Gå til innhold

Veldig slitte hovedlykter.


Sfinxern

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en bil med veldig slitte hovedlykter, spesielt et felt rett foran hovedlyset på lykta. Begge sider.

 

Har dere noe tips til hva jeg skal gjøre for å få bort riper og slitasjemerker? Er nesten som en hvit hinne foran lysene. 

 

Hva slags produkt skal jeg bruke? Jeg er amatør og har ikke en gang en poleringsmaskin 0_o. 

 

Skal jeg forsøke med en type rubb?

 

Tusen takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik1892

Jeg brukte 3M sitt headlight restore poleringssett med stort hell på en bil med lykter som ikke gikk igjennom EU, kjøpte på ebay. Alt du trenger er en drill. Settet består av slipepapir og polish med pad.  

Link: http://www.ebay.com/itm/3M-Headlight-Lens-Restoration-System-Restorer-Kit-39008-Buffing-Polish-Plastic-/232364105710?hash=item3619fadfee:g:PbEAAOSwvjdZOLu4

Endret av Eirik1892
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Denne så jo veldig fin ut:). Har kjøpt en av disse. Var litt lang leveringstid ser jeg. Nesten 1mnd.

 

Ser at noe lignende bør være lett å få tak i hos de fleste bilrekvisita butikker, så kan jo også sjekke der. Selv om prisen er litt høyere:).

 

 

Erik

Endret av Sfinxern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Veldig mange her inne har utstyr og kompetanse til å fikse sånt, så hvis du sier hvor du bor er det garantert noen i nærheten som kan hjelpe deg.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt 3M settet på en bil med for matte lykter til å godkjennes på EU-kontroll og det funket veldig bra. Prøvde også Biltema sin variant først, dette settet var bare et poleringsmiddel og en sealer og det tok nesten ingenting. Med 3M-settet våtsliper og polerer du lykta. Følgte ikke med noen sealer, men vet ikke om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prøvde også settet til Biltema, mest for moro skyld og det tok som du sier nesten ingenting. Ble litt bedre overflate, men der var det.

 

Venter fortsatt på 3M settet jeg bestilte, kommer kanskje neste uke en gang.

 

Har tatt noen bilder av hovedlyktene mine som dere kan se på. Det er spesielt et felt foran lyktene som er ekstra stygge. Med et par striper i midten som er "klare" som jeg tenker er fra lyktespylerne.

 

Bor forresten på Eidsvoll.

20170625_121312.jpg

20170625_121307.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på det jeg og, men i og med at de stripene der virker klare og fine, så tenker jeg at det bør komme av lyktespylerne og at dette da er utvendig slitasje. 

 

Vi får se når jeg får tak på litt mer egnet redskap:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei igjen,

 

En liten update i denne saken. Jeg fikk aldri dette 3M settet fra Ebay, så jeg valgte å kjøpe et på BilXtra av typen Autoglym. Kostet en femhundrings på tilbud. 

Tja.. resultatet ble litt bedre, men disse flekkene dere ser på bildene over ble som før. Dessverre. Jeg behandlet begge lykene mine, så måtte fordele de 6 medfølgende 800 sandpapirene til paden på begge lyktene. Kanskje skulle jeg brukt mange flere på 800 for å få slipt ned enda mer. Jeg innbiller meg at det ble litt bedre, men disse merkene jeg ønsket å få bort er der fortsatt. 
Og så er jeg litt i tvil om hvor mye jeg skal faktisk slipe ned lyktene hvis jeg kjøper flere 800 papirer. Kan jo sikkert kjøpe en liten pakke og klippe til en sirkel som passer paden. 

 

Brukte på en lykt:

 

3x 800

2x 1500

1x 2000

1x 3000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis merkene fremstår som urørte etter slipingen tipper jeg fortsatt de er på innsiden. Lykteglass i plast er lakkert med uv lakk som skal hindre at de blir gul av uv stråler, har du slipt vekk denne burde du egentlig få lagt ny uv lakk. 2k klarlakk duger også men du får kjøpt sett med primer og uv lakk beregnet for lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...