arsalan88 88 Skrevet 6 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2017 (endret) Hei og velkommen til min første S&S. Jeg har vært medlem av forumet i ca 2 år og holdt på med detailing i hele den tiden. Men jeg har aldri publisert en S&S selvom jeg har tatt biler og samlingen har vokst noe veldig. Fikk en jobb via forumet og det var ønske om en S&S, så her er den. Utgangspunktet var en en-stegs polering, men dette skulle vise seg å være umulig. Dette skjønner dere litt senere. Det var også avtalt om rens av skinn og lett interiør. Bilen er en Porsche 911, 996 som eier hadde kjøpt nylig Bilder av ankomst. Ser ikke så veldig gærn ut dette, eller ? Jeg kan love dere at dere blir overasket når dere ser bilder av lakk-tilstanden senere. Bilen har vært forsøkt polert før, og her er bilder av hvor nøye det har vært utført. Her er bilder av vaske-kameratene mine. Det bør også nevnes at en kompis som også er medlem av DCN var innom og ville være med på morroa. Han kunne ikke vente med å kjøre på med Pricbort, dette viste seg å være smart da det begynte å regne senere. Jeg slang på meg maska og tok på meg hansker da HMS har vært mye diskutert på forumet. Jeg lada opp Surfex 1:5 og kjørte på med det etter Pricbort hadde fått virke i 5 minutter. Felgene fikk RIM 7 Så var det tid for litt skum, og det ble brukt Nerta Active Diamond Foam som også er favoritten. Lot det virke før vi spylte av. Da begynte vær-gudene å pisse på oss så vi tok en kaffe pause. Kom tilbake når de hadde fått tømt seg og bilen hadde fått dryppet av seg det værste. Da kjørte vi på med korrosol og gikk løs på felgene. Så var det tid for berørings-vask. Hadde fått den nye bilshampooen til Bilnerden så vi bestemte oss for å prøve den og kjørte hele flaska ned i bøtta, den ga veldig god glid, men skummet veldig lite. Etter avspyling ble det kjørt en ny runde med Korrosol etterfulgt av clay. Når det var ferdig kjørt jeg bilen inn til tørk Hadde kjøpt noe godteri fra Biltema på forhånd som ble tatt frem. Ny blåser med ny slange og et filter/vannutskiller. Dette ble koblet til eksisterende slange som var koblet til kompressoren og er beregnet kun for detaling. Grunnen til at jeg gjør dette er fordi lufta fra kompressoren nesten aldri er ren, det er mye kondens, olje og annen drit som kommer ut av blåsepistolen. Og da når jeg bruker komprimert luft under tørking av bil, vasking og tørking av pads, og blant annet blåse reint pads mellom pass. Ja da er det veldig viktig med ren luft fra blåsepistolen. Spørsmål til dere på forumet, Vet du hva som kommer ut av din kompressor ? Så var det klart for å ta fram Scangripen og kontrollere tilstanden. Da vil jeg advare svake sjeler mot sterke bilder, for her var lakken mildt sagt voldtatt. Jeg måtte nesten filme litt også for å vise hvor jævlig lakken var, husk å se filmen i HD kvalitet. https://www.youtube.com/watch?v=GKNQwWcHInI Maskerte opp bilen og var klar for måling av lakk og litt kombo-testing. Kombo-testingen skulle vise seg å være helt unødvendig i etterkant. Dette fordi lakken oppførte seg forskjellig fra panel til panel. Lakken her var et mareritt da det måtte ganske grov kombo for å få fjernet de dype ripene som var overalt på bilen. Samtidig så var lakken så sensitiv at det ble mikroriper bare mann så på lakken. Lakken var også veldig klistrete og det var vanskelig å buffe vekk polish-rester. Prøvde å vente til panelet ble kaldt, hjemmelaget IPA (50/50 Blårens og batterivann), Panelwipe fra G-techniq og CF02 fra scholl.Ingenting hjalp Det hjalp heller ikke at de nye klutene jeg hadde bestilt fra Bilnerden loet. Måtte bytte til fra ND buffing towel til ND Premium buffing towel, da dette hjalp litt. Det var en forbedring ved å bruke litt tid på å buffe forsiktig uten noe press og samtidig kjøre polishen helt ut. Men for at jeg skulle få til ønsket resultat så måtte jeg legge om til to stegs. Dette ble gjort på egen regning da jeg ikke ønsket å levere fra meg en bil med haze, masse mikroriper og hologrammer. Og litt fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle forholde meg til situasjonen. Grov komboen var microfiber cutting pad fra Flexipads med Menzerna 400. Fin komboen ble blanding av microfiber finnishing pad fra Flexipads, orasnje Scholl pute, Menzerna 3800 og S30+ Dette var fordi lakken oppførte seg forskjellig fra panel til panel. Nedunder kommer bilder av mikroripene det er snakk om. Måtte også våtslipe noen steder. Ble også utført kontroll i sola:https://youtu.be/5juD7aDmbGw Så litt 50/50 bilder, noen av bildene er det kun kjørt grovsteg, andre mellom grovsteg og finsteg og noen med grovsteg og fin steg. Så litt bilder av interiør, som ble støvsugd og skinn ble renset. Her ble jeg imponert over Colourlock sine produkter som ble testet for første gang. Ble renset med Colourlock Strong Leather Cleaner og beskyttet med Colourlock Leather Protector. Lakken ga ganske bra refleksjon etter masse kjærlighet LSP ble Fusso Coat 12 Months etter ønske fra eier. Dekksider fikk G-techniq Tyre Dressing Da var det tid for ferdig-bilder Det var alt for denne gang. Tidsbruk ble ca 80 timer over 5 dager Ris og ros taes imot med takk ! Takk for titten Endret 7 Juli, 2017 av arsalan88 4 37 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarhelge 491 Skrevet 6 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2017 Grom bil du fikk tilliten å ordne [emoji41]Fint å få sett arbeidet ditt, du holder et høyt nivå på detaljene [emoji106]Utenom utrolig blank lakk syns jeg skinnet fikk en skikkelig bra fornyelse! 1 Siter Min showcase Mine S&S 2017 VW eGolf S&S 2003 Volvo V70 S&S 2019 Tesla Model X S&S 2017 Aprilia RSV4 RF S&S 2012 Mercedes Benz ML S&S 2017 Volvo XC90 S&S 2015 Subaru Outback S&S 2000 Porsche 911 S&S 2017 Tesla Model S Østergren bilpleie på Facebook S&S 2015 Nissan Xtrail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arsalan88 88 Skrevet 6 Juli, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2017 Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 6 Juli, 2017 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2017 996* Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 6 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2017 griselekkert løft av bilen! og kjempe bra første S&S! meget godt utfyldt i hva som ble gjort underveis! tommel opp fra meg! og gleder meg til neste du kommer med! angånde bilnerden sin Sjampo, så har jeg komplett motsatt oppfatning av deg jeg brukte vel 4 korker per bøtte! og det skummet bra men ikke for mye og meget lett å spyle av! 1 Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 6 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2017 80 timer??? Knall jobb! Men 80 timer er drøyt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shahz 0 Skrevet 6 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 Juli, 2017 Kjempeløft og bra første s&s! Cred fra meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikeb 600 Skrevet 7 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2017 Velkommen til Detailing World hvor kunden vil ha alt... for ingenting Bra at dere vært to stykker, prosjekter av denne type kan slite en ut om en er enslig Bra jobbet!! Siter Not certified at anything really Showcase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arsalan88 88 Skrevet 7 Juli, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2017 996* Skrivefeil i overskriften [emoji1], står 996 i teksten griselekkert løft av bilen! [emoji3] og kjempe bra første S&S! meget godt utfyldt i hva som ble gjort underveis! [emoji3] tommel opp fra meg! og gleder meg til neste du kommer med! [emoji3] angånde bilnerden sin Sjampo, så har jeg komplett motsatt oppfatning av deg [emoji14] jeg brukte vel 4 korker per bøtte! og det skummet bra men ikke for mye og meget lett å spyle av! [emoji3] Tusen takk ! [emoji4] 80 timer??? Knall jobb! Men 80 timer er drøyt! Tusen takk ! [emoji4] Grunnen til at det ble brukt då mye tid var vel en blanding av mye som skulle gjøres på kort tid og mangel på erfaring med så sensitiv lakk fra min side. Jeg er vandt til hard lakk som mann nesten må bruke vinkelsliper på [emoji23][emoji23] Eier måtte ha nemlig ha bilen igjen etter 5 dager da han skulle på tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arsalan88 88 Skrevet 7 Juli, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2017 Kjempeløft og bra første s&s! Cred fra meg [emoji4] Tusen takk ! [emoji4] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arsalan88 88 Skrevet 7 Juli, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2017 Velkommen til Detailing World hvor kunden vil ha alt... for ingenting Bra at dere vært to stykker, prosjekter av denne type kan slite en ut om en er enslig [emoji3][emoji3] Bra jobbet!! Hehe kjenner meg igjen i det du skriver. Men jeg må ta litt på min kappe, fordi jeg aldri forhørte meg med hva kunde ønsket etter at jeg innså hvor slitt lakken var og det ville ikke bli stort bedre med kun en stegs polering. Det er jo min første S&S så jeg ville gjøre en omfattende jobb. Jeg innrømmer at det ble en liten erfaring av at vinninga gikk opp i spinninga. Men