Gå til innhold
mza

Hjelp til å utbedre skade ved dør

Recommended Posts

mza    0
mza

Se bilde for skaden!

Med tanke på den høye kompetansen og perfeksjonismen i arbeidet på dette forumet blir dette nesten flaut å spørre, men fyrer løs: 
Er helt amatør innen detailing og utbedring av skader, men tenkte å høre om noen hadde noen gode tips for å få denne skaden mindre synlig. Jeg forventer langt i fra noe bra resultat, bare jeg enkelt kan gjøre noe så skaden blir 10% mindre synlig er det bra. Her tenker jeg om det er mulig med sliping for hånd, lakkstift eller lignende. Har kun tilgang på "vanlig" utstyr, og tenker ikke å gå i innkjøp av alle mulige maskiner og produkter. Har noen enkelt og greit et kjerringråd tar jeg i mot det :)

IMG_2818.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Skrubbsåret helt til høyre på døren (?), kan nok dempes betydelig med grovpolering, men det du bør fokusere på ASAP er å få vekk den rusten som allerede har angrepet buen inn mot døren og noen flekker inn mot hjulbuen, og beskytte eksponert stål mot videre rust.

Slik jeg ser det kan en absolutt minimumsløsning uten allverdens investeringer være å fjerne rust, slipe litt på skadde områder og lakkere til slutt. Da slipper du unna med å kjøpe en rustfjerner, f.eks Ferro-Bet, litt slipeutstyr, silikonfjerner, maskeringstape og et sett med grunning, fargelakk og klarlakk som matcher sånn nogenlunde fra BilXtra, Biltema, el.l.

Endret av EspenL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jean_eric    4
jean_eric

Her ville jeg gått for et sted som driver med bilkosmetikk og spot repair. Er sikker på at kostnaden og resultatet er mer gledelig enn resultatet du får på egenhånd og kostnaden av utstyret du trenger.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PoliniAerox    6
PoliniAerox

Hei, det kan se ut som mye av det kun er maling på utsiden av lakken. mitt kjerringråd er å prøve aceton/neglelakkfjerner B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig