Gå til innhold

Kva er den" beste" felgrensen for tida ???


Bil fixaren

Recommended Posts

Bil fixaren

Hei folkens :)

 

Skal kjøpa felgrens å vil nå kjøpe

 ein skikkelig  god felgrens. 

 

Fåretrekker å kjøpe i dunker , men evt kjøpe mindre og 

 

Men kva meiner folket her er den" beste" felg rensen pr dags dato 

KJØR GJERNE EIN DEBATT OG PÅ DETTE 

Med posetive og negative ting som dere har erfaring med 

 

All erfaring mottas med takk:)

 

 

Endret av Bil fixaren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Kjøper du en dunk Autoglaze Super Rim har du en alkalisk felgrens du kan blande ut etter behov, fjerner bra med drit og bruker du det på dekkene så virker det akkurat som Surfex :) Dog blør den ikke som andre felgrenser.. Hvis det er et krav er Autoglaze Hi-Tec Wheel Cleaner å anbefale. Og Autoglaze Acid Rim på helt grønnjævlige felger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Kjempefornøyd med bilt hamber auto wheel[emoji106] når korrosol er ferdig og fornøyd finner denne enda mer snadder [emoji1]

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Enig med Capone her. Jeg har ikke testet den han nevner, men flere som er samme type felgrens som blandes ut (ValetPro Bilberry, Espuma Revolution Wheel cleaner, Auto Finesse Imperial). 

 

Disse er mye rimeligere å bruke og gjør en god jobb på hjul som blir vasket regelmessig. Blir ikke hjulene rene med en av disse så må du mest sannsynlig frem med sterkere stoffer som IronX, Korrosol eller lignende uansett. 

 

Jeg bruker Imperial eller Espuma som forvansk og vasker over felgene for hånd  med svamp til slutt og det er sjeldent noe å se på svampen hvis jeg har fått sprayet felgrens overalt. 

 

 

Etterhvert som tiden går kommer det litt asfalt få felgene som må fjernes med f.eks Prickbort. Da hender det også at det sitter bremsestøv ol. rundt dette som må fjernes med f.eks IronX.

 

 

 

 

En felgrens som blør vil være bedre på fastbrent bremsestøv, men det er ikke bare bremsestøv som finnes på et skittent hjul. På alt det  andre inkl. bremsestøv som bare ligger på overflaten gjør en alkalisk felgrens en utmerket jobb. Jeg har sett at med P21S/Rim blir det noen ganger liggende et belegg der det har hvert skittent, misstenker at årsaken er at disse produktene ikke er spesielt gode på vanlig skitt som sand/grus/støv osv. 

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Eg bruker hovedsaklig bare felgblizen, spray på spyl av. Etter felgene vart skikkelig behandla, så har det ikkje vært nødvemdig med berøringsvask enda. Eller er eg veldig fornøyd med espuma, den funker veldig bra, men trenger berøring for å bli rein.

Felgblitzen er halve prisen av de andre store, p21s osv og eg synest ikkje den står tilbake for de. 

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
3 timer siden, MicroMidas skrev:

Er det noen andre som har benyttet seg av denne?
Hadde vært artig å høre hvilke erfaringer andre har gjort seg opp med den.
3263_lg.jpg

Hvis jeg husker riktig så er denne syrebasert. Det kjenner man tydelig når man bruker den. Innånder man tåka etter denne så er ikke dette en bahegalig opplevelse. Men ja, jeg mener å huske den var veldig effektiv. 

 

Personlig har jeg så langt ikke testet noen felgrenser som er mer effektiv enn P21S. Rett og slett helt kanon.

  • DCN Poeng 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MicroMidas
Hvis jeg husker riktig så er denne syrebasert. Det kjenner man tydelig når man bruker den. Innånder man tåka etter denne så er ikke dette en bahegalig opplevelse. Men ja, jeg mener å huske den var veldig effektiv. 
 
Personlig har jeg så langt ikke testet noen felgrenser som er mer effektiv enn P21S. Rett og slett helt kanon.


Det er så absolutt ikke et helsebringende produkt nei, så denne brukes ikke uten komplett verneutstyr og åndedrettsvern her i gården.
Selv har jeg den stående kun til vanskelig og inngrodd skitt, spesielt ved sesongrengjøring av felger før polering og voks/coating. Meget effektiv til sitt bruk.
Min erfaring er at MG WB regelrett dreper all LSP (kan ikke uttale meg om coating på felger i dette tilfellet) og at det er et produkt som bør brukes ytterst forsiktig.
Vet ikke om det er en grei oppsumering?
P21s er favoritten min også til "normal" vask, da noe utblandet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eshttp://www.carnaubawaxshop.co.uk/detailing/240/mellow-yellow-wheel-cleaner-500ml-spray?return=L2RldGFpbGluZy1wcm9kdWN0cy83L3doZWVscz9zb3J0Ynk9

Teste denne noe nå og den funker ala Espuma sin til regelmessig rens.

3 timer siden, MicroMidas skrev:

 


Det er så absolutt ikke et helsebringende produkt nei, så denne brukes ikke uten komplett verneutstyr og åndedrettsvern her i gården.
Selv har jeg den stående kun til vanskelig og inngrodd skitt, spesielt ved sesongrengjøring av felger før polering og voks/coating. Meget effektiv til sitt bruk.
Min erfaring er at MG WB regelrett dreper all LSP (kan ikke uttale meg om coating på felger i dette tilfellet) og at det er et produkt som bør brukes ytterst forsiktig.
Vet ikke om det er en grei oppsumering?
P21s er favoritten min også til "normal" vask, da noe utblandet.

 

Har 2 gallons av den men ikkje brukt den noe ennå så den skal testes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del av de anerkjente merkene på felgrens og akkurat nå har jeg en dunk med felgenblitz som brukes av..Synes også at denne fungerer like godt som de andre. Kan fint brukes som flyverust fjener på lakk også. Med VIP rabatten har den en fin pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har brukt P21s i mangen år, å synes den er meget bra, men nå har det kommet en felgrens fra TUGA KEMIE på markede, som er hakket bedre en P21s, drøyere i bruk, og billigere. Min absolutte favoritt, er RUPES wheel fast cleaner, men minuset med denne er prisen, som er nesten 400.- pr liter.

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grefstad

Jeg bruker autoglym clean wheels om felgene ser forferdelig ut, den er dog syrebasert! Ellers brukes P21s[emoji1360]

- Hobby Detailer

 

- Toyota Corolla 2000

 

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd diablo gel fra cg og rim7, begge fungerer bra, men krever en runde med børsta for å få rene felger. Kommer til å prøve noe nytt når kanna med rim7 er tom, muligens felgenblitz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/4/2017 - 12.58, MicroMidas skrev:

Er det noen andre som har benyttet seg av denne?
Hadde vært artig å høre hvilke erfaringer andre har gjort seg opp med den.
3263_lg.jpg

Saltsyre i denne.

 

På egne felger som er behandlet fungerer fortsatt surfex og P21's for å holde de rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Har brukt en del dunker Felgenblitz etterhvert, rimelig produkt som går på lakk og felg. Har også brukt P21 og Bilt hamber sin før men prisen avgjør, når det er sagt så fungerer Alkalisk forvask såpe også ekstremt bra på hverdags "skitt" på felg, På inngrodde slitne hjul så bruker jeg denne http://car-spa.no/1/syretilfelger-felgsyre-felgrens å den er i så måte den beste vis det kun handler om å få mest mulig reine hjul uten berøring, men kan også være den verste alt etter hvilke hjul man bruker den på.

 

 

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...