Gå til innhold

coating


heltnewbie

Recommended Posts

heltnewbie

Hei,

 

Jeg er ny på dette her. Hvilken coating anbefaler dere? hvor tricky er det å legge coating? Jeg så et par videoer der man legger Gyeon Q2 Mohs, og det virket jo ganske greit, bare at man må avbuffe før den tørkes og litt tålmodighet siden den skal legges i flere lag. og et siste spm, når coating skal herdes, må den herdes i garasjen eller kan bilen stå ute i regn og vind siden eg ikke har garasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
4.6.2017 - 22.07, heltnewbie skrev:

Hei,

 

Jeg er ny på dette her. Hvilken coating anbefaler dere? hvor tricky er det å legge coating? Jeg så et par videoer der man legger Gyeon Q2 Mohs, og det virket jo ganske greit, bare at man må avbuffe før den tørkes og litt tålmodighet siden den skal legges i flere lag. og et siste spm, når coating skal herdes, må den herdes i garasjen eller kan bilen stå ute i regn og vind siden eg ikke har garasje?

@Gunnarmikal er flink med coating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Hei,

 

Jeg er ny på dette her. Hvilken coating anbefaler dere? hvor tricky er det å legge coating? Jeg så et par videoer der man legger Gyeon Q2 Mohs, og det virket jo ganske greit, bare at man må avbuffe før den tørkes og litt tålmodighet siden den skal legges i flere lag. og et siste spm, når coating skal herdes, må den herdes i garasjen eller kan bilen stå ute i regn og vind siden eg ikke har garasje?

 

Bilen bør stå i garasje over natta før du har på Gyeon Cure dagen etter og kan ta den i bruk.

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow
‎04‎.‎06‎.‎2017 - 22.07, heltnewbie skrev:

Hei,

 

Jeg er ny på dette her. Hvilken coating anbefaler dere? hvor tricky er det å legge coating? Jeg så et par videoer der man legger Gyeon Q2 Mohs, og det virket jo ganske greit, bare at man må avbuffe før den tørkes og litt tålmodighet siden den skal legges i flere lag. og et siste spm, når coating skal herdes, må den herdes i garasjen eller kan bilen stå ute i regn og vind siden eg ikke har garasje?

IGL sin Quartz er super enkel og legge, og er herdet på 2 timer, så da trenger du ikkje så voldsomt med garasje, bare opplett og helst ikkje direkte sollys, mener eg.

  • DCN Poeng 1

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Mener den er oppgitt til 24 mnd, men er ikkje heilt sikker.  Men det er vel slik som de andre i den klassen, sånn type 18-24 mnd, alt etter velikehold og kjøring.

https://alienautospa.no/produkt/igl-coatings/ecocoat-series/igl-ecocoat-quartz

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...