Gå til innhold

Tips til fjerning av insekter


mmosberg

Recommended Posts

mmosberg

Litt i tvil om hvor jeg skulle dele dette, men klarer ikke å la være. Har ingen bilder så posten blir kjip og kjedelig. Hvis jeg bare kan hjelpe noen detailere med lettere innsektfjerning aå er det verdt det.

 

Etter 3500 km på kontinentet var det dags for bilvask. Gruet meg som vanlig til å fjerne inntørkede insektrester. Har prøvd flere typer insektfjerner, men har alltid endt opp med en tidkrevende prosess med manuell gnikking som ofte utløser behov for lett polering. I dag sprayet jeg raust på med 1:10 SurfexHD og la et tykt og godt lag med skum. Lot stå i 10 minutt. Og magisk...... alt sammen forsvant med høytrykkspyling 😀

 

SurfexHD er bilpleiens potet. Kan brukes til alt!

Endret av mmosberg

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Gaastjønn

Har selv veldig god erfaring med QD og microfiberklut. Sprayer lett på insekta, lar det virke 30sek for så å tørke lett av. Har ikkje opplevd att det har lagd ugang i lakken, men eg har riktignok hard tysk lakk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglaze bug remover - sjekk pris/blandingsforhold og legg til at den er sykt effektiv.

 

Greit som alternativ til å strippe voksen med surfex 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på et "strøk" med Fusso før jeg dro på ferie. Fikk på en del insekt på vei nedover mot østlandet, men i Tyskland fikk jeg meg en tur på Autobahn uten henger på slep og lett regn. Da forsvant det aller meste :). Er nå på svenske vestkysten og det har fylt seg på et nytt lag med bugs. Har en inektsfjerned fra Turtle i skapet hjemme som pleier å gjøre en bra jobb, så jeg tar det ikke så godt.

Frontruta har jeg gjort ren et par ganger med en skumrens for vindu som jeg kjøpte på Bauhaus sammen med noen billige MF. Nigrin tror jeg var merket. Den funker bra.

 

En liten digresjon: For noen år siden da barna brukte bleier hadde jeg en våtserviett i hånda når jeg gikk forbi bilen. Tok et strøk over speilet som var fullt av insekter, og borte ble de! Var nesten ikke borti speilet en gang. Lurer på hva de putter i de våtserviettene, men det er vel ikke så rart det blir litt bleieutslett når de er så harde mot inntørkede insekter :shocking2:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
La på et "strøk" med Fusso før jeg dro på ferie. Fikk på en del insekt på vei nedover mot østlandet, men i Tyskland fikk jeg meg en tur på Autobahn uten henger på slep og lett regn. Da forsvant det aller meste [emoji4]. Er nå på svenske vestkysten og det har fylt seg på et nytt lag med bugs. Har en inektsfjerned fra Turtle i skapet hjemme som pleier å gjøre en bra jobb, så jeg tar det ikke så godt.
Frontruta har jeg gjort ren et par ganger med en skumrens for vindu som jeg kjøpte på Bauhaus sammen med noen billige MF. Nigrin tror jeg var merket. Den funker bra.
 
En liten digresjon: For noen år siden da barna brukte bleier hadde jeg en våtserviett i hånda når jeg gikk forbi bilen. Tok et strøk over speilet som var fullt av insekter, og borte ble de! Var nesten ikke borti speilet en gang. Lurer på hva de putter i de våtserviettene, men det er vel ikke så rart det blir litt bleieutslett når de er så harde mot inntørkede insekter :shocking2:
 
 

Flott digresjon har rengjort muttere på sommerhjul med Rema 1000 sine funket bedre enn armor all allround;-)
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Denne bruker jeg på insekter, funker knall :) 

 

image.thumb.jpeg.91bdf343d01be6d401873207d82ee715.jpeg

 

Forøvrig også en super forvask om sommeren om man ikke har tilgang til skumkanon, tærer ikke merkbart på voks. Minner egentlig litt om god, gammel Valet Pro Citrus Prewash. Eneste minuset er at den koster flesk i Norge :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
Denne bruker jeg på insekter, funker knall [emoji4] 
 
image.thumb.jpeg.91bdf343d01be6d401873207d82ee715.jpeg
 
Forøvrig også en super forvask om sommeren om man ikke har tilgang til skumkanon, tærer ikke merkbart på voks. Minner egentlig litt om god, gammel Valet Pro Citrus Prewash. Eneste minuset er at den koster flesk i Norge [emoji20] 

God morgen!
Kor man får kjøpt denne da?
Har ikkje sett den på bilnerden!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...