Gå til innhold

MF eller ull?


Yngvar

Recommended Posts

Hei! Opplevde at Rupes Blå/blå kuttet for lite. Skal jeg kjøpe rupes sine gule/blå MF-pads eller skal jeg gå for ull. Gjerne kom med tips til annen compound også:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne. Leste litt på forum og ser at flere har hatt god erfaring med mf pad på menzerna 400. Holder selv på med en 2015 passat der Rupes blå/blå ikke tar rds.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvorfor det og de passer vel bra med rupes sine maskiner?

 

Hvordan er cut i spiderpads i forhold til ull og mf?

Endret av yngvarang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WLN skrev:

Hiver meg på denne. Leste litt på forum og ser at flere har hatt god erfaring med mf pad på menzerna 400. Holder selv på med en 2015 passat der Rupes blå/blå ikke tar rds.

Ja, tror det skal gi god cut👍 Kan ikke Scholl S3/rupes blå være hard nok hvis man bruker mf-pads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

ull er fortsatt det groveste såvidt jeg vet, men det har kommet mye bra grove puter i skum også. Jeg sverger til disse scholl hvite spiderpadene med svart bakdel. Grove puter som spiser altpad-scholl-concepts-spider-pad-white-1_g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutmyr
Ok, hvorfor det og de passer vel bra med rupes sine maskiner?
 
Hvordan er cut i spiderpads i forhold til ull og mf?

Rupes sine blir fort dårlige. Jeg bruker carpro på Rupes maskin. DIMG_0917.JPG
Her ser du forskjellen. Men det kommer også an på teknikk [emoji851]

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, yngvarang skrev:

Ja, tror det skal gi god cut👍 Kan ikke Scholl S3/rupes blå være hard nok hvis man bruker mf-pads?

Har lagt inn bestiling på både ull og mf fra rupes og flexipads. La med menzerna 300 og 400 da jeg har s3 og rupes blå fra før. Bilen jeg holder på med er min egen og vi har en bil 2, så passaten blir stående. Skal legge inn bilde på hvordan bilen så ut etter 2 runder med blå/blå samt bilde av utgangspunkt. Så tar jeg en test når varer kommer i posten og oppdaterer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WLN skrev:

Har lagt inn bestiling på både ull og mf fra rupes og flexipads. La med menzerna 300 og 400 da jeg har s3 og rupes blå fra før. Bilen jeg holder på med er min egen og vi har en bil 2, så passaten blir stående. Skal legge inn bilde på hvordan bilen så ut etter 2 runder med blå/blå samt bilde av utgangspunkt. Så tar jeg en test når varer kommer i posten og oppdaterer:)

Supert👍 Hvor bestilte du fra?

 

 

1 time siden, Knutmyr skrev:


Rupes sine blir fort dårlige. Jeg bruker carpro på Rupes maskin. DIMG_0917.JPG
Her ser du forskjellen. Men det kommer også an på teknikk emoji851.png

Ja mye ligger nok i teknikken menmen. Hvor bestiller du CarPro sine mf-pads?

 

 

1 time siden, mammut89 skrev:

ull er fortsatt det groveste såvidt jeg vet, men det har kommet mye bra grove puter i skum også. Jeg sverger til disse scholl hvite spiderpadene med svart bakdel. Grove puter som spiser altpad-scholl-concepts-spider-pad-white-1_g

Hva slags compound bruker du sammens med disse?

Endret av yngvarang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

Har prøvd litt forskjellig, blå rupes, FG400 , S3 gold. S3 gold jeg er mest fornøyd med. FG400 får jeg hodepine av på grunn av lukta og den tar omtrent som S3 gold

blå rupes tar minst av disse tre

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Vis du er happy med Menz 400 bør du teste denne også http://car-spa.no/1/lakkrens-slipepasta-lakkorigering-keramisklakk-ripesikkerlakk-ripefjerning 

Jeg har kjørt den mot 400 og den avslutter hvertfall mye bedre på roterende enn 400, derfor jeg gikk over til den for noen år siden, at den ikke lukter er en "bonus"

 

 men det må brukes tid på hard lakk, skaff deg gjerne en roterende også får grov arbeidet, det tygger Rds raskere..

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke roterende for øyeblikket. Får en om en ukes til med hadde håpet å få ordnet opp i det med DA:) får se hva ull, mf med enten s3, Rupes blå,  menzerna 300 og 400 klarer å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bestiller ullpad, spiderpad og mf-pad så tester jeg selv. Har Scholl S3 og alle stegene til Rupes, og i tillegg bestiller jeg nok heavy cut fra Koch Chemie. Tror dette blir bra cut-combos.

 

Tenkte å teste ullpaden til Scholl. Skal jeg gå for kort eller langhåra og hva er forskjellen? Ser både den og spiderpaden er 145mm i diameter, hvordan blir det på min LHR15MK2? 

 

MF-pad tror jeg blir enten carpro eller flexipads, alt etter hvor bestillinga havner :) 

Endret av yngvarang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
6 timer siden, mammut89 skrev:

Jeg tror mye kan hentes ved å jobbe lenger på mindre områder. litt varme må bygges opp med DA

Hva hjelper varme? :)

 

Går greit å korrigere hard lakk med DA selvom det tar lenger tid enn med rottis. Bare å washermodde maskinen, kjøre full gass, sørge for at bakplata alltid roterer, jobbe på områder på 30x30 cm og bevege maskinen ca 1 cm i sekundet. I tillegg til at man sørger for å prime puter godt først samt rengjøre og aller helst bytte puter ofte for å opprettholde så konstant og høy cut som mulig :) 

 

Flexipads ull og Angelwax Resurrection! @Bernhard ordner det :) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...