Gå til innhold

Vårshine Audi A4


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Ja da var en til unnagjort mht vår shine.

Hadde HELT andre planer med denne bilen, nemlig Meguiar's 80 og Meguiar's 21 fra Meguiars på Roterende.......men, jeg hadde bare ca 4 timer på meg (ink vask) og det skjønte jeg da når jeg vasket at ikke ville funke (du skjønner hvorfor snart)

Så mitt blonde hode måtte finne en plan B, og da er det greit med en AIO (all in one) selv om det er en nødløsning å benytte, bare måtte jeggå for det. Det eneste som fikk smake roterende Hitachi var panseret med Meguiar's 80, og den maskinen er snadder, mykstart og passe tung å ha med å gjøre, samt at den bråker forholdsvis lite i forhold til Best Tool maskinen.

Vel "nødløsningen" min var Duragloss 101 med DA maskin og beige Meguiars pad, så det var ikke såååå ille da..

Her er bilen etter såpe og ht vask, men før vask med GritGuard, chemical Guys sitrus wash n gloss og ShMitt-

IMG_8348.jpg

Felgene fikk det vanlige, EZ brush, P21s wheel gel og Meguiars børste.....trengtes det også.....

IMG_8351.jpg

Grunnen til at jeg måtte droppe Meguiar's serien var pga av Riccardo clay, ikke Riccardo i seg selv, men det den skulle plukke til seg fra lakken, noe som var VELDIG mye...ikke hver dag jeg benytter to...2...barer med clay på en bil, men denne trengte det så hinsides....

Dette er fra list og ned på side dører, var nærvøs for å ripe bilen i filler, men det gikk bra, stod her og forbannet meg over at jeg ikke hadde prickbort, da den fjerner en del av nuppene så det ikke hadde blitt så sinnsykt mye, men bare å kna baren ofte så funker det også, samt godt med lube...

IMG_8352.jpg

Så var det inn i garasjen, tørke med Guzzler, legge på Wolfgang black diamond tire gel, og Duragloss flat black plastfornyer, før DAn og Duragloss 101 ble hentet frem..

Jeg har vel egentlig mast nok om Duragloss etterhvert, men den renser vanvittig bra, og gir bilen en super glans (sp har dere hørt det igjen...he he), denne bilen er Sort metallic, og personlig er jeg ikke så glad i "flakes" i lakken, men de kommer i allefall tilsyne etter 101 da den renser som sagt godt.

Vel på med da og beige mEgs pad, lar det tørke helt og tørker enkelt over med Microfiber......voila...blankt og rent med flakes for de som liker det....

så noe etter bilder....

IMG_8355.jpg

IMG_8358.jpg

IMG_8366.jpg

LINSELUS....

IMG_8367.jpg

Metallic

IMG_8374.jpg

IMG_8377.jpg

IMG_8384.jpg

Så da var hun fornøyd....og jeg var 2 barer med clay fattigere.......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Hva er det som har skjedd med felgen på siste bilde? Rust som snart kommer gjennom lakken eller?

Ellers veldig bra jobb. Hvordan er beskyttelsen hvis man bare bruker 101?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Hva er det som har skjedd med felgen på siste bilde? Rust som snart kommer gjennom lakken eller?

Mener du holderen til loddet?

Kjempebra Truls. Har du tatt denne bilen før også?

Dette var the frickin' money shot ass! :D

IMG_8367.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker, nei kun 101 rakk ikke noe annet på bilen, men den har beskyttelse i seg så den klarer seg...

De felgene har mange bleser på seg, de er ikke ba i det hele tatt, men de er vel 10 år nå og ikke voldsomt ivaretatt disse årene.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei Duragloss 101 er bare rens (AIO) så om noe blir borte er det for at den fyller ripene, noe som er heller dårlig...men bilen var ikke så ille ripete, polerte den for 6 mndr siden mener jeg å huske. tok det meste da....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei ruster nok ikke, men de oxiderer på en måte...detter av lag, blir slik om de ikke holdes i trim...så husk å vask felgene godt om vintern.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja har Autoglyms tar remover, men klarte å glemme at jeg hadde den stående her, så gikk rett på clay etter vask, Prickbort funker også mht fjerning av møkk på lakken, men det er det tomt for her nå....

Ja Duragloss 101 er i mine øyne en av de bedre AIOs på markedet..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har Autoglyms tar remover, men klarte å glemme at jeg hadde den stående her, så gikk rett på clay etter vask, Prickbort funker også mht fjerning av møkk på lakken, men det er det tomt for her nå....

Ja Duragloss 101 er i mine øyne en av de bedre AIOs på markedet..

Prickbort 124 är en petroleumbaserad avfettning, den fungerar mkt bra på tjära. Använd den dock på torr lack, då är den mest effektiv.

En annan bra lackcleaner är cleanern från R-2000. Med rätt puter plockar man en hel del med smårepor och swirls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...