Ad|oS

Ad|oS sin spørretråd - DA polering

Ja, vet det ligger mange ulike tråder med mye av den samme infoen, men har lest mye og ikke helt funnet ut akkurat det jeg lurer på. I stedet for å lage mange tråder med et og et spørsmål lager jeg meg heller en egen spørretråd der jeg kan komme med spørsmål som dukker opp etter hvert.

Etter at møkkamaskinen fra Biltema tok kvelden i helgen, har jeg vel egentlig kommet frem til at det er på tide å skaffe seg en litt mer skikkelig maskin. Vet at de fleste her inne mener at man bare bør skaffe seg roterende med en gang, men vil kjøpe meg en DA pga sikkerheten, og man får jo tross alt korrigert det aller meste, selv om det tar litt lengre tid. Har sett mye på MG G220, men etter å ha lest en del på ulike forum har jeg sett at Kestrel DAs-6 blir anbefalt på det varmeste, og i tillegg er billigere enn MG sin. Det jeg tenker å kjøpe er dette:

Kestrel DAS-6 Dual Action Polishing Machine

Menzerna RD3.02 250 ml

Menzerna 85RE 250 ml

Menzerna 135 mm Compounding Pads

Menzerna 135 mm Polishing Pads

Menzerna 135 mm Finishing Pads

Menzerna 80 mm Compounding Pads

Menzerna 80 mm Polishing Pads

Menzerna 80 mm Finishing Pads

75 mm Dual Action Flexible Backing Plate

Meguiars Triple Duty Detail Brush

Jeg har her en maskin, en mild og en aggressiv polish og en del pads. Er dette nok? Regner med å ta litt småjobber for andre også, men i hovedsak skal produktene gi bra resultat på en BMW E36. Disse har, om jeg skjønner det rett, veldig hard lakk. Bilen min har blitt delvis omlakkert, så vil den da ha mykere lakk enn orginalt? Det er stort sett bare swirls på bilen, ikke mye dype riper, så er nok ikke en veldig avansert korrigering som må til

I denne pakken har jeg bare en backingplate, og lurer på om det er nok med en liten plate til de store padsene også?

Hva er forskjellen på Menzerna sine produkter med RE ending, i forhold til de som slutter på RD?

Som LSP har jeg MG NXT wax 2.0, MG #16 og Victoria Wax (Concourse), så tror jeg skal være bra dekket opp på det området. Bør jeg skaffe meg en Glaze også (f.eks. MG #7), slik at jeg bruker dette normalt, og bare bruker Menzerna sine produkter 1 gang i året. Tenker meg at det blir 4 poleringer i året, mens voks blir lagt på litt oftere. PO85RE har jo relativt lite cutting, så vil kanskje gå greit med bare denne også? Kan man gå rett på LSP etter man er ferdig med PO85RE (etter en vask/wipedown)?

Er det mulig å bruke disse produktene for hånd? Tenker da på når man kommer til steder man ikke kan bruke maskin... Har også vurdert Duragloss 101/105/11, da disse også kan brukes for hånd, men har skjønt det slik at Menzerna er bedre med maskin.

Ble mye dette her, men håper noen tar seg tid til å svare meg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksene du har er knall ;)

Er bilen omlakkert, da kan det godt tenkes at lakken er mykere, det er ikke unormalt

Menzerna 85RE er veldig fin, i enkelte tilfeller, spes på hardere BMW lakk kan det være greit med Menzerna 106FA enn Menzerna 85RE. 106FA tar en del mer, samtidig som den avslutter veldig pent ;)

Glaze er jo gull det, men etter f.eks Menzerna 85RE ser du nok ikke stor forskjell ;)MG#7 er fin, men du har også f.eks Poorboys Black Hole som skal være hvertfall like bra ;)

Du kan legge voks rett over poleringssteget, gjerne med en IPA-wipe over for å fjerne oljer! Da hefter LSP seg bedre på lakken :)

Du kan bruke Menzerna for hånd f.eks under dørhandtak, men skader heller ikke å kjøpe en liten tube med Scratch X fra Meguiars, som du også kan bruke på DA maskinen hvis du kjøper 2.0 versjonen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det være nødvendig med en ekstra backingplate?

Noen som vet hva forskjellen på RE og RD endingen på produktene forteller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt på CYC? Lurer på en sånn pakkeløsning derfra med DAS-6 og Menzerna men blir skremt når jeg ser de sist inlage erfaringer på webshop-delen av forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte en del ting fra CYC ja, og det tok vel litt over 4uker før jeg fikk tingene. Har bestilt maskin fra polishedbliss nå, så håper det går litt raskere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å bruke ull-pad på DA maskin? Denne er veldig røff om jeg har forstått det rett, slik at den kan fjerne mye riper/lakk? Hva er anbefalt polish å bruke sammen med ull. Har Menzerna polish nå, og kikker litt på Scholl ull pads som de har på Scandicshine.

Forresnte, hvor lang tid bruker dere til å bearbeide et område når dere bruker DA maskin? Gjerne nevn hvor stort område dere tar om gangen, mengde med polish og hvor lang tid (gjerne både antall pass, og minutt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvordan er det å bruke ull-pad på DA maskin? Denne er veldig røff om jeg har forstått det rett, slik at den kan fjerne mye riper/lakk? Hva er anbefalt polish å bruke sammen med ull. Har Menzerna polish nå, og kikker litt på Scholl ull pads som de har på Scandicshine.

Forresnte, hvor lang tid bruker dere til å bearbeide et område når dere bruker DA maskin? Gjerne nevn hvor stort område dere tar om gangen, mengde med polish og hvor lang tid (gjerne både antall pass, og minutt)

Har laga en trå med masse forskjellige videosnutter som er klistret under Produkter/ Kategori Test/review, der er det flere filmer hvor DA maskin demonstreres.

- http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=3557

DA maskinen bruker en hel del lengre tid på å bryte ned produktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive