Gå til innhold

Kånå vil ha bedre lys på baderommet


maeland87

Recommended Posts

maeland87

Som tittel tilsier så vil kona ha noe bedre lys på baderommet over speilet. ( ansiktet skal jo sminkes både i front og på sidene )

vi har i dag en lampe som er 120cm i bredden med lysrør i. Usikker hvilken spesifikasjoner det er på pæra utenom at det er en T5 på 28Watt og warmhvit

 

Da denne gruppa er super når det gjelder tips samt at gruppa fungerer som et leksikon på belysning til bil så må jeg søke råd her :)

 

Lampen jeg har bryke lysstoffrør av Typen T5 med en total lengde på 116cm, maks effekt er 54W.

 

Har dere noen tips til hva som egner seg best for sminking? sjeldent jeg gjør det :)

har sett på de 2 på bildet under.

Lysrør baderom.jpg

Ser forøvrig at jeg betaler 58kroner for den på topp og bare 27 kroner for den i bunn på bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Håkon

Med 54W T5 vil det ihvertfall bli nok lys, jeg ville ikke anbefalt det på et bad, må jo til med solbriller, hehe.

Jeg ville nok kanskje kostet på meg enten ny armatur med LED, eller speil med integrert ledbelysning. 

Viktigste er at det lyser mot ansiktet når man skal sminke seg, og ikke lys fra taket, da det blir skyggefelt i ansiktet som kanskje ikke er synlige før kånå blir gæren når a ser seg i speilet igjen i vanlig lys.

Logg deg inn på mittanbud.no, og legg ut beskrivelse og bilde, og få et tilbud fra noen lokale elektrikere for å bytte armatur, det er mitt tips :) 

  • DCN Poeng 1

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSHelgeland

Det viktigste når de skal sminke seg er ikke styrken på lyset men lysets evne til å gjengi farger. Her kommer både lysrør og LED litt til kort selv om det har blitt bedre med tiden. Se etter Ra-indeks elle CRI-indeks når du går til anskaffelse av belysning. Jo nærmere 100 jo bedre, men selv om man får både LED og lysrør som leverer en Ra på noen og nitti så gjengir de som regel dårligst de fargene som de trenger mest av på badet. Skal du få kona skikkelig fornøyd så går du til anskaffelse av en halogen-spottskinne eller tilsvarende da dette er lys som gjengir fargene. Hvis du setter denne slik at hun får lyset inn fra siden når hun steller seg, ja da har du sikret deg mange ekstrapoeng og kan nok handle litt ekstra med bilpleieprodukter uten å få skjenn. 

Endret av FSHelgeland
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maeland87

Takker for gode tips.

lampen det gjelder er den på bildet, hender kant i kant med et speil som er 160cm i bredden og lampen er 120cm så føler den lyser meg i trynet men at effekten ikke er sterk nok.

men har tilgang fra loftet til og få opp flere punkt til lamper så blir nok først og prøve en litt sterkere pære, ikke nødvendigvis 54watt men gjerne 35watt.

vist ikke får jeg kravle opp på loftet å gjøre det som må gjøres før jeg går ned og bestiller meg en Kranzle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...