Gå til innhold

Bjerknez' MC garasje


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez
Akkurat nå, Lafton's Autospa skrev:

Kan nevne at om du trenger opptenning hjelp fungerer fusso knall. Det er så mye parafin i den :P

 

Hehe, det tviler jeg ikke på :lol:

 

Ikke spesielt premium med tanke på lukt, men den funker definitivt bedre med tanke på vannskrekk enn de andre voksene jeg har testet de siste ti årene vertfall. Holdbarheten skal jo også være veldig god. Til 299 kroner er dette en nobrainer spør du meg. Men jeg kaster ikke SV Shield i søpla av den grunn :) 

 

Alt til sitt bruk :thumbup:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bjerknez

Kjøpte meg Tuga Chemie Bikers Super Devil her om dagen. Denne fungerer på akkurat samme måte som S100 Total Cleaner og den er hakket rimeligere. Om den er like kraftig vet jeg ikke ennå. Jeg digger derimot at begge disse har en Gel form som sitter godt på panelet. 

 

Begge produktene er uansett utrolig gode! 

 

B8754D28-7B4E-4612-AD96-6CFCD5CD2C3C.thumb.jpeg.3b321acfaef75450411833dcf89757af.jpeg

  • Liker 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vet ikke om dette er helt lov å bryte inn i din blogg, men mc folket er som regel rause mot hverandre:rolleyes: så jeg banker på;

Lurte på om du vil anbefale noe i tillegg til det jeg bruker på min Ducati scrambler, jeg driver ikke og tester så mye og vil vel egentlig holde meg til minst mulig ingredienser for å få et godt resultat. Dette bruker jeg pr i dag:  Surfex-Prickbort-Autofoam til vask, Til "polering" bruker jeg et sett fra  Chemical Guys Black Car Care Kit, med bl.a  Butter Wet Wax.  Til dekkene bruker jeg Chemical Guys VRP Protectant Dressing 

 

Har ikke foreløpig poleringsmaskin, men ser at du anbefaler R nano, så det skal vurderes.  Så ser jeg at du anbefaler S100, ser at resultatet ble veldig bra så den vil jeg forsøke.

Som sagt, ikke noe poeng å finne opp hjulet pånytt^_^ så hvis du har noe å tillegge som jeg absolutt må ha så takker og bukker jeg.

Alt foregående bruker jeg på en ny bil og har brukt dette en gang på scrambler`n som jeg kljøpte i forrige uke.

På forhånd takk

Svein

 

PpiZdFI.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hei! Skal du korrigere lakk, så er nok (desverre) Rupes Nano Ibrid så perfekt at den bør vurderes. 

 

Hvis jeg skal forenkligjøre vasken av motorsykkel mest mulig så sier jeg dropp avfettingen. Jeg mener avfetting er litt overkill på Motorsykkel. Vær uansett varsom med bruk av avfetting på plast. Spesielt hvis sykkelen er varm. 

 

En god høytrykkspyler, en gid voks med god varighet som feks. Fusso99, plastfornyer som feks, S100 farhefornyer og en god såpe er det du trenger. En kjedebørste er også anbefalt. S100 sin Dry Lube er veldig bra. :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takker for svar, bruker stort sett avfetting på motorområdet.  Skal forsøke meg på fusso 99 og som sagt en rupes nano blir nok kjøpt inn etterhvert, foreløpig er sykkelen så ny at det meste er ok.

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

En liten oppdatering. Sykkelen er solgt til ny fornøyd eier og ny sykkel er bestillt. 
 

jeg har beveget meg litt over til det mer klassiske igjen da jeg ønsket meg en mer cruiserlignende sykkel. Så i går skrev jeg kontrakt på en Triumph Speedmaster 1200 som blir levert mai 2022. :) 

 

 

0D999F63-C6FA-41EB-86F6-C93D11F2A909.jpeg

  • Liker 2

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Bjerknez

Hvilken coating kan jeg legge på alt fra metall til plast etc. å finnes det en coating som også takler ekstreme temperaturer? Halve overflaten av sykkelen består jo av tre eksosrør blandt annet. 
 

 

31337DD5-CCCF-4CCA-8AB7-747633954E48.jpeg

9BAA5AAB-BEB1-43F7-85DE-AA460811C120.jpeg

F04B4ADA-F8DB-41D5-BBB7-466AFFFB2783.jpeg

6BDD8148-A9B5-4959-95FC-8F4B64D11851.jpeg

3BA50DFB-0C89-4498-AB5A-37861119E9B6.jpeg

9B790DA3-B2A9-4053-A053-127DD563E166.jpeg

D63549E4-2897-41D5-9F8A-ED0AE441C8D3.jpeg

BDFF58CE-B741-4E5B-94D2-A922076C5EDD.jpeg

321FCB28-30F5-419D-A18C-E8A02AE48806.jpeg

987A9A53-46F9-4C36-B972-EDAA6C65FB0E.jpeg

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt CarPro Dlux til all plast, felger og metalldeler (inkl. eksosdeksel) rundt om på sykkelen som holder bra (Ducati Panigale V4S som blir bra varm). Brukte også et år på min forrige (Panigale V2) på alt av plast og metalldeler. Største bonusen er nok hvor mye svartere all svart plast blir etter påføring. Bare vær nøye med påføring så det ikke blir skjolder (det har jeg også fått til 😛 ) Den skal visstnok holde til ca 800F (litt over 400C), så rett på rørene er kanskje litt optimistisk, men dekslene bør nok gå bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
2 minutter siden, eeespen skrev:

Jeg har brukt CarPro Dlux til all plast, felger og metalldeler (inkl. eksosdeksel) rundt om på sykkelen som holder bra (Ducati Panigale V4S som blir bra varm). Brukte også et år på min forrige (Panigale V2) på alt av plast og metalldeler. Største bonusen er nok hvor mye svartere all svart plast blir etter påføring. Bare vær nøye med påføring så det ikke blir skjolder (det har jeg også fått til 😛 ) Den skal visstnok holde til ca 800F (litt over 400C), så rett på rørene er kanskje litt optimistisk, men dekslene bør nok gå bra.

Takker for svar :) 

 

Er den vanskelig å legge? Siden du nevnte skjolder etc.?

 

 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la Max protect UNC r 1.5 på alt av lakk, og Max protect v3 på motor og eksos komponenter. Det gikk ganske greit, og det beader fortsatt som nytt den dag i dag selvom jeg la det i 2017. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
8 timer siden, overlay skrev:

Jeg la Max protect UNC r 1.5 på alt av lakk, og Max protect v3 på motor og eksos komponenter. Det gikk ganske greit, og det beader fortsatt som nytt den dag i dag selvom jeg la det i 2017. 

Takker for svar. Skal se nærmere på disse :) 

 

Ble kjøp av Shinemate EP803 KIT i går samt noe annet småtteri så nå har jeg vertfall en poleringsmaskin med mulighet for å bytte ut til forskjellige bakplater og ned ned til 40ish mm. Passer perfekt på motorsykkel :) 

 

Er ikke mye lakkerte flater jeg har på sykkelen, men de jeg har skal vertfall skinne. Så får jeg se på de to produktene du nevnte etter hvert :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Bjerknez skrev:

Takker for svar :) 

 

Er den vanskelig å legge? Siden du nevnte skjolder etc.?

 

 

Nei, egentlig ikke, det gikk bare litt for fort en kveld. Med godt lys og litt bedre tid er det normalt ikkeno problem, men sammenlignet med silikonbasert plastfornyer er det litt ekstra å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Fikk Shinemate EP803 poleringsmaskinen i posten i går og jeg må si at jeg ble imponert over hvor mye man kan få for 2.000 kroner. Flere bakplater i forskjellige størrelser, en drøss med pads med forskjellige cut og to forlengere som gjør at man kan komme til på vanskelige steder, noe som gjerne er ønsket på en motorsykkel. 

 

Jeg hadde jo Rupes Nano tidligere som jeg solgte da jeg solgte min forrige motorsykkel, men kommer ikke til å kjøpe denne igjen. Den er riktignok en del mindre i størrelse, bråker mindre samt går på batteri, men batteridrift er ikke et must for meg da jeg har tilgang til strøm uansett. Er jo fort 10.000 kroner for et Rupes Nano Kit.

 

Til helgen skal jeg teste ut Shinematen og se om den duger. Jeg tviler ikke på at den gjør det :) 

  • Liker 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Testet ut Shinemate EP803 i dag. Ble bare noen minutter hvor jeg polerte bakskjermen på motorsykkelen da det var noen store gnissemerker der siden salen hviler nedpå der. 

Shinematen var ikke like smooth og stille som Rupes Nano Ibrid, men ellers så funket den som bare det. Å det til under en fjerdedel av prisen. Fantastisk :) 

 

brukte orange pad og Scholl S20. 

 

Her er før og etter bilder. 

21DC51BB-4BBE-4F5A-981C-7994FF97F29B.jpeg

D8939CD2-1D99-4A8F-A6E9-9C4EB86FC041.jpeg

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
7.7.2019 - 20.52, Svein A skrev:

Heisann

Vet ikke om dette er helt lov å bryte inn i din blogg, men mc folket er som regel rause mot hverandre:rolleyes: så jeg banker på;

Lurte på om du vil anbefale noe i tillegg til det jeg bruker på min Ducati scrambler, jeg driver ikke og tester så mye og vil vel egentlig holde meg til minst mulig ingredienser for å få et godt resultat. Dette bruker jeg pr i dag:  Surfex-Prickbort-Autofoam til vask, Til "polering" bruker jeg et sett fra  Chemical Guys Black Car Care Kit, med bl.a  Butter Wet Wax.  Til dekkene bruker jeg Chemical Guys VRP Protectant Dressing 

 

Har ikke foreløpig poleringsmaskin, men ser at du anbefaler R nano, så det skal vurderes.  Så ser jeg at du anbefaler S100, ser at resultatet ble veldig bra så den vil jeg forsøke.

Som sagt, ikke noe poeng å finne opp hjulet pånytt^_^ så hvis du har noe å tillegge som jeg absolutt må ha så takker og bukker jeg.

Alt foregående bruker jeg på en ny bil og har brukt dette en gang på scrambler`n som jeg kljøpte i forrige uke.

På forhånd takk

Svein

 

PpiZdFI.jpg

 

Jeg glemte helt og svare deg skikkelig på denne tidligere og selv om du sikkert har gjort dine valg allerede, så kan jeg komme med en liten utdyping på det du spør om her. Spesielt siden jeg har fått meg en ny erfaring vedrørende poleringsmaskin til motorsykkel.

 

For det første så kan jeg med en gang si at petrokjemisk avfetting på motorsykkel er i de fleste tillfeller totalt unødvendig og det kan med stor sannsynlighet være skadelig for plast, noe det som oftest finnes mye av på motorsykkel. Så dropp det. 

 

Faktisk så kan du også være svært sparsom med vanlig alkalisk avfetting også, som feks. Surfex HD som jeg har erfart er den aller beste og jeg bruker ikke noe annet enn den avfettingen. men jeg bruker kun veldig små mengder og slett ikke hver gang jeg vasker. 

 

Jeg bruker faktisk heller ikke høytrykk lenger. Vanlig hageslange gjør susen, sammens med en god alkalisk avfetting og en bøttevask med valgfri passende såpe. Jeg liker Meguiars sin såper, men de fleste såper funker her. 

 

Så trenger du et knippe børster som hjelper deg å komme til på trange steder, for disse er det mange av på motorsykkel! 

 

Når det gjelder pleringsmaskin så solgte jeg min Nano når jeg solgte min forrige motorsykkel, men når jeg etter ett års tid kjøpte meg motorsykkel igjen så angret jeg jo på det, og pengene jeg fikk for Nano'en gikk rett på sparekontoen og igjen rett ut til innskudd på ny sykkel, så dem var borte, men jeg fikk ta k i en Shinemate EP803 poleringsmaskin som er helt genial til prisen. Det følger med tre bakplater og to forlengere samt diverse poleringsputer som er like små som de som satt på Nanoen. 

 

Riktignok så er ikke Shinemate EP803 like liten som Nano og den går heller ikke på batteri, men for 2.000 kroner så mener jeg en hobbydetailer får veldig mye for pengene. :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Blir morsomt og teste denne opp mot CG VRP som jeg har. Alltid gøy og evt. finne billigere og like gode produkter. Altså hvis den faktisk er like god. Jeg er slett ingen fan av alt som selges på det blå varehuset, men må inrømme at jeg inni mellom finner noe der som kan mple seg med langt dyrere produkter :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...