Gå til innhold

Motorvask X3 2014mod


JonInge

Recommended Posts

Kva slags motor er det snakk om? 

Antagligt er det ingen problem å ta motorvask. Men kan vel være sikringa og anna elektronikk som ikkje liker vatn, so eg bruker berre vannslange uten noke i enden for å spyle av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Aldri dekt til noe som helst. Har motorvasket både Honda Civic fra 1992 i sin tid, BMW 3-serie, BMW 5-serie, Nissan X-Trail og Mazda CX-3. Aldri dekt noe som helst, men heller ikke vært uvøren med HTen. Justerer alltid ned styrken og "skyller". Ikke skummet ned, riktig nok. Kun Surfex og Prickbort, samt kost og "felgsvampen".

 

Men er du usikker, så dekk til dynamo og kanskje utsatt elektronikk. 

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har selv en X3 2012 2.0d og den har fått Surfex og CG APC med litt kosting, så spylt med ht med god avstand. Ingenting ble dekket til. Startet motoren så den fikk stå å gå seg varm. 

Aldri hatt problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dynamoen mm får jo skylt seg kraftig når man kjører i regn... Tror det er viktig at man ikke holder slangen stille, og som det sies holder en evt HT på god avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel samme motor jeg har i min 2013 525. Ehhh....hvor sitter egentlig dynamoen på denne?:blush:

Eneste jeg ser som jeg vil dekke til er en sort boks på venstre side i motorrommet med fin strek over tegningen av hageslange (rett foran påfylling til spylervæske). Tror dette er luftfilter. Dynamo har jeg imidlertid ikke sett noe til nedi der

 

Relatert bilde

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...