevelens verk!

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Har brukt den med ull på roterende på 1000 omdr. Vil ikke akkurat si det er killer kombo, men det ble ikke verre enn det det var hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjeeer med at Autoglym anbefaler lammeull da? Ifølge Autoglym er jo ull djevelens verk!

Mulig de har endret bruksanvisningen på dette produktet. Vil tro denne flasken med paint renovator er endel går gammel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke AutoGlym Bodyshop Paint Renovator som kun skal brukes på roterende, eller tar jeg feil nå?

Men hva skjeeer med at Autoglym anbefaler lammeull da? Ifølge Autoglym er jo ull djevelens verk!

Finnes det ja, men sauer er ålreite dyr :P

Paint renovator'n inneholder slipemidler og funker greit nok på roterende. Synes å huske at vi messet om no mikroskopiske plastkuler som var slipemidlene, men litt usikker på om dette var på denne..

(Nei jeg har ikke jobbet i Krefting, men de hadde tidligere kun proffproduktene, mens Panvulk hadde konsumentserien; før de gikk over til Meguiar's.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja må bare ta andre halvdelen av døra. 2cv'en har allerede 4 dører montert. Har 4 dører, bagasjelokk, panser, 4 skjermer og litt til i ekstra som jeg kan drive å teste litt på :) En motor med litt oljesøl som står i garasjen også, hmm kanskje teste no avfetting o.l. på den etterhvert. Får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eplesjekk

Hei, dette ble fint. Bestemor har en gammel Mazda 323 som er temmelig lik i lakken som din 2CV var, kanskje jeg skulle prøve det samme. Er denne paint renovatoren "universell" eller finnes den spesielt til rød farge (og andre farger)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare finnes en paint renovator fra autoglym. Denne er hvertfall ikke laget spesielt til rød lakk :) Kan brukes på alle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei forskjell det der ja!

Vent til du prøver et produkt som er laget til roterende, så tror jeg fort du skjønner hva jeg mener med at Paint Renovator ikke er så godt egnet :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eplesjekk
Grei forskjell det der ja!

Vent til du prøver et produkt som er laget til roterende, så tror jeg fort du skjønner hva jeg mener med at Paint Renovator ikke er så godt egnet :)

Så du mener at et annet mer velegnet produkt ville gitt et enda bedre resultat? Feks. hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle produkter som er beregna til roterende maskin, er profesjonelle.. Dvs at dem kan egentlig ikke kjøpes av vanlige konsumenter. Hvis man f.eks hadde hatt Scholl S03+, eller Menzerna SIP, hadde man nok tatt myyyye mer lakk en Paint Renovator ;)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Boss_Of_Gloss
Paint renovator'n inneholder slipemidler og funker greit nok på roterende. Synes å huske at vi messet om no mikroskopiske plastkuler som var slipemidlene, men litt usikker på om dette var på denne..

Paint Renovator er en silikonfri krem som inneholder aluminiumoksydpulver, som gir en kraftig, men kontrollbar slipende og polerende virkning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr
Finnes det ikke AutoGlym Bodyshop Paint Renovator som kun skal brukes på roterende, eller tar jeg feil nå?

Men hva skjeeer med at Autoglym anbefaler lammeull da? Ifølge Autoglym er jo ull djevelens verk!

Bodyshop 02b(mener jeg det er den heter) som brukes etter 03b er samme som paint renovator iflg autoglym.. men den har rimeligere pris og større forpakning i "proffsegmentet" som ikke er tilgjengelig i "normale" butikker... leser man på flaska med 02b står det at den er til roterende og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...