Gå til innhold

Tørke bilen etter vask


Neguah

Recommended Posts

Det er jo ingen hemmelighet at det anbefales å tørke bilen etter vask. Det er ikke noe fint med tørkede vanndråper på bilen. Men hva gjør dere når det har regnet? Dere tørker vel ikke da også?

2017 Mazda 6, 2.2D

2013 Jaguar XF 2.2D Sportbrake

2003 Jaguar S-type 3.0 V6

1995 Nissan Maxima 2.0 V6

1991 Ford Scorpio 2.5 D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow
10 minutter siden, Neguah skrev:

Det er jo ingen hemmelighet at det anbefales å tørke bilen etter vask. Det er ikke noe fint med tørkede vanndråper på bilen. Men hva gjør dere når det har regnet? Dere tørker vel ikke da også?

hvis det har regner og regner ligger på bilen dagen etterpå mener du? :)
nei da kjører jeg meg en tur og vannet forsvinner :) eventuelt så vasker jeg bilen på normalt hvis og tørker den :P

 

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
1 minutt siden, Neguah skrev:

Det er jo ingen hemmelighet at det anbefales å tørke bilen etter vask. Det er ikke noe fint med tørkede vanndråper på bilen. Men hva gjør dere når det har regnet? Dere tørker vel ikke da også?

Det er langt mer mineraler i vannet fra hageslangen enn det fra oven, så man slipper som regel unna vannmerker etter en regnskur. Det er som oftest kalk som er synderen her, det er dette man ser som de hvite merkene i lakken om man slurver med eller i verste fall dropper å tørke :) Jeg tørker ihvertfall bilen kun etter berøringsvask, aldri hatt problemer med waterspots etter regn såvidt jeg kan huske.. 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Capone skrev:

Det er langt mer mineraler i vannet fra hageslangen enn det fra oven, så man slipper som regel unna vannmerker etter en regnskur. Det er som oftest kalk som er synderen her, det er dette man ser som de hvite merkene i lakken om man slurver med eller i verste fall dropper å tørke :) Jeg tørker ihvertfall bilen kun etter berøringsvask, aldri hatt problemer med waterspots etter regn såvidt jeg kan huske.. 

Perfekt!

Det jeg ville vite. Da slipper jeg å vaske bilen etter hver gang det her regnet :P 

2017 Mazda 6, 2.2D

2013 Jaguar XF 2.2D Sportbrake

2003 Jaguar S-type 3.0 V6

1995 Nissan Maxima 2.0 V6

1991 Ford Scorpio 2.5 D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...