det kommer nok ikke til å gjenta seg ut av respekt for de som lever av Detailing. Jeg ønsker ikke å gi feil bilde til kundene, man skal få det mann betaler for. Dette er bare en hobby for meg, og denne gangen gikk det litt over stokk og stein [emoji23] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 7 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2017 16 minutter siden, arsalan88 skrev: Tusen takk ! Grunnen til at det ble brukt då mye tid var vel en blanding av mye som skulle gjøres på kort tid og mangel på erfaring med så sensitiv lakk fra min side. Som tips da kan jeg si at ultrafint steg som et 3e steg hjelper på det meste. Den siste ekstra glansen kommer også derfra. Hos meg er det enten et stegs eller 3 stegs som gjelder. Det er grovsteget som er mest krevende uansett. Et fint steg med f.eks hvit rupes pute med hvit rupes polish er gjort på noen få timer uansett og er absolutt verdt det. Fjerner også holos det. (min egen favoritt er hvit rupes pute med Angelwax Redemption) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pck 276 Skrevet 7 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2017 Veldig bra arbeid og fin første S&S! Ser frem til flere... Siter Mine S&S: Toyota Avensis, Toyota Prius, BMW 318d, Volvo XC60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arsalan88 88 Skrevet 7 Juli, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2017 Veldig bra arbeid og fin første S&S! Ser frem til flere... Tusen takk [emoji4] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk 1 Skrevet 9 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 9 Juli, 2017 Strålende fornøyd med utført arbeid hvertfall, denne lakken er virkelig ikke lett... All kudos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 18 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2017 Kjempeløft! Populære biler om dagen De har jo steget voldsomt i pris på bare noen få år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonia 3 Skrevet 7 August, 2018 Rapporter Share Skrevet 7 August, 2018 6.7.2017 - 21.54, arsalan88 skrev: Hadde kjøpt noe godteri fra Biltema på forhånd som ble tatt frem. Ny blåser med ny slange og et filter/vannutskiller. Dette ble koblet til eksisterende slange som var koblet til kompressoren og er beregnet kun for detaling. Grunnen til at jeg gjør dette er fordi lufta fra kompressoren nesten aldri er ren, det er mye kondens, olje og annen drit som kommer ut av blåsepistolen. Og da når jeg bruker komprimert luft under tørking av bil, vasking og tørking av pads, og blant annet blåse reint pads mellom pass. Ja da er det veldig viktig med ren luft fra blåsepistolen. Spørsmål til dere på forumet, Vet du hva som kommer ut av din kompressor ? Hei, kjøpte en sånn vannutskiller med 100um filter fra Biltema. Men denne lekker i koblingen slik at kompressoren må etterfylle luft hele tiden. Sliter du med det samme? Det virker som den lekker på gjengene, har du tips til hvordan jeg får det tett? For å slippe at kompressor må gå hele tiden har jeg kuttet ut å bruke filteret nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøkenlakk 0 Skrevet 8 August, 2018 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2018 Ble nysgjerrig på trykkluftdelene du hadde bilde av for å unngå smuss fra kompressor. Kjøpte du dette på Biltema- evt link til delene ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonia 3 Skrevet 8 August, 2018 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2018 7.8.2018 - 19.20, jonia skrev: . Men denne lekker i koblingen slik at kompressoren må etterfylle luft hele tiden. Sliter du med det samme? Det virker som den lekker på gjengene, har du tips til hvordan jeg får det tett? For å slippe at kompressor må gå hele tiden har jeg kuttet ut å bruke filteret nå En oppdatering her; tok på gjengeteip fra Biltema på gjengene på begge sider av filteret, og da fikk jeg det jommen tett gitt Når det er sagt så vet jeg ikke hvor effektivt dette filteret er i praksis da det har 100um filter, mulig det er mer hensiktsmessig med et 5um filter som er litt dyrere? Jeg tenkte å bruke filteret primært for å sikre at ikke rustpartikler og olje etc sprutes ut på lakken ved tørking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 8 August, 2018 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2018 WOW, dette var en flott opprydning, å en heldig eier som har fått mye mere en han har betalt for. Men dette har de fleste detailere vært gjennom, å tatt lærdom av. Flott jobb, og meget bra første S&S 1 Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.