Gå til innhold
Concker

Daniel's '10 A4 B8 Allroad

Recommended Posts

Concker    1 226
Concker

Er ikke tradisjonelt lager i toppen på disse på multilink går ikke demperen rundt.
Bare vrir seg ørlite ved mye sving. Skal prøve å smøre opp skikkelig etterpå og se om det hjelper.
Samtidig endre ørlitt på posisjonen på stramme skruen i bunn

Endret av Concker
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Rengjort, smørt opp med litt olje etterfulgt av innsmøring av alt sammen unner der med fluid film. Samt strammet etter settskruene.

0 klunke lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Noen bilder slik brukshøyden ble :)

Q41cbQ.jpg

KJAfeU.jpg

zdl0T3.jpg

Endret av Concker
  • Liker 2
  • DCN Poeng 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn    760
A. Gaastjønn

Pent! Korleis er den å kjøyre, blir det veldig stivt? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker
7 minutter siden, A. Gaastjønn skrev:

Pent! Korleis er den å kjøyre, blir det veldig stivt? 

Helt ærlig merker jeg minimalt med forskjell ifra originalt til dette. 
Drøm å kjøre til senket bil å være, litt stivere på grove ujevnheter i veien, men ikke veldig mye.
0 subbing, 0 skraping, bare fryd å gammen :)  Veldig fornøyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Lenge siden noe update her :)
Blir som regel litt nedprioritert denne bilen da det i all hovedsak er en "bruksbil" 
Men vanlig vedlikehold av lakk og bil ellers blir tatt med jevne mellomrom. 
Så bilen fikk et lag med Extreme top coat nå for å holde seg bra utover høsten, så blir det et ekstra lag før vinteren slår inn.

Ellers hadde jeg med bilen på Motordagen på Lillehammer i tillegg til bobla for å promotere litt for VACN.
Viste seg at det var gode tilbud på chip tuning denne dagen så da ble det Steg 1 oppsett med 185hk og 410NM. 
Noe som merkes svært godt! helt ny bil når det kommer til bla forbikjøringer og bakker i høye gir. 

Fristet litt med steg2 også som blir 195hk, men her ble det anbefalt ny eksos, luftfilter etc så slo det ifra meg da jeg ikke har noen store planer om slike oppgraderinger enda, er tross alt "bare en 2l tdi" Men helt klart en merkbar økning med 40+ mer hester og en hel der mer moment. Anbefales på det sterkeste.
Jeg beholdt også EGR funksjonen da jeg liker at bilen blir varm på tomgang, spesielt om vinteren da jeg ofte starter opp bilen å lar den gå en liten stund før jeg reiser på jobb :)

YVVwTo.jpg

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ammaboy    38
ammaboy
Rengjort, smørt opp med litt olje etterfulgt av innsmøring av alt sammen unner der med fluid film. Samt strammet etter settskruene.

0 klunke lyd
Sinnsykt fet bil du har

Når det gjelder denne lyden har jeg akkurat samme da bilen har vært senket tidligere. Gjelder Audi A4 B6. Fant også ut at fjæren hopper litt ved mye svinging. Lurer på hvor du smurte? Skrudde du demperen med dempertårn av bilen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker
6 timer siden, ammaboy skrev:

Sinnsykt fet bil du har emoji2.png

Når det gjelder denne lyden har jeg akkurat samme da bilen har vært senket tidligere. Gjelder Audi A4 B6. Fant også ut at fjæren hopper litt ved mye svinging. Lurer på hvor du smurte? Skrudde du demperen med dempertårn av bilen? :)

Skrudde med tårnet ute av bilen ja. 
Bare smørte opp med litt silicon spray rundt gummien i toppen så ble det borte.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Ikke så mye som skjer med bruksbilen om dagen, annet en fått på vinterhjul og litt generell vinterprepp.
Folierte interiør listene i sølv carbon folie, synes det egentlig ble veldig bra :)
Ellers har den fått litt vacn mjøsa merker etc, samt litt små endringer i vagcom på diverse. (Skulle ønske noen viste koden for å få av esp helt på allroad..)

Ble noen bilder etter det kom litt snø i dag tidlig :)

WkVNXB.jpg

2uoRJj.jpg

I6fbTQ.jpg

OvukY2.jpg

085RbJ.jpg

m7ypsh.jpg

GAmKT6.jpg

D00yDD.jpg

• Liker 3
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenHaa    580
MortenHaa

Er det slemt om jeg synes at bilen ble penere på vinterfelger? :rolleyes:

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker
Er det slemt om jeg synes at bilen ble penere på vinterfelger? :rolleyes:
Hehe, sommerfelgene er nok en smakssak. Enten liker man de fordi de er anderledes eller så hater man de

Kunne nok tenkt meg litt mer oem felger neste sesong men er ikke så mye skaffe som er bredt nok da vil helst ha minimum 10" bredt og min et 35, gjerne 20..

Får se etterhvert om det blir noen endring. Er ikke noen prioritert akkurat nå ihvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Jeg synes sommer og vinterhjul passer veldig bra. Allroad med senk er lekkert! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn    760
A. Gaastjønn
Ikke så mye som skjer med bruksbilen om dagen, annet en fått på vinterhjul og litt generell vinterprepp.
Folierte interiør listene i sølv carbon folie, synes det egentlig ble veldig bra
Ellers har den fått litt vacn mjøsa merker etc, samt litt små endringer i vagcom på diverse. (Skulle ønske noen viste koden for å få av esp helt på allroad..)

