Gå til innhold

vask av pad's, maskin eller håndvask best?


Hirobofly

Recommended Posts

Hirobofly

Hmmm, umulig å søke på ordet "pad" på dette forumet jo...... -Søkefunksjonen krever minst 4 bokstaver i hvert søkeord.

Vel, sorry da hvis dette har vært oppe før: Hva mener folket er best når det gjelder vask av pad'er (Meg og Sonus)? Håndvask eller bare putte dem i vaskemaskina på "snilt" program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange pads, så jeg bare hådvasker dem under og etter bruk. Skal ikke så mye til for få få dem rene hvis de ikke har ligget lenge.

Forresten, hvis du vil ha et tips så fungerer google MYE bedre enn den innebygde søkefunksjonen. Nesten umulig å finne noe med den. Hvis du går til google og skriver f.eks "pads site:www.detailersclub.no" (uten klemmene) altså søkeordet etterfulgt av site:www.detailersclub.no så søker du etter "pads" kun på denne siden. Da er det mye enklere å kombinere ord også. Skriv f.eks "scholl pads" eller "vaske pads" i klemmer for å søke etter den setningen, så slipper du å få resultater på bare ett av ordene :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly
Jeg har ikke så mange pads, så jeg bare hådvasker dem under og etter bruk. Skal ikke så mye til for få få dem rene hvis de ikke har ligget lenge.

Forresten, hvis du vil ha et tips så fungerer google MYE bedre enn den innebygde søkefunksjonen. Nesten umulig å finne noe med den. Hvis du går til google og skriver f.eks "pads site:www.detailersclub.no" (uten klemmene) altså søkeordet etterfulgt av site:www.detailersclub.no så søker du etter "pads" kun på denne siden. Da er det mye enklere å kombinere ord også. Skriv f.eks "scholl pads" eller "vaske pads" i klemmer for å søke etter den setningen, så slipper du å få resultater på bare ett av ordene :)

Bra tips på søkingen, Google er ofte best ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

vasker Scholl, Meguairs, Sonax og Menzerna pads i maskin på 40 grader og 1400omdr (hurtigprogram).. Meguiars pads tåler jo ikke maskin vask (de gamle, de nye tåler det), men jeg har ikke hatt noe problem med borrelås e.l, like bra som nytt ;)

Skal sies at de fra Scholl og Menzerna har ikke vært like mange ganger i maskinen som Meguiars pads, men det ser ut som de tåler det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Vi liker jo maskiner fremfor manuelt arbeide, så da blir det forsøk i vaskemaskina ja!

Foresten, spørsmål rundt en sånn pad-vasker: Vasker dere pad'ene i den under selve polering/rubbing når det er blitt for mye produkt på pad? Eller kun i etterkant når ferdig med jobben og pad'ene skal være klare til neste bil?

(Tenker bare på om våt pad lager mye sprut hvis den vaskes i pad-vasker under bruk)

Jeg kjører kun pad på en klut eller håndkle innimellom når det begynner å kladde/sprute for mye, men kanskje pad-vasker likevel er det optimale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Litt begge deler egentlig... Greit å vaske dem med padwasheren når de begynner å få for mye produkt på seg, og de blir fort tørre igjen bare du kjører de litt på høyt turtall så er de klar til bruk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...