Gå til innhold

Audi senter forus og møller - Svindlere?


Arild

Recommended Posts

Arild

Har lenge hatt en case gående med Audi, men de nekter å gjøre opp for seg så da skal historien ut.. 

Kanskje det blir litt lengre lesing dette men dette er så på kanten at de burde vært anmeldt for svindel. 

 

Så here goes. 

Siden april 2016 har jeg hatt bilen min inne på Audi 3x. 

Ikke en gang har det ikke vært noe som er ganske alvorlig. 

 

Vi kan begynne på den første. 

Var uheldig og hadde en liten kollisjon med den gamle a4 b8'en jeg hadde.. Greit nok. Shit happens. 

Dette førte til at panser, framskjermen på høyre side, frontfanger og grill + høyre hovedlykt måtte skiftes. 

Som detailer så vil jeg ha perfekt resutlat så da var det naturlig for meg å velge møller bil skadesenter som det heter på ganddal på sandnes. 

So far so good. 

Avtalte time der og Audi sin takstmann begynte å sjekke skaden. 

Jeg hadde på dette tidspunktet ikke engang prøvd å åpne panseret for jeg så lett at det var skjeivt så siden det lå på plass og ikke stod åpent på noen måte så gjorde jeg ikke det.

Panseret hadde forskjøvet seg litt i smellen, men taksrtmannen til Audi (merk, dette var audi sin takstmann og ikke storebrand som var mitt forsikringsselskap sin takstmann) skulle åpne dette så han åpner og får umiddelbart motstand. 

Så han tar da å knekker til panseret så du hører det KNASER skikkelig. 

Spurte ham hva i h... han drev med, mens jeg gikk bort for å inspisere. Joda.. Det viste seg at pga at panseret var skjevt så klarte han å trykke hjørnene på det ned i frontruta som han lagde hull i og også den venstre framskjermen som var helt ok. 

Sa at dette har dere bare med å fikse opp i for de skadene har dere påført. 

Han bekreftet at de skulle ordne dette så jeg tenkte ikke mer på dette.  

Jeg hadde jo selvfølgelig innmeldt skadene på min bil på forhånd og såpass bilkyndig som jeg er så meldte jeg jo inn alt jeg så var galt før jeg leverte inn bilen på takst. 

2 dager etterpå så ringer takstmannen til Storebrand og ber om å få se på bilen.

Ja selvfølgelig sa jeg, men de så jo på den på Audi? holder ikke det spurte jeg? Jo det gjorde egentlig det, men skadene som var satt opp samsvarte ikke med det jeg hadde meldt inn. 

Takstmannen kom (hyggelig kar det) og jeg ba om å få se på overslaget. 

Der hadde audi både ført opp skadene som skulle fikses og i tillegg skifte av frontruta som de hadde ødelagt + arbeid, deler og lakkering på den andre framskjermen. 

Det var veldig enkelt å se hvordan denne skaden var påført så jeg følte meg rimelig mistenkeliggjort med tanke på forsikringssvindel her, men takstmannen trodde jo på meg når han så skadene så jeg skulle ikke tenke på dette mer - han skulle ta det videre med Audi. 

Dagen etter så ringte han og opplyste meg om at takstmannen til audi da prøvde å skylde skadene oå meg og storebrand sin takstmann som hadde sett på den etter at audi gjorde det, noe jeg sa var rent oppspinn. 

Bilen min var 100% mint condition og jeg hadde jo ingen grunn til å ville skifte en perfekt framskjerm og en frontrute som var byttet 6 uker i forveien. 

Han sa det var rimelig alvorlig for audi sin del at de prøvde å svindle dette på forsikringa og at jeg endelig skulle slippe å tenke på dette mer. 

Hørte ikke mer fra hva som skjedde her, men bare det at de ikke kan stå for det de gjør er rimelig graverende. 

 

Så til rett før jul 2016. 

MMI hovedenheten på den samme audi a4 b8'en hadde røket.

Jeg snakket med Audi som ville ta den inn for å se på den. Klarte de å fikse det med en softwareoppgradering så skulle det koste meg 3500.- å fikse. 

Dersom det ikke gikk å fikse den så skulle jeg betale 750.- 

Grei deal det tenkte jeg. Da får jeg i det minste fått sett på den og konstatert hva det er. 

Leverte den inn i romjula og fikk beskjed om det jeg fryktet. Den var gåen så den måtte skiftes. 

Spurte om pris (Dette er bare selve cdspillerenheten - ikke skjermen eller noe sånn) og fikk beskjed om at min 2011 audi a4 med 80000 km på telleren nok bare kunne skrotes fordi det ikke var vits å skifte denne enheten da den kostet den nette sum av 68000.-.

Jeg sa det ikke kom på tale så jeg spurte om jeg kunne få tak i ny enhet selv og få kodet den inn. 

Joda. Det kunne jeg. Men da var det svært viktig at jeg KUN benyttet den som het 8T1 035 652 H - Ingenting annet ville passe. 

Så skulle jeg betale - Vi hadde en avtale om 750.- skriftlig heldigvis. Da kom dem med at jeg skulle betale 1400.- 

Måtte krangle endel for å få prisen vi hadde blitt enige om på forhånd. 

 

Så jeg kastet meg rundt. Lette på nett. 

Fant veldig mange andre hovedenheter til rundt 3000.- men ingen som sluttet med H som jeg ble fortalt jeg MÅTTE ha. 

Til slutt fant jeg en til dobbel pris av hva f.eks G modellen kostet, men måtte ha det i orden. På dette tidspunktet så hadde jeg bestemt meg for å selge bilen å kjøpe meg ny. 

Avtalte tid med Audi - Fikk en pris på ca 800.- i timen skriftlig og at det kom til å koste en ca 2500.- for dette skulle ta en ca 3 timer. 

Den skulle inn en mandag i februar. Hadde kjøper på bilen som jeg så klart fortalte at MMI skulle skiftes og samtidig så hadde jeg funnet ny bil. 

Nå bor jeg et lite stykke fra Audi Senter Forus så vi rota med fri til kjerringa fra jobb slik at hun kunne kjøre meg osv når vi leverte bilen. 

Sent fredags kveld i forveien fikk jeg en sms fra kundebehandleren at de ikke kunne ta bilen på mandagen likevel. Mekanikeren hadde andre ærend, så de måtte avtale tid på onsdagen heller, og jeg måtte levere den tirsdags kveld. 

Dette passet ikke i mine planer med tanke på at jeg hadde avtalt med at selger på ny bil skulle holde den av til meg for kjøper skulle ha min så sant jeg fikk bekreftet at alt var ok. 

Men ringte begge og fikk ordnet med dem. 

Tirsdagen kom og jeg leverte audien. I tilbudet jeg fikk så ville de ha bilen hele dagen og jeg skulle hente den klokken 15:30. 

Klokken blir 15 og jeg har ikke hørt noe fra audi\, så jeg ringer inn. Ingen kjente til bilen min. (?). 

Klokken 15:45 så får jeg beskjed om at de hadde glemt bilen min den dagen så den kom ikke til å bli klar før kanskje dagen etter. 

Da fikk selger av bilen jeg skulle ha nok så den ble solgt til noen andre. 

Dagen etter så får jeg beskjed om at alt er ok og jeg kan hente bilen. Drar inn på audi og får regning på 3 timer på 5300.- for å sette den i å åpne  komponentsperren.

5300??? Jeg har skriftlig pris på 800 i timen og at det skal koste 2400.- 

Nei det kunne jeg glemme. De opererte ikke med den timeprisen engang så det var nok en feil. 

Så jeg KLIKKET! Nå hadde rotet dems kostet meg bilen jeg ønsket å kjøpe, og i tillegg så over dobler de prisen. De doblet den sist gang også. 

Satt i 30 minutt i møte med sjefen der før jeg endte opp med å få betale det jeg hadde fått skriftlig. 

Ingen beklagelse på rotet dems eller noe. 

Så satt jeg meg i bilen. De hadde lagt den gamle enheten i framsetet så jeg kikka på den.  8T1 035 652 G stod det på den. 

De hadde spesifisert opp og i mente at dersom jeg ikke hadde H modellen så ville de ikke engang ta i den. 

Hadde jeg visst at jeg kunne bruke den så hadde jeg spart meg 3000 ekstra der. 

 

Så kjøpte jeg meg ny bil. 

Skulle primært ikke ha ny audi, fordi jeg var på dette tidspunktet lei av alt som har med møller å gjøre, men kom over en nydelig a6 jeg bare måtte ha. 2012 modell. 

14 februar kjøpte jeg den.

Når jeg fikk den så var det frost ute og jeg har alltid lært at når det er frost ute så åpner man ikke takluken så det unngikk jeg å gjøre på overtakelsen. 

Etter en stund begynte været å bli bedre så jeg skulle åpne den. 

Da ville den ikke opp så jeg tenkte garanti med en gang. Var litt andre smågreier som skulle inn å skiftes på garanti så avtalte igjen med audi. 

Ny time kom og de byttet alle smådelene. I tillegg så bestilte jeg smøring av takluke for de sa det var nok bare det som var galt. 

Leverte inn bilen og de ringte og sa alt var ok utenom takluken. Den skal smøres hvert 2e år og det var ikke blitt gjort så da var det ikke garanti. 

De fortalte meg at de hadde åpnet takluken og smørt den opp men at alt inni der var rustet i stykker. Den var gåen på grunn av mangelfull smøring.

Dette klarte de ikke å fikse. 

Fikk et overslag på skifte av dette på drøye 40000.- for da måtte de ha ut taktrekket og så bytte hele kasetten til panotaket. 

Så jeg tenkte. Nettopp kjøpt bilen og en reperasjon på over 10% av bilens verdi må da være en vesentlig mangel iht kjøpsloven. 

Jeg har advokatforsikring så jeg kontaktet dem og joda. Dette var en vesentlig mangel så jeg styra med rekommandert brev til selger med krav på over 40000.- og også i tillegg forbrukerrådet og brukte masse tid på dette. 

 

Så gikk det noen uker.. Fint vær ute og jeg vasket bilen som jeg så ofte gjør. 

Prøvde en 4-5 ganger å åpne takluka, men akkurat likt som det alltid var. Men så.. plutselig åpna den seg. 

Hadde jo aldri klart å åpne denne tidligere. 

Oppi takluka så lå det fryktelig mye løv, barnåler og annet dritt!!! 

I tillegg så var styreskinnene usmørte og helt tørre!!! 

Men altså.. denne hadde jo audi åpnet og smørt opp men smøring gikk ikke for alt var rustet i stykker ??

Det fantes ikke antydning til en rustflekk, det fantes ikke antydning til at den var forsøkt smørt, og den var også full av dritt. 

Hadde de åpnet den så hadde de i det minste rengjort den så da hadde det ikke vært løv, barnåler og allslags dritt nedi der??

Jeg fant fram wd40 som var det eneste jeg hadde tilgjengelig av smøremidler og smørte der jeg tror man smører opp sånne. 

 

Resultatet? Takluken er akkurat som ny!! 

 

Så den som måtte trekke alle krav mot selger og i tillegg avblåse hele saken som pågikk med unnskyld at jeg hørte på audi - Det var meg. 

At audi ikke er seriøse er så som så men jeg ønsker å fremstå som veldig seriøs så det her blir bare feil. 

 

Så jeg lagde sak mot audi. I følge kundebehandleren så er dette det verste han har opplevd, men ingenting å gjøre med dette. 

De har tilbudt meg en kompensasjon på 50% på neste service men jeg føler liksom ikke det er godt nok lenger. 

Spurte dem om det er sånn med alle andre kunder også men de gav et flåsete svar at dumt jeg ikke er fornøyd, men at de har "nok fornøyde kunder" 

 

Så hva mener dere?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Arild
  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soulcam
Har lenge hatt en case gående med Audi, men de nekter å gjøre opp for seg så da skal historien ut.. 
Kanskje det blir litt lengre lesing dette men dette er så på kanten at de burde vært anmeldt for svindel. 
 
Så here goes. 
Siden april 2016 har jeg hatt bilen min inne på Audi 3x. 
Ikke en gang har det ikke vært noe som er ganske alvorlig. 
 
Vi kan begynne på den første. 
Var uheldig og hadde en liten kollisjon med den gamle a4 b8'en jeg hadde.. Greit nok. Shit happens. 
Dette førte til at panser, framskjermen på høyre side, frontfanger og grill + høyre hovedlykt måtte skiftes. 
Som detailer så vil jeg ha perfekt resutlat så da var det naturlig for meg å velge møller bil skadesenter som det heter på ganddal på sandnes. 
So far so good. 
Avtalte time der og Audi sin takstmann begynte å sjekke skaden. 
Jeg hadde på dette tidspunktet ikke engang prøvd å åpne panseret for jeg så lett at det var skjeivt så siden det lå på plass og ikke stod åpent på noen måte så gjorde jeg ikke det.
Panseret hadde forskjøvet seg litt i smellen, men taksrtmannen til Audi (merk, dette var audi sin takstmann og ikke storebrand som var mitt forsikringsselskap sin takstmann) skulle åpne dette så han åpner og får umiddelbart motstand. 
Så han tar da å knekker til panseret så du hører det KNASER skikkelig. 
Spurte ham hva i h... han drev med, mens jeg gikk bort for å inspisere. Joda.. Det viste seg at pga at panseret var skjevt så klarte han å trykke hjørnene på det ned i frontruta som han lagde hull i og også den venstre framskjermen som var helt ok. 
Sa at dette har dere bare med å fikse opp i for de skadene har dere påført. 
Han bekreftet at de skulle ordne dette så jeg tenkte ikke mer på dette.  
Jeg hadde jo selvfølgelig innmeldt skadene på min bil på forhånd og såpass bilkyndig som jeg er så meldte jeg jo inn alt jeg så var galt før jeg leverte inn bilen på takst. 
2 dager etterpå så ringer takstmannen til Storebrand og ber om å få se på bilen.
Ja selvfølgelig sa jeg, men de så jo på den på Audi? holder ikke det spurte jeg? Jo det gjorde egentlig det, men skadene som var satt opp samsvarte ikke med det jeg hadde meldt inn. 
Takstmannen kom (hyggelig kar det) og jeg ba om å få se på overslaget. 
Der hadde audi både ført opp skadene som skulle fikses og i tillegg skifte av frontruta som de hadde ødelagt + arbeid, deler og lakkering på den andre framskjermen. 
Det var veldig enkelt å se hvordan denne skaden var påført så jeg følte meg rimelig mistenkeliggjort med tanke på forsikringssvindel her, men takstmannen trodde jo på meg når han så skadene så jeg skulle ikke tenke på dette mer - han skulle ta det videre med Audi. 
Dagen etter så ringte han og opplyste meg om at takstmannen til audi da prøvde å skylde skadene oå meg og storebrand sin takstmann som hadde sett på den etter at audi gjorde det, noe jeg sa var rent oppspinn. 
Bilen min var 100% mint condition og jeg hadde jo ingen grunn til å ville skifte en perfekt framskjerm og en frontrute som var byttet 6 uker i forveien. 
Han sa det var rimelig alvorlig for audi sin del at de prøvde å svindle dette på forsikringa og at jeg endelig skulle slippe å tenke på dette mer. 
Hørte ikke mer fra hva som skjedde her, men bare det at de ikke kan stå for det de gjør er rimelig graverende. 
 
Så til rett før jul 2016. 
MMI hovedenheten på den samme audi a4 b8'en hadde røket.
Jeg snakket med Audi som ville ta den inn for å se på den. Klarte de å fikse det med en softwareoppgradering så skulle det koste meg 3500.- å fikse. 
Dersom det ikke gikk å fikse den så skulle jeg betale 750.- 
Grei deal det tenkte jeg. Da får jeg i det minste fått sett på den og konstatert hva det er. 
Leverte den inn i romjula og fikk beskjed om det jeg fryktet. Den var gåen så den måtte skiftes. 
Spurte om pris (Dette er bare selve cdspillerenheten - ikke skjermen eller noe sånn) og fikk beskjed om at min 2011 audi a4 med 80000 km på telleren nok bare kunne skrotes fordi det ikke var vits å skifte denne enheten da den kostet den nette sum av 68000.-.
Jeg sa det ikke kom på tale så jeg spurte om jeg kunne få tak i ny enhet selv og få kodet den inn. 
Joda. Det kunne jeg. Men da var det svært viktig at jeg KUN benyttet den som het 8T1 035 652 H - Ingenting annet ville passe. 
Så skulle jeg betale - Vi hadde en avtale om 750.- skriftlig heldigvis. Da kom dem med at jeg skulle betale 1400.- 
Måtte krangle endel for å få prisen vi hadde blitt enige om på forhånd. 
 
Så jeg kastet meg rundt. Lette på nett. 
Fant veldig mange andre hovedenheter til rundt 3000.- men ingen som sluttet med H som jeg ble fortalt jeg MÅTTE ha. 
Til slutt fant jeg en til dobbel pris av hva f.eks G modellen kostet, men måtte ha det i orden. På dette tidspunktet så hadde jeg bestemt meg for å selge bilen å kjøpe meg ny. 
Avtalte tid med Audi - Fikk en pris på ca 800.- i timen skriftlig og at det kom til å koste en ca 2500.- for dette skulle ta en ca 3 timer. 
Den skulle inn en mandag i februar. Hadde kjøper på bilen som jeg så klart fortalte at MMI skulle skiftes og samtidig så hadde jeg funnet ny bil. 
Nå bor jeg et lite stykke fra Audi Senter Forus så vi rota med fri til kjerringa fra jobb slik at hun kunne kjøre meg osv når vi leverte bilen. 
Sent fredags kveld i forveien fikk jeg en sms fra kundebehandleren at de ikke kunne ta bilen på mandagen likevel. Mekanikeren hadde andre ærend, så de måtte avtale tid på onsdagen heller, og jeg måtte levere den tirsdags kveld. 
Dette passet ikke i mine planer med tanke på at jeg hadde avtalt med at selger på ny bil skulle holde den av til meg for kjøper skulle ha min så sant jeg fikk bekreftet at alt var ok. 
Men ringte begge og fikk ordnet med dem. 
Tirsdagen kom og jeg leverte audien. I tilbudet jeg fikk så ville de ha bilen hele dagen og jeg skulle hente den klokken 15:30. 
Klokken blir 15 og jeg har ikke hørt noe fra audi\, så jeg ringer inn. Ingen kjente til bilen min. (?). 
Klokken 15:45 så får jeg beskjed om at de hadde glemt bilen min den dagen så den kom ikke til å bli klar før kanskje dagen etter. 
Da fikk selger av bilen jeg skulle ha nok så den ble solgt til noen andre. 
Dagen etter så får jeg beskjed om at alt er ok og jeg kan hente bilen. Drar inn på audi og får regning på 3 timer på 5300.- for å sette den i å åpne  komponentsperren.
5300??? Jeg har skriftlig pris på 800 i timen og at det skal koste 2400.- 
Nei det kunne jeg glemme. De opererte ikke med den timeprisen engang så det var nok en feil. 
Så jeg KLIKKET! Nå hadde rotet dems kostet meg bilen jeg ønsket å kjøpe, og i tillegg så over dobler de prisen. De doblet den sist gang også. 
Satt i 30 minutt i møte med sjefen der før jeg endte opp med å få betale det jeg hadde fått skriftlig. 
Ingen beklagelse på rotet dems eller noe. 
Så satt jeg meg i bilen. De hadde lagt den gamle enheten i framsetet så jeg kikka på den.  8T1 035 652 G stod det på den. 
De hadde spesifisert opp og i mente at dersom jeg ikke hadde H modellen så ville de ikke engang ta i den. 
Hadde jeg visst at jeg kunne bruke den så hadde jeg spart meg 3000 ekstra der. 
 
Så kjøpte jeg meg ny bil. 
Skulle primært ikke ha ny audi, fordi jeg var på dette tidspunktet lei av alt som har med møller å gjøre, men kom over en nydelig a6 jeg bare måtte ha. 2012 modell. 
14 februar kjøpte jeg den.
Når jeg fikk den så var det frost ute og jeg har alltid lært at når det er frost ute så åpner man ikke takluken så det unngikk jeg å gjøre på overtakelsen. 
Etter en stund begynte været å bli bedre så jeg skulle åpne den. 
Da ville den ikke opp så jeg tenkte garanti med en gang. Var litt andre smågreier som skulle inn å skiftes på garanti så avtalte igjen med audi. 
Ny time kom og de byttet alle smådelene. I tillegg så bestilte jeg smøring av takluke for de sa det var nok bare det som var galt. 
Leverte inn bilen og de ringte og sa alt var ok utenom takluken. Den skal smøres hvert 2e år og det var ikke blitt gjort så da var det ikke garanti. 
De fortalte meg at de hadde åpnet takluken og smørt den opp men at alt inni der var rustet i stykker. Den var gåen på grunn av mangelfull smøring.
Dette klarte de ikke å fikse. 
Fikk et overslag på skifte av dette på drøye 40000.- for da måtte de ha ut taktrekket og så bytte hele kasetten til panotaket. 
Så jeg tenkte. Nettopp kjøpt bilen og en reperasjon på over 10% av bilens verdi må da være en vesentlig mangel iht kjøpsloven. 
Jeg har advokatforsikring så jeg kontaktet dem og joda. Dette var en vesentlig mangel så jeg styra med rekommandert brev til selger med krav på over 40000.- og også i tillegg forbrukerrådet og brukte masse tid på dette. 
 
Så gikk det noen uker.. Fint vær ute og jeg vasket bilen som jeg så ofte gjør. 
Prøvde en 4-5 ganger å åpne takluka, men akkurat likt som det alltid var. Men så.. plutselig åpna den seg. 
Hadde jo aldri klart å åpne denne tidligere. 
Oppi takluka så lå det fryktelig mye løv, barnåler og annet dritt!!! 
I tillegg så var styreskinnene usmørte og helt tørre!!! 
Men altså.. denne hadde jo audi åpnet og smørt opp men smøring gikk ikke for alt var rustet i stykker ??
Det fantes ikke antydning til en rustflekk, det fantes ikke antydning til at den var forsøkt smørt, og den var også full av dritt. 
Hadde de åpnet den så hadde de i det minste rengjort den så da hadde det ikke vært løv, barnåler og allslags dritt nedi der??
Jeg fant fram wd40 som var det eneste jeg hadde tilgjengelig av smøremidler og smørte der jeg tror man smører opp sånne. 
 
Resultatet? Takluken er akkurat som ny!! 
 
Så den som måtte trekke alle krav mot selger og i tillegg avblåse hele saken som pågikk med unnskyld at jeg hørte på audi - Det var meg. 
At audi ikke er seriøse er så som så men jeg ønsker å fremstå som veldig seriøs så det her blir bare feil. 
 
Så jeg lagde sak mot audi. I følge kundebehandleren så er dette det verste han har opplevd, men ingenting å gjøre med dette. 
De har tilbudt meg en kompensasjon på 50% på neste service men jeg føler liksom ikke det er godt nok lenger. 
Spurte dem om det er sånn med alle andre kunder også men de gav et flåsete svar at dumt jeg ikke er fornøyd, men at de har "nok fornøyde kunder" 
 
Så hva mener dere?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Har lest nok til å skremme meg vekk fra å kjøpe Audi neste gang det skal kjøpes bil det er helt sikkert... 50% på neste service er jo bare en dråpe i havet på hva du har hatt av utlegg. Her ville jeg krevet serviceavtale fri for et år. Som plaster på såret
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
15 minutter siden, Soulcam skrev:


Har lest nok til å skremme meg vekk fra å kjøpe Audi neste gang det skal kjøpes bil det er helt sikkert... 50% på neste service er jo bare en dråpe i havet på hva du har hatt av utlegg. Her ville jeg krevet serviceavtale fri for et år. Som plaster på såret

Enig i det... 

Satt meg egentlig et minstekrav om oljeskift på motor, girkasse og dabadapter som utgjør ca 13000.- noe jeg ikke mener er for lite i denne saken. 

Nå har jeg sendt hele driten videre - identisk første post bare med navn på de involverte til møller sentralt, så får vi se hva som kommer utav det. 

Skal poste inn eventuelle svar jeg får fra møller sentralt i tråden her.. 

nå er jeg fornøyd med Audi (bilen altså) men møller i stavanger bør få en smekk.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Må bare velge en forhandler som ikke heter Møller i navnet så yter de bedre service for de er faktisk klar over at de lever av rykte..

Uansett kjip sak! Selv har jeg aldri hatt min Audi på Møller for service, men Tyskland (Flensburg) og Sverige (Skee)

Førstnevnte blir du med kundebehandler og ser under bilen slik at dere "ser" det samme og kan evt få opplyst og sett slitte skiver, eksoslekkasje etc der. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Men 3x dårlige opplevelser på rad og så fryktelig graverende også? 

Jeg kan umulig være den eneste som har den erfaringen? Dessverre er det for langt å dra til sverige og tyskland for vår del, men har nå blitt anbefalt at kvål auto skal være knall på audi. Flere som har nevnt dette. Ene som anbefaler det er naboen min her som kjører både r8 og audi a5 og han bruker heller ikke audi med mindre han må.

 

når du nevner rykte så sa faktisk kundebhandleren min i dag at de gjerne har dårlig rykte i min krets men at de er store likevel og har bra rykte hos mange andre så det betydde ikke noe.

har fryktelig lyst å legge ut navnene på de involverte men fordi om de fortjener det så skal ikke jeg være noen tulling :) 

Endret av Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

beemer124

Nei, du er absolutt ikke alene om denne erfaringen.

 

Vi har hatt 2 Audier, og 2 VW og jeg har lovet at det aldri mer blir kjøpt noe som helst som har noe med Møller å gjøre. 

Den siste Audien var en A3 e-tron som vi aldri fikk start på kupévarmeren på og det gikk så langt i sammenheng med diverse andre ting at vi til slutt ga opp og solgte bilen før den var et år gammel.

De klarte også kunststykket å rote bort bilen så de brukte et kvarter på å finne den igjen. Dette var da den var inne etter at vi hadde kjøpt skiboks fra dem, sammen med wingbars takbøyler. Denne skulle ha gjennomgående takbøyler, og da det hadde blitt skåret hull i boksen til bøylene var hullet kommet på litt feil plass, og dette hadde de ordnet ved at de hadde satt på helt vanlige firkantstål bøyler fra Thule, da disse var smalere og dermed gikk gjennom hullene, noe som var utrolig skulle være et problem da de hadde laget hull som var så store at man kunne omtrent få knytteneven inn på siden av bøylene, men hullene foran var skåret for langt fremme og hullene bak forlangt bak og de suste og bråkte verre da vi kjørte med det.. Men regningen var på det samme som wingbarene i aluminium kostet, og de sa aldri noe om dette da vi hentet den... Vi fikk til slutt hevet kjøpet og pengene igjen den gangen, men aldri noen beklagelse. 

Nå har vi en Ford Focus som vi er 5 ganger så fornøyd med som Audien, og en Golf GTE som Møller ikke får røre etter diverse dårlige erfaringer med verkstedet til Møller VW også.

 

Jeg har nå begynt å bruke Gumpen Auto i Lyngdal, og så langt har jeg bare godt å si om dem, de har forøvrig verksted for Audi også.

Kan forøvrig også anbefale Kvål Auto på Audi, de skrudde på en A6 som jeg hadde tidligere, og gjorde en kjempejobb med den, men kvaliteten på bilen var totalt fraværende og etter å ha brukt enorme summer på den ble den solgt. Tror det må være det værste tapsprosjektet jeg har hatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv bilen inne 17 ganger til reparasjon de 14 første månedene jeg hadde den, så du er ikke alene Arild. Heldigvis så har det ordnet seg for min del, og jeg har lagt dette bak meg, samt byttet verksted. Ønsker deg lykke til videre med saken. Jeg fikk hjelp av advokat via NAF og kan anbefale dette. :)

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

@beemer124 jeg har hatt 2 gamle a6er tidligere og de kan ikke sammenlignes med denne heldigvis :) 

Forhåpentligvis går den heftige klagen jeg har sendt til møllersystemet gjennom så får vi se da. 

Dette grenser jo til svindel, hvertfall den med skadesenteret. 

 

@Ole M 

jeg har help advokatforsikring så skal ikke se bort fra at det blir sendt advokater på dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syveraure

Jeg å min far krangler med de nå om en 2015 modell Amarok! De mener de boblene i lakken på dørene er steinsprut.. Noen av de har ikke gått hull på en gang ennå.. Heldigvis er rådene fra en kjent lakkør i området her gode og vi jobber nå for å sette hardt mot hardt! Sinkslikk halles deg visstnok, og de nekter fortsatt å ta det på garantien..
Piss lei hele møller vw!

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic
3 minutter siden, Syveraure skrev:

Jeg å min far krangler med de nå om en 2015 modell Amarok! De mener de boblene i lakken på dørene er steinsprut.. Noen av de har ikke gått hull på en gang ennå.. Heldigvis er rådene fra en kjent lakkør i området her gode og vi jobber nå for å sette hardt mot hardt! Sinkslikk halles deg visstnok, og de nekter fortsatt å ta det på garantien..
Piss lei hele møller vw!

Møller gjengen er nødt til å ha endel klager. En kompis handlet ny touran og hadde samme lakkboblene og dem nekta å ta det innenfor garantien gikk ut før han brukte NAF, en annen jeg kjenner hadde samme dritten på en multivan som kun vasker for hånd

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare drøyt. Problemet med store aktører som opplever selv at de har monopol. Opplevde slik omstilling til service og kunder hos BoS når jeg hadde Mercedes. En av grunnene til at jeg valgte bort Mercedes nå. Ford var jeg veldig fornøyd med, når jeg ringte sa kundebehandleren automatisk: "hva kan jeg gjøre for deg nå da Johnsen" men alltid med et smil og aldri med et nei. Jeg har hørt så mange historier ala din (ikke like graverende) om både kvaliteten på stål/galvanisering hos Vag og på kundebehandlingen at jeg aldri kommer til å kjøpe noe derfra.

Bare et råd-kjøp BMW[emoji12]

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg eid en VAG noen gang nettopp pga ryktet til Møller, men jeg må si jeg er overrasket over at bilene deres er så populære når stort sett alt som skrives om Møller er negativt ladet. Sant nok er det de som er misfornøyd som oftest roper høyest, men om Møller kan jeg ikke huske å ha lest noe som helst positivt etter en bil har fått skade. Jeg har inntrykk at de prøver å vri seg unna alt som heter reklamasjon.

 

Men til saken(e) din(e). Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig med verkstedarbeidere som har absolutt null yrkesstolthet og kun har jobb der for å kunne ha råd til å leve. Det du skriver om at Møller påstår det er skader som ikke er der (takluke med rust), det er ren svindel. Hvis du har den informasjonen fra Møller skriftlig, så ville jeg sendt den informasjonen og bilder av mekanismen til hovedkontoret til Møller og bedt om en forklaring. 

 

Har heldigvis ikke så drøy erfaring som deg, men familien min har vært kunde hos Røhne&Selmer i veldig mange år og det er alltid hyggelig å komme innom (kjempegod service). Derimot er de som jobber på verkstedet på så slurvete at jeg mistenker det for å være en vernet bedrift.

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Har allerede sendt bilder og video til audi senter forus av det. Har fått fra kundebehandler på audi senter forus at det er total uakseptabelt men de ønsker ikke å gi noen kompensasjon for noe. 

Jeg har alt skriftlig :) 

 

blir moro å se hva jeg får svar av på denne :) 

 

IMG_0177.thumb.PNG.21cefcc8ab18166f950055a74c09cc9b.PNG

Endret av Arild
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du holder kampen gående å ikke gir opp av fortvilelse som mange andre hadde gjort, for det er slik ofte dem sniker seg unna reklamasjon og garantier! 

Blir faktisk helt forbauset over mangelen på service, kompetanse og ydmykhet, og når jeg leser så mye negativt om møller kjeden som jeg gjør så begynner jeg faktisk å lure på om ansatte er opplært i å gjøre en så jævla bedriten jobb. 

 

  

  • DCN Poeng 2

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det der er noe av det værste jeg har hørt. Jeg har vert kunde på Møller i Sarpsborg og Fredrikstad i alle år og har ikke blitt behandlet spesielt dårlig her. Noen smågnissninger har det vært tidligere, men ikke noe store greier. Men nå har jeg kun hatt nye biler og alle servicer etc. Er tatt hos dem. Jeg leaser også, så alt som skulle skje med disse bilene med tanke på dårlig vedlikehold og jobb fra dems side er noe dem selv må styre med når bilen blir levert tilbake. 

 

De siste årene har jeg faktisk vert ganske fornøyd med Møller i Fredrikstad. Men nå har jeg ikke hatt annet med dem å gjøre enn ting i forbindelse med service etc. Jeg har også service avtale i leasingen, så kommer det noen krav derfra overhodet på ting som ikke er selvforskyldt, så kan dem ta seg en bolle. 

 

Konklusjonen er at jeg synes servicen her i Fredrikstad er helt på det gjevne. Dem har også vert hyggelige når det kommer til betaling av evt. Påførte skader ved tilbakelevering av leasingbil. Har aldri vert noe problem. Dem prøvde seg en gang og smalt en faktura på bordet pålydende 5.000,- for en kantkjørt vinterfelg. Den måtte dem pent rive i stykker, for bilen ble ikke levert med vinterhjul i det hele tatt og det endte faktisk med at jeg fikk den samme summen i retur i form av prisavslag på en ny bil. Takk for den liksom :lol:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Jeg gir meg hvertfall ikke. :) 

 

jeg sa til kundebehandler på audi at jeg vurderer å dra saken til media, og det måtte jeg bare gjøre sa han for media kom ikke til å skrive noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Her er forresten noen bilder av takluka mi som var rustet i stykker :) 

Det var helt tørt nedi overalt (audi hadde åpnet og smørt den sa de😂) 

så dette er etter at jeg har smørt den opp. Derfor man kan se litt olje nedi der etter litt heftig bruk av wd40.. skal få noe bedre fett å smøre opp med selv men det dugde der og da :) 

IMG_0021.thumb.JPG.daede668b99d333065ebc3b31f00ad12.JPGIMG_0022.thumb.JPG.06ffca946ebb937bb16adab02c65492d.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polsokk

Dette er skikkelig ille Arild. Jeg kan fortelle litt om min erfaringer med Audisenter (Møller bil Forus) da jeg er på min 4. nye Audi. For å si det sånn, servicen var verre før, såpass at jeg valgte å kjøpe mine to første Audier i Haugesund (som og er Møller, men har en helt annen behandling av kunden). Nå var det sånn at den første A3'en jeg hadde var laget på en mandag og siden det var for langt til Haugesund hver gang det var noe galt med den så ble det Møller på Forus som fikk ha "gleden" av å fikse opp siden bilen hadde "Norgesgaranti". Til slutt var vel neste hele bilen byttet del for del. Jeg tror de hadde sånn alarm som gikk av når jeg ringte. "Åh når er det feil på den A3'en igjen". Men de fikset opp selv om bilen var utenfor garanti. På et tidspunkt skjedde det noe der ute og mange av det som jobbet (ihvertfall de om kundene ser) der ble erstattet av nye folk. Nå har jeg hatt lite problemer med mine tre siste biler og har det vært noe så har de fikset opp uten diskusjon. Men de som de er dårlige på er å faktisk høre hva kunden trenger.  Jeg var ute der for å få en pris på et oljeskift. Jeg måtte spørre fire! ganger for å få en pris. Svar på det kunden lurer på og ikke hva du tror han vil høre. Men bortsett fra det så har jeg personlig ikke blitt løyet til (som jeg vet da).

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest alle postene, men føler med deg!

Har dessverre også dårlig erfaring med Møller, da Møller Vest Oslo. 
 

Har brukt sånn omtrent 2 år på feilsøking av bil innenfor garantitiden, har hatt lånebil i tilsammen sikkert 8 uker. 

Bilen fusket/startet ikke ved første forsøk, men stod og sluret ved oppstart og dette var en sporadisk feil som virket ganske tilfeldig. 
Feilen dukket selvfølgelig aldri opp når bilen var hos dem. Bilen skulle brukes av teknikker som skulle bruke bilen litt for å se om dette hjalp. 
Det viste seg etter en gang bilen var inne en ukes tid at bilen var kjørt 1500 km, og mye av en som satt på service mottaket. Hun som satt på service mottaket hadde vistnok fått frem feilen, men det var til ingen nytte da det ikke var noen teknikkere til stedet.. Kommenterte dette, men fikk bare en nonchalant svar om at de kun gjorde dette for å kunne verifisere at jeg faktisk fikk frem feilen. hadde selvfølgelig på forhånd notert ned alle tidspunkter og filmet en del av tilfellene, men følte de fortsatt tvilte(!?). 

 

Men da de omsider fant feilen som var en intern lekasje på en bensindyse, men det ville være veldig vanskelig å identifisere hvilken. 

Så derfor mente de at alle måtte byttes, men siden de hadde brukt så mye tid og intern kost på feilsøking og prøving, så skulle jeg betale for dette. den nette sum av 24 000kr. 

Jeg sa at det selvfølgelig var uaktuelt, de skulle jo faen ha full pris for deler og full pris for tekniker. de skulle rett ut tjene penger på en garantisak!

Etter mye krangling, så fikk jeg en rabattert pris, noe de sa var dere siste tilbud, men da var videre feilsøking ikke dekket av garanti. 

 

Ble mildt sagt forbannet, så tok en hyggelig prat med forbrukerrådet. fikk mye gode tilbakemeldinger om hvilke krav jeg kunne stille. 

Gikk så tilbake til audi, forklarte at de hadde en siste mulighet til å fikse dette, hvis ikke ville jeg ta all videre feilsøking og evt reperasjon hos noen andre, på deres regning. 
Dette har man krav på hvis de ikke fikser reklamasjon innen rimelig tid, noe jeg vil påstå at 2 år er langt utenfor. 

Så etter mye om og men, så kom de fram til at de allikevel skulle klare å identifisere den ene dysen og bytte denne.. 

Denne fiksen tok noen timer og bilen har fungert perfekt igjen etter det.....

 

Så jeg er nok også en av dem som heller aldri skal gå til møller for hverken kjøp eller service. 
Makan til elendig kundeservice, forsøk på å lure kunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...