Ble noen bilder etter det kom litt snø i dag tidlig

WkVNXB.jpg&key=a4e87607a207c2b0578e322e6b50f4359bfe8c8bb0f87e3fe208def87f43a7cf

2uoRJj.jpg&key=76f101138bd94f16103a2b291e6765ceebdf1818318197696d92953863f40c5f

I6fbTQ.jpg&key=e7872106a61a940896ad9dd496b75756c886fd7e976f8e1656aa5df92e9c8c46

OvukY2.jpg&key=23c5c28b2c0154197e229051c1a396294119b672fc546a76b8aa8e022a276bb4

085RbJ.jpg&key=75e62fbe02b4be02d9a7b4565c2b9b1313043d4a6297aa77f2cf680bf92bb8c8

m7ypsh.jpg&key=28889433e6629a2b46c9ae30950c03e9c75deee481d4fe0778ce640a363a0e08

GAmKT6.jpg&key=6cfb85bf6a88ef49545ce93c4a129aafa8ffbfc5a85493a55adf62f73bd0e7d3

D00yDD.jpg&key=6011d2cf02fe1c4962851f8d2314e534cdd9fc1597238919398a6583939ff6a0

Har du prøvd å holde inne ESP knappen litt lenger? Er iallfall slik på min A6. Trykker eg på den så forsvinner antispinn men antiskrensen er fortsatt inne. Holder eg den inne noko lenger så slår også antiskrensen seg av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker
Har du prøvd å holde inne ESP knappen litt lenger? Er iallfall slik på min A6. Trykker eg på den så forsvinner antispinn men antiskrensen er fortsatt inne. Holder eg den inne noko lenger så slår også antiskrensen seg av
B8 allroad har bare offroad modus som er esp av men fremdeles antiskrens over 25km/t eller noe sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW
12 timer siden, A. Gaastjønn skrev:

Har du prøvd å holde inne ESP knappen litt lenger? Er iallfall slik på min A6. Trykker eg på den så forsvinner antispinn men antiskrensen er fortsatt inne. Holder eg den inne noko lenger så slår også antiskrensen seg av emoji4.png

12 timer siden, Concker skrev:
12 timer siden, A. Gaastjønn skrev:
Har du prøvd å holde inne ESP knappen litt lenger? Er iallfall slik på min A6. Trykker eg på den så forsvinner antispinn men antiskrensen er fortsatt inne. Holder eg den inne noko lenger så slår også antiskrensen seg av emoji4.png

B8 allroad har bare offroad modus som er esp av men fremdeles antiskrens over 25km/t eller noe sånt.

Min 2008 A6 Allroad har og bare ESP offroad-funksjon. Får du fjernet alt av støttesystemene Gaastjønn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn    760
A. Gaastjønn
23.11.2017 - 23.53, TobiasW skrev:

Min 2008 A6 Allroad har og bare ESP offroad-funksjon. Får du fjernet alt av støttesystemene Gaastjønn?

Ja. Må holde knappen inne i 5-10 sekunder, då blir både ASR og ESP slått av :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW
26.11.2017 - 22.07, A. Gaastjønn skrev:

Ja. Må holde knappen inne i 5-10 sekunder, då blir både ASR og ESP slått av :) 

Det går ikke på min bil. Ikke som jeg kan se. Endrer varsellampene i dashboardet seg?

På min går det fra vanlig -> ESP offroad -> ESP on når jeg holder inne i 10sek. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polsokk    348
Polsokk

Det går ikke på min bil. Ikke som jeg kan se. Endrer varsellampene i dashboardet seg?
På min går det fra vanlig -> ESP offroad -> ESP on når jeg holder inne i 10sek. 

Det går ikke på min A6 allroad heller. Mener jeg leste på et utenlandsk forum at det ikke går å skru helt av på allroad. Skikkelig frustrerende greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Ihvertfall B8 Allroad, og jeg regner med de fleste modeller av C6 har offroad modus istedet for on/off.
Holder man knappen inne får man beskjed at esp er på igjen, og vcds viser feilkode med esp button stuck.
Dette har kun med programmering i gjøre, men ikke så lett å bare programmere det da det ligger i long coding til hele abs modulen.

Det har blitt funnet "riktige" koder for å få on/off funksjon på en del modeller ifra skoda, TT og Golf R vet jeg de ligger ute til.
Dessverre ikke så mye å hente opp til Allroad, kanskje litt pga disse ikke var tilgjengelig i usa før nylig. 

Har prøvd å fiske litt etter hvilke moduler som sitter på a4/a6/vw og medhørende koding for å kunne teste litt, men har vært dårlig med tilbakemeldinger..

regner med modulene er brukt i flere modeller en bare allroad, men med annen koding/programmering, da kunne man evt prøvd seg fram litt men håpløst uten noe utgangspunkt..

Med det sagt så er det ikke noe problem å leke seg med bilen.. men blir uansett begrenset da den bremser ned når kontraen kommer..   

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig