Jump to content
Sign in to follow this  
Flygel

Audi A4 B8 2009 modell, tips til hva jeg kan gjøre med bil

Recommended Posts

Flygel

Hei, har en Audi A4 B8 09 som jeg har lyst og gjøre litt forskjellig med. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Tenker å bytte grillen til en svart, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe. Håper noen har tips til hva jeg kan gjøre! :D

The Punisher

Kjøp OEM grill, enten S/RS4. RS4 pedaler inni, ser litt bedre ut. Kjøp alt originalt (OEM) 

Også oppgraderer du skiltlys til..ja originale så ser det freshere ut og du slipper flomlys og den kina-looken mange har.

Ellers er senk og felg en naturlig start. Du burde strengt tatt meldt deg inn i VACN. Mye kurante hjul for salg til en god pris :) Kjølevann og oljepåfyllingslokk fra R8 hever looken litt under panseret.

Hva slags motor har du?

Edited by The Punisher

Flygel
56 minutter siden, The Punisher skrev:

Kjøp OEM grill, enten S/RS4. RS4 pedaler inni, ser litt bedre ut. Kjøp alt originalt (OEM) 

Også oppgraderer du skiltlys til..ja originale så ser det freshere ut og du slipper flomlys og den kina-looken mange har.

Ellers er senk og felg en naturlig start. Du burde strengt tatt meldt deg inn i VACN. Mye kurante hjul for salg til en god pris :) Kjølevann og oljepåfyllingslokk fra R8 hever looken litt under panseret.

Hva slags motor har du?

Heisann, ja har sett på mulighetene for dette, hatt bilen i 1 år nå. Er ikke så bilkyndig så tenkte å høre rundt her om linker til sider der man kjøper orginalt osv. Det som er på bilen til nå er uorginale RS4 2 felger 19 tommere. Er i tillegg audi logo bake på hver passasjerdør nede, på dørhåndtak og i speilene. Forrige  eier satt på nye skiltlys, men skal sies at disse er i den billigste klassen. Motoren i bilen er en 2,0 tdi. Bilen er gått ganske mye, 250k. Senk er vell noe jeg er veldig interessert i, men er ikke dette en ganske vanskelig jobb for en som så å si nettopp har startet sin hobbymekaniker karriere? :)

Flygel

Har også lyst å se på muligheten for å få skiftet lykter til 2013 mod lyktene som er kommet, men har hørt at det skal være uhyre dyrt, er dette noe du kanskje har peiling på? :)

chriz1
2 timer siden, Flygel skrev:

Har også lyst å se på muligheten for å få skiftet lykter til 2013 mod lyktene som er kommet, men har hørt at det skal være uhyre dyrt, er dette noe du kanskje har peiling på? :)

Om du skal bytte front lyktene så må panser, frontfanger og skjermer byttes også. Kan fort bli kostbart😊

Flygel
57 minutter siden, chriz1 skrev:

Om du skal bytte front lyktene så må panser, frontfanger og skjermer byttes også. Kan fort bli kostbart😊

Åja såpass ja, har ingenting imot b8 lyktene, men liker parklyset på di nye bilene, derfor jeg tenkte på det. Har du foresten noe peiling på hvor jeg kan bestille grille, senkesett etc orginalt? :)

MortenHaa

Gutta hos ECS tuning selger egentlig alt du trenger av styling til bilen, f.eks RS grill https://www.ecstuning.com/b-ecs-parts/rs4-mesh-style-grille-gloss-black-mesh-with-gloss-black-frame/003582ecs01a~ecs/.

Kommer litt ann på om du har S-line eller ikke, men tåkelys griller kan også byttes ut.
Senkesett så kan du enten gå for fjærer (anbefaler H&R 40mm) eller Coilovers (Supersport black evo om du er på budsjett og H&R monotube om du har 15k å bruke på senk)
Felgene dine passer bra på B8 så de ville jeg beholdt.
Baklykter kan evnt byttes til facelift lyktene med LED.
Leppe forran så er EZ lip et godt alternativ.

Hadde du giddet å slengt opp noen bilder av bilen utenifra og innenifra så kommer jeg sikkert på mere ting som kan gjøres (har samme bil selv) ^_^

Flygel
2 minutter siden, MortenHaa skrev:

Gutta hos ECS tuning selger egentlig alt du trenger av styling til bilen, f.eks RS grill https://www.ecstuning.com/b-ecs-parts/rs4-mesh-style-grille-gloss-black-mesh-with-gloss-black-frame/003582ecs01a~ecs/.

Kommer litt ann på om du har S-line eller ikke, men tåkelys griller kan også byttes ut.
Senkesett så kan du enten gå for fjærer (anbefaler H&R 40mm) eller Coilovers (Supersport black evo om du er på budsjett og H&R monotube om du har 15k å bruke på senk)
Felgene dine passer bra på B8 så de ville jeg beholdt.
Baklykter kan evnt byttes til facelift lyktene med LED.
Leppe forran så er EZ lip et godt alternativ.

Hadde du giddet å slengt opp noen bilder av bilen utenifra og innenifra så kommer jeg sikkert på mere ting som kan gjøres (har samme bil selv) ^_^

Bilen har EZ lip så det er bra! Ja synes felgene passer kjempebra å er kjempefornøyd med dem. Har nokk ikke S-line nei, ja tåkelys grillene vil jeg også få skiftet. Skal nokk kjøpe senkesett en gang ja, men tenkte jo at den kom til å bli dyrt ja. Så tror det jeg skal ta for meg først er grillene, prøvde å finne noe igår, men kom ikke fram til noe så kan sjekke nettsiden du ga meg. Kan ta noen bilder når jeg skal ut en tur så kan jeg laste opp, setter stor pris på tips da jeg begynner å merke at jeg freshe den opp litt! :D

MortenHaa

Selv tenkte jeg på RS grill, men synes at det er veldig oppbrukt av alle som skal style B8ene sine, så jeg tok å lakkerte opp grillen min. Har også byttet ut tåkelys grillene med tåkelys griller fra A5 S-Line, forskjellen da er at man får chrome ringer rundt selve tåkelysa.
Ellers så har jeg både senk og leppe liggende som venter på montering :P

P10400062_zpsb1uejuof.jpg

Flygel
5 minutter siden, MortenHaa skrev:

Selv tenkte jeg på RS grill, men synes at det er veldig oppbrukt av alle som skal style B8ene sine, så jeg tok å lakkerte opp grillen min. Har også byttet ut tåkelys grillene med tåkelys griller fra A5 S-Line, forskjellen da er at man får chrome ringer rundt selve tåkelysa.
Ellers så har jeg både senk og leppe liggende som venter på montering :P

P10400062_zpsb1uejuof.jpg

Nydelig bil altså! Ja plasticdippet du grillen? Har tenkt på det samme egentlig, ser at de fleste som styler b8 kjører med RS grill, bilen min skiller seg litt ut pga audi merker å vil fortsette sånn egentlig! Slik ser bilen ut på utsiden, litt dårlig bilde, men eneste jeg hadde på pcen akkurat nå! :D Foresten er bilen din gått mye? Min er gått 250k, men merkes ikke egentlig, mange som klager på at den er gått for langt osv, men er det egentlig det?

18987420_10208495369611868_1118741145_o.jpg

Edited by Flygel

MortenHaa

Brukte foliatech på grillen, som er lignende som plastidip, men mere harført mot f.eks avfetting. Ser at du allerede har tåkelys griller med chrome ring, så tror nok det vil se meget bra ut om du lakkerer grillen svart og lar audi ringene være chrome som jeg har gjort det. Fjern samtidig skiltholderen forran og fest skiltet med 3m duallock eller en dobbelsidig teip, passer bedre når skiltet er felt inn i grillen. Ville også skaffet svarte N-merker da det setter prikken over i'en :)
På sedan så finnes det også mye spoiler lepper å få kjøpt til bagasjelokket, og dette løfter utseendet betraktelig.

Og så trenger du virkelig senk og spacere ja :lol:

Flygel
3 minutter siden, MortenHaa skrev:

Brukte foliatech på grillen, som er lignende som plastidip, men mere harført mot f.eks avfetting. Ser at du allerede har tåkelys griller med chrome ring, så tror nok det vil se meget bra ut om du lakkerer grillen svart og lar audi ringene være chrome som jeg har gjort det. Fjern samtidig skiltholderen forran og fest skiltet med 3m duallock eller en dobbelsidig teip, passer bedre når skiltet er felt inn i grillen. Ville også skaffet svarte N-merker da det setter prikken over i'en :)
På sedan så finnes det også mye spoiler lepper å få kjøpt til bagasjelokket, og dette løfter utseendet betraktelig.

Og så trenger du virkelig senk og spacere ja :lol:

Er det vanskelig å lakkere egentlig? Har ikke begitt meg ut på det enda, men er det sånn at om det ser for jævlig ut så kan det rives av? Tenker bare på om jeg feiler helt haha :D Ja ringene blir i chrome, synes merket skal vises! Ja så fort jeg får penger denne måneden så blir alt gjort på bilen å svarte N-merker er et must, er jo ikke så dyrt heller! :D Har tenkt på spoiler ja, men har ikke kommet så langt enda hehe. Jepp senking er noe som virkelig trengs, men det igjen er jo noe som er ganske så kostbart så får vell bli en gang fremover i tiden :) Ellers er jeg storfornøyd med bilen min, er bare km.stand som bekymrer meg, men skal vell gå bra det å ;)

MortenHaa
3 timer siden, Flygel skrev:

Er det vanskelig å lakkere egentlig? Har ikke begitt meg ut på det enda, men er det sånn at om det ser for jævlig ut så kan det rives av? Tenker bare på om jeg feiler helt haha :D Ja ringene blir i chrome, synes merket skal vises! Ja så fort jeg får penger denne måneden så blir alt gjort på bilen å svarte N-merker er et must, er jo ikke så dyrt heller! :D Har tenkt på spoiler ja, men har ikke kommet så langt enda hehe. Jepp senking er noe som virkelig trengs, men det igjen er jo noe som er ganske så kostbart så får vell bli en gang fremover i tiden :) Ellers er jeg storfornøyd med bilen min, er bare km.stand som bekymrer meg, men skal vell gå bra det å ;)

Ikke så vanskelig nei, men anbefaler deg å demontere front fanger og ta av grillen, det gjør det sykt mye enklere. Kan også lett rives av igjen ja om du ikke blir fornøyd. Kommer jo langt med senkefjærer og det får du for rundt 2500,- men når bilen din har rullet så langt ville jeg byttet dempere samtidig og da er det like greit å gå for coilovers :)

Flygel
2 timer siden, MortenHaa skrev:

Ikke så vanskelig nei, men anbefaler deg å demontere front fanger og ta av grillen, det gjør det sykt mye enklere. Kan også lett rives av igjen ja om du ikke blir fornøyd. Kommer jo langt med senkefjærer og det får du for rundt 2500,- men når bilen din har rullet så langt ville jeg byttet dempere samtidig og da er det like greit å gå for coilovers :)

Ja var det jeg tenkte, har sett litt på det på youtube å tror nokk det blir lakkering på meg for å gjøre det billigere å mere spesielt. Ja er det jeg også tenker, dempere er nok lurt å bytte ja så blir vell coilvers den dagen pengene strekker til. Er 250k mye? Har spurt flere å får miksete meninger. Å hva tenker du om servicer nå som bilen er gått så langt? Er det vits å pøse inn 10-20k på storservice nå som bilen er rullet såpass mye? Tok oljeskifte selv, gadd ikke å betale 2000 kr for et arbeid man lett gjør selv hehe :D

_Makki_

Noen forslag fra meg:

- 3.0TDI sort glans grill med foliert grillramme. Mulig nå kan en få grillen med sort optikk ramme. Det var ikke mulig i 2009 når dette ble gjort på min A4:

8793eaa4c6829c97.jpg

- S4 bakskjørt foliert sort med quad ABT eksos

adf0b940621a90a5.jpg

171911b12a8260d4.jpg

64026ca831452892.jpg

20" OEM RS6 II felger ;) 

84e30aca140571f6.jpg

e56d4e3f50de2cf5.jpg

MortenHaa

Finere med duplex eksos som du finner på 2.0tfsi og 3.0tdi da synes jeg, sammens med s line look diffuser (må ha diffuser som passer til non sline med sline look)

Flygel
10 timer siden, _Makki_ skrev:

Noen forslag fra meg:

- 3.0TDI sort glans grill med foliert grillramme. Mulig nå kan en få grillen med sort optikk ramme. Det var ikke mulig i 2009 når dette ble gjort på min A4:

8793eaa4c6829c97.jpg

- S4 bakskjørt foliert sort med quad ABT eksos

adf0b940621a90a5.jpg

171911b12a8260d4.jpg

64026ca831452892.jpg

20" OEM RS6 II felger ;) 

84e30aca140571f6.jpg

e56d4e3f50de2cf5.jpg

Gode tips! Nydelig bil! :D

MortenHaa
5.6.2017 - 9.56, bjorns1 skrev:

Slenger inn et spørsmål her jeg.@MortenHaa hvor fikk du tak i tåkelysgrillene du har byttet til? :-)

ebaaaaaaay :lol:

pejourdan

ECS Tuning, S-Line utgave med sort optikk:

IMG_1678_zpsrnhq5opq.jpg