Gå til innhold
Neguah

Tørke bilen etter vask

Recommended Posts

Neguah

Det er jo ingen hemmelighet at det anbefales å tørke bilen etter vask. Det er ikke noe fint med tørkede vanndråper på bilen. Men hva gjør dere når det har regnet? Dere tørker vel ikke da også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow
10 minutter siden, Neguah skrev:

Det er jo ingen hemmelighet at det anbefales å tørke bilen etter vask. Det er ikke noe fint med tørkede vanndråper på bilen. Men hva gjør dere når det har regnet? Dere tørker vel ikke da også?

hvis det har regner og regner ligger på bilen dagen etterpå mener du? :)
nei da kjører jeg meg en tur og vannet forsvinner :) eventuelt så vasker jeg bilen på normalt hvis og tørker den :P

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone
1 minutt siden, Neguah skrev:

Det er langt mer mineraler i vannet fra hageslangen enn det fra oven, så man slipper som regel unna vannmerker etter en regnskur. Det er som oftest kalk som er synderen her, det er dette man ser som de hvite merkene i lakken om man slurver med eller i verste fall dropper å tørke :) Jeg tørker ihvertfall bilen kun etter berøringsvask, aldri hatt problemer med waterspots etter regn såvidt jeg kan huske.. 

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Neguah
9 minutter siden, Capone skrev:

Det er langt mer mineraler i vannet fra hageslangen enn det fra oven, så man slipper som regel unna vannmerker etter en regnskur. Det er som oftest kalk som er synderen her, det er dette man ser som de hvite merkene i lakken om man slurver med eller i verste fall dropper å tørke :) Jeg tørker ihvertfall bilen kun etter berøringsvask, aldri hatt problemer med waterspots etter regn såvidt jeg kan huske.. 

Perfekt!

Det jeg ville vite. Da slipper jeg å vaske bilen etter hver gang det her regnet :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig