Dette er et populært innlegg Tyggern 1 740 Skrevet 11 Juni, 2017 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 11 Juni, 2017 (endret) Porsche 911 1974 RSR 3.9 Da var tiden kommet igjen for å lage en liten S&S. Denne gangen var det en ny oppbygget bil som jeg har fulgt hele veien. Den trengte litt klargjøring etter lakkering da dette ikke hadde blitt gjort, mye på grunn av montering osv etter skallet hadde vert lakkert. Så vi ble enige om å gå ca samme vei som med den 911 73 RSR som jeg tok i fjor den kan dere se her : 911 RSR S&S Men strekke strikken litt lenger å slipe noe mer også legge på coating for disse bilene skal også tåle bruk. Vi startet som vanlig med en ekstra nedvask selv om bilen var ren.. den har vert i lokale med verksted og det ville vise seg godt når vi fikk på carrotech Jeg skriver litt med bilder igjennom her, det er lite "action" bilder her da nytt kamera er handlet og fjernkontroll ikke virket på dette så trenger nytt.Dessverre er det også litt å lære seg for å få rett innstillinger i forhold til lys og har eksperimentert litt her.. så ikke alle bilder er like heldige.. Det får dere nesten bare leve med. Grove trekk utstyr som er brukt: -Rupes luft sliper -Mirka og 3M slipepapir -Rupes Bigfoot 21 MKii + kamikaze beast -Rupen iBrid Nano -Angelwax polisher -Flexipads Ull og Microfiber -Rupes gul pad til finnishing -Kamikaze miyabi coating -Masse arbeidslyst og timer Startet med litt testing på taket og sliping med såkalt "film disc" etterfulgt av foam disc. Den første er faktisk til å slipe tørt med og fungerer ganske greit på slette flater med avsug. Uten dette blir det fort build up i papiret og du får grisehaler på grunn av rester eller klumper... Det er slipet med 1200 - 1500 - 2000 - (3000 trizact) Her vises steg 1-2 også 3-4 nærmest der etter rubbet. Det viste seg greit å polere opp etter 2000 gritt, men det var langt raskere og bedre finnish om en tok et par pass med 3000 trizact papiret før en startet med polering Alt på denne bilen er stort sett polert med Rupes Bigfoot 21 MKii med Kamikaze bakplate. Angelwax ressurection og flexipads ull og eller microfiber pads. Til Høyre er urørt lakk Ikke så mange steder å måle lakken på denne, da stort sett hele bilen er en kombinasjon av carbon, kevlar og stål. Men en liten antydning ville jeg jo få, men viste fra tidligere at denne hadde et ganske greit tykt lag med filler som hadde stått i over 1mnd før det ble slipet og lagt flere lag med grønn SS lakk..... (alltid like gøy med SS lakk og sliping... = mye klin) Her kommer det masse bilder av tilstand og appelsin før sliping på resten av bilen startet. Det var greit mye å ta tak i sammen med litt lakkstøv her og der... En skal være litt obs på at både kevlar, carbon og tildels glassfiber "sveller" når det blir varmt og da kan underliggende struktur komme ganske greit frem Det skal jeg vise i et bilde litt lenger ned i denne S&S. så ikke bli lurt, det kan ikke se/inspisere resultat før panelene har kjølt seg ned. Sliping og polerings 50/50 Her kommer det en masse arbeids bilder. Lurer dere på noe er det enklere å spørre tenker jeg, så kanskje vi får en litt mer interaktiv tråd en bare en masse tekst. Hvis dere ser teip biter på lakken så er dette steder som trenger etterbehandling i form at litt mer sliping som har vist seg etter polering. Slik at det ikke går i glemmeboken etter inspeksjon av hvert panel. Noen ganger om en ikke har rett verktøy, får en lage det selv. Pads er enkelt og raskt å tilpasse med en liten skalpell og noe roterende verktøy. http://i284.photobucket.com/albums/ll13/tyggern/911 RSR 1974/BD9B63EE-AA33-4D9E-BCB7-7BF5948FDE62_zps9lullnpw.jpg Før jeg monterte tilbake litt deksler å slikt fikk disse en runde med litt gjenstående coating fra tidligere arbeid som også fungerer bra på plast. Vasket grundig og sprøytet på for å komme til i alle sprekker og åpninger.. Ble nødt til å bra montere dette før det skulle komme en takstmann for å se på bilen slik at den kunne forsikres. Dette ga meg også en fin anledning til å inspisere litt lakk før siste steget. Ikke optimalt å gjøre slik, men noen ganger så rår en ikke over alle ting. Vingen ble kjørt ferdig og lagt på Kamikaze coating før det ble montert.. Vasket over de ny renoverte hjulene før montering tilbake på bilen Greit å ha dokumentert koblingskjema for saker og ting før det skal monteres igjen. Her hadde jeg fasiten på telefon. Var jo rett og slett nesten fint på bilder... Men det var litt microswirls og haze igjen etter grov steget. Nesten ikke mulig å se ute i lyset heller men bilen ble klart mye blankere og klarere i grønnfargen etter fin steget som følger på bildene under her. Dette ble kjørt med Gul Rupes pad og Angelwax redemption. En rask sammenligning på før og etter... Nesten umulig å få helt likt lys forhold og vinkel her.. men gir i det minste et lett inntrykk samme panel og ca samme vinkel... men noen uker i mellom disse bildene.. og noen timer arbeid.. Her er dette jeg skrev om tidligere. Dette er carbon og en kan tydelig se at vevingen kommer frem når det blir varmt. Dette er ikke mer temperatur en at dette faktisk også vil komme frem om bilen står ute i solen over tid.. Siste runde med inspeksjon før en tar en siste tørk med silikonfjerner og legger coating. Bør være ca godkjent klarthet dette... Så godt det lar seg gjøre med en bil full av plast og carbon, kevlar... Litt beskyttelse av glass må til, så her ble det lagt som dere kan se i bildet. CC platinum glass Så litt random ferdig bilder.... Var tidlig på morgenen så litt lavt lys og ikke optimale forhold.... også kunne jeg jo lukket panseret ser jeg.... BILDENE I DENNE TRÅDEN ER TATT AV TRÅDSTARTER OG TILLATES IKKE BRUKT AV ANDRE UTE TILLATELSE FRA UNDERTEGNEDE Takker så meget for titten. Endret 13 Juni, 2017 av Tyggern 1 75 Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 11 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 11 Juni, 2017 Wow... klarer bare å trykke grønn knapp en gang. Sykt bra jobba! Angelwax redemption løfter virkelig denne flere hakk på finsteg. Jeg prøvde hvit/hvit rupes først men synes at hvit rupes på aw redemption henta mye ekstra så knallfornøyd med redemption! Men hvorfor maxprotect på noe og kamikaze på lakken? Hvorfor ikke unc-r ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 11 Juni, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Juni, 2017 Bare fordi jeg hadde en liten skvett med UNC-V1 igjen. og kun brukt på plast. ikke på noe annet. Også skulle jeg legge myiabi på denne og ikke ISM (ISM kan også legges på plast) hadde jeg hatt ISM hadde jeg heller brukt denne. Har lagt det nå på en annen Porsche som også det kanskje kommer S&S på Fordi bruker vennligheten på kamikaze er langt bedre. Mye mindre fare for skolder, langt enklere å buffe. ++++ 1 Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 11 Juni, 2017 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 11 Juni, 2017 Nydelig opprydding i diverse defekter. Dette er krevende arbeid som viser at du er meget dyktig! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin. 152 Skrevet 11 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 11 Juni, 2017 RÅÅ Siter Bilparken: 1996 BMW E36 318is Sedan 1999 BMW E46 328ci Coupe 1972 Opel Manta A 1900SR 2001 BMW E46 316i Sedan Martins Opel Manta A Martins BMW E46 328CI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 11 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 11 Juni, 2017 Fet bil og fet jobb. Grønn knapp er trykket hardt og lenge. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 12 Juni, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2017 20 timer siden, ØHN skrev: Nydelig opprydding i diverse defekter. Dette er krevende arbeid som viser at du er meget dyktig! Takk, Takk.. Ja det går vel med noe timer Det er fortsatt mer å gå på.. Men siden dette også er bil som kommer til å bli brukt så ble det en mellomting mellom show finnish og at det er nok lakk igjen til å kunne ta en runde eller 4 til for å rydde opp etter bruk. Sikkert også banebruk... 20 timer siden, Martin. skrev: RÅÅ Det er den går fælt også... vekt/effekt forhold er vel ca 2,3-2,4:1 ish grovt regnet.. Godkjent hos SVV også slik som den står her.. 17 timer siden, rogersolmyr skrev: Fet bil og fet jobb. Grønn knapp er trykket hardt og lenge. Takk og bukker Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 12 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2017 Solid jobb og lekkert sluttresultat. Vet godt hvor mye jobb dette er etter å ha slipt 2 biler selv. Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenHaa 693 Skrevet 12 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2017 Rå jobb på en rå bil! Artig å se at det er flere også som tar det enda lengre å våtsliper, stooooor tommel opp Siter Haagensen AutospaMin bilpleielogghttps://www.facebook.com/HaagensenAutospa/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 12 Juni, 2017 Admins Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2017 Super jobb på en knalltøff bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 14 Juni, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2017 12.6.2017 - 9.35, Reidar skrev: Solid jobb og lekkert sluttresultat. Vet godt hvor mye jobb dette er etter å ha slipt 2 biler selv. Takk takk, å slipe er alltid en utfordring. Denne som var SS av nyere type ga helt nye utfordringer... Du får heller ikke helt den samme gløden og dybden i SS lakken som når det er bra med klarlakk. Men sjelden jeg ser så stor forskjell fra før og etter coating også som på denne.. For det ga virkelig et realt løft i klarhet og farge 12.6.2017 - 15.13, MortenHaa skrev: Rå jobb på en rå bil! Artig å se at det er flere også som tar det enda lengre å våtsliper, stooooor tommel opp Det å slipe bil er ikke så skummelt. (jeg har gjort det fra tid til annen i mange år) Så det er bare å prøve resultatet blir noe helt annet bare å sette av litt ekstra tid om en skal slipe struktur.. er bilene skikkelig ille kan det faktisk være både raskere og lang mer skånsomt å slipe med foamdisc først 12.6.2017 - 15.17, Dennis skrev: Super jobb på en knalltøff bil Takk takk Dennis, dette er noe helt annet en den batteri kassa du drar på Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vertical^ 64 Skrevet 14 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2017 Fy flate denne bilen er SÅ bred! Alltid kult når man kan se på den forfra, så er den en halvmeter bredere bakk. De gjorde virkelig noe riktig den gangen. Nydelig utført jobb også! Siter 2010 Fiat 500 Abarth Esseesse 2002 Saab 9-3 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 14 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2017 Du leverer atter en gang Torgeir Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 15 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2017 grieselekkert levert! grønn knapp trykket! angående lakken, hvorfor har de ikke lagt klarlakk over? er det ikke bedre for både stell osv? Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 16 Juni, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2017 14.6.2017 - 11.08, Vertical^ skrev: Fy flate denne bilen er SÅ bred! Alltid kult når man kan se på den forfra, så er den en halvmeter bredere bakk. De gjorde virkelig noe riktig den gangen. Nydelig utført jobb også! Ja dette er ganske ekstremt... bakfelgene er 14*16" og det er god plass på innsiden og spacere Takker. 14.6.2017 - 23.58, Tommy skrev: Du leverer atter en gang Torgeir Jeg prøver å gjøre mitt beste da, takk takk Tommy 19 timer siden, Freakshow skrev: grieselekkert levert! grønn knapp trykket! angående lakken, hvorfor har de ikke lagt klarlakk over? er det ikke bedre for både stell osv? Takk. Det er et godt spørsmål.... Mindre jobb for lakkerer??? Kanskje tanken var at det var mer tidsriktig.... (de som bygget bilen var ikke klar over at det var SS lakk.......) Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 17 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 17 Juni, 2017 16.6.2017 - 8.16, Tyggern skrev: Ja dette er ganske ekstremt... bakfelgene er 14*16" og det er god plass på innsiden og spacere Takker. Jeg prøver å gjøre mitt beste da, takk takk Tommy Takk. Det er et godt spørsmål.... Mindre jobb for lakkerer??? Kanskje tanken var at det var mer tidsriktig.... (de som bygget bilen var ikke klar over at det var SS lakk.......) ja kanskje mer tidsriktig, men er vel bedre med klarlakk nesten uansett ossen du vrir og vender på det? Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Linke 0 Skrevet 18 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 18 Juni, 2017 Flott jobb. Grønn knapp til grønn bil. 👌🏻 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 18 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 18 Juni, 2017 Dette ligger mye arbeid bak, rå lekkert resultat! cred Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 28 Juni, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Juni, 2017 18.6.2017 - 16.48, C.Linke skrev: Flott jobb. Grønn knapp til grønn bil. 👌🏻 Takk Takk 18.6.2017 - 21.44, Audi S8 skrev: Dette ligger mye arbeid bak, rå lekkert resultat! cred Ja det går med litt tid å materiell Takk 17.6.2017 - 17.15, Freakshow skrev: ja kanskje mer tidsriktig, men er vel bedre med klarlakk nesten uansett ossen du vrir og vender på det? Det er nok det, det er ikke samme lakkerer som har lakkert denne og den andre Grønne som er bygget på samme sted.... 1 Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic 623 Skrevet 2 Juli, 2017 Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2017 Flott jobb på lakk med mye struktur, tok nylig min egen 5 serie der de fleste store panel så slik ut :/ så bet hva jobb det er Ikke noe boble kjenner men syns faktisk denne så litt for brei ut over ræva, men den sitter nok greit med varme i de hjulene Siter E30 Turbo E34 Bi turbo bruksbil BMW 2002 Turbo under restaurering http://facebook.com/GusdalsCarCare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.