Gå til innhold

VASK NÅR MAN ER PÅ FERIE I UTLANDET / BILFERIE.


zeemaxsl

Recommended Posts

Noen som har tips til hvor man kan eller hvordan man på best mulig måte kan holde bilen ren på biltur i europa ? Har googlet litt og det er sparsomt med info hvor det er noen form for selvvaskeanlegg osv

Tips mottas med stor takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200sxholmen

Jeg var på tysklandstur for litt siden,, da kjørte jeg bare innom litt div verksteder og hørte om jeg kunne låne høyttrykkspyler ;D
Mye trevli folk [emoji4]

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

De fleste danske bensinstasjoner har selvvask. 

Eller pudseplads som det heter. 

Der får du tilogmed låne en kasse med bilpleieprodukter helt gratis om du kjører en børsteløs vask. Maskinvask i danmark koster 30 kroner eller så 😂

 

Husker jeg for en 3-4 år siden var i danmark med min fars bil som var en vw caravelle... den så helt for jævlig ut pga drittværet og denne skulle ha full detailing når jeg kom hjem så jeg gav faen å gikk inn på en bensinstasjon der. 

Sa jeg skulle ha den dyreste vasken de hadde.. Han i kassa sa at INGEN kjøpte så dyr vask og at siden jeg tok den så garanterte han reneste bilen i danmark 😂

Den kosta meg 95 kroner 😂

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I italia pleier det å være greit å finne seg en selvvask.  Vær ekstra nøye med tørking pga. Mye kalk i vannet.

 

Vi holder oss selvsagt unna børster. Måtte ta bilde av denne forige uke i Italia full av pinne stive nylon pisker :lol:

 

20170625_142934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haukefer
De fleste danske bensinstasjoner har selvvask. 
Eller pudseplads som det heter. 
Der får du tilogmed låne en kasse med bilpleieprodukter helt gratis om du kjører en børsteløs vask. Maskinvask i danmark koster 30 kroner eller så [emoji23]
 
Husker jeg for en 3-4 år siden var i danmark med min fars bil som var en vw caravelle... den så helt for jævlig ut pga drittværet og denne skulle ha full detailing når jeg kom hjem så jeg gav faen å gikk inn på en bensinstasjon der. 
Sa jeg skulle ha den dyreste vasken de hadde.. Han i kassa sa at INGEN kjøpte så dyr vask og at siden jeg tok den så garanterte han reneste bilen i danmark [emoji23]
Den kosta meg 95 kroner [emoji23]

Var nett i danmark nå, fant ikke en eneste bensinstasjon som hadde selvvask eller børsteløs vask... :(
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Kjørte til Gardasjøen i Italia i fjor, med A8'n. Tok en 50-timers jobb før jeg dro, med 3-stegs jobb og fusso etterfulgt av swissvax shield. På vei nedover norge og sverige ble bilen full av fluer og innsekter, men i 300 km/t på Autobahn ble bilen nesten like ren som før jeg dro, pga kraftige regnskurer og høy fart... :P
Jeg hadde med et "survival kit" som besto av litt såpe, microfiber og vaskehanske, men ble aldri tid til det på turen.. Så flere selvvaskehaller på veien, så det er vel det beste alternativet.

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg er i Polen nå, og på vei hit har jeg sett ørti bensinstasjoner og selvvaskeanlegg, så mulighetene for å få vasket bilen henger egentlig bare på at jeg ikke har anledning... :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vore i Danmark nå i 2 uker og Svipp tur til Otto duborg i Tyskland og vasket den i børstet vask. Var skeptisk men tror den overleve. Var lite selv vaske haller å opp drive. I Blåvand var det kun børste vask

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for stort engasjement :) skal skrive om hva jeg finner når jeg reiser.

Kanskje en ide å lage en liten liste med Steder for oss som er litt interessert :P og reiser litt ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på en 300 mils reise i Tyskland, Sverige, Danmark og Norge. Eneste jeg vasket var frontruten pga insekt. Ellers ga jeg f... Bilen så bra ut egentlig pga stort sett fint vær og nytt lag med Fusso før avgang. Eneste var felgene som ble bra svarte.

 

Nå har jeg vært hjemme en uke, og har bare vaska hjul og fjernet insekter fra front og speil... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...