Gå til innhold

Hvilket produkt fra Scholl til bruk på plast?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Jeg har kikket litt på Scholl Boost, men det ser ut til at denne er mest for motorrommet. Det ser også ut til at denne skal sprayes på vått underlag for så og lufttørke etc. 

Jeg har en del plast detaljer på motorsykkelen og vil ha en som ikke er glossy. Jeg er altså ute etter et produkt som ikke blir skjoldete etter tørk. Det er uhyre mange kriker og kroker på motorsykkelen med plast.

 

Jeg har prøvd CG Silk Shine Dressing med godt resultat, men det krever at man kommer til over alt og det er ikke bestandig like lett.

 

Er det slik at man bare kan spraye på Scholl Boost på alt plast mens sykkelen er våt og la den tørke uten å få noe som helst skjolder?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Beklager sent svar, men det ser ikke ut til at jeg får varsel når nye innlegg blir skrevet. (må sjekke innstillingene)

 

Scholl Neo er vel en sealer og ikke et produkt som gjenskaper dybden i plasten? Eller tar jeg feil?

Ja, har fått med meg at det er Slim som er tingen. Jeg leste bare at den var beregnet til interiøret og ikke eksteriøret, men så lenge det funker så er det vel greit?

 

Så har jeg testet Scholl Boost. Halleluja...for et produkt!! 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boost kan brukes både på vått og tørt, men gir skjolder om man ikke går over med en klut en stund etter påføring. Holdbarheten er så som så.
Neo fjerner faktisk øverste laget av oksidert plast og gummi, merker det på at mikrofiberkluten blir svart. På ny plast merker man ikke slikt.
Holdbarheten er god vil jeg påstå, ikke blir det skjolder heller. Plasten blir dog ikke matt, mer som halvblank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
8 minutter siden, Knutis skrev:

Boost kan brukes både på vått og tørt, men gir skjolder om man ikke går over med en klut en stund etter påføring. Holdbarheten er så som så.
Neo fjerner faktisk øverste laget av oksidert plast og gummi, merker det på at mikrofiberkluten blir svart. På ny plast merker man ikke slikt.
Holdbarheten er god vil jeg påstå, ikke blir det skjolder heller. Plasten blir dog ikke matt, mer som halvblank.

Dette må jo bare bety at Scholl Neo er et meget allsidig produkt?

Han i Scandicshine butikken sa forøvrig til meg at denne IKKE gir skjolder i det hele tatt. Hva som er sant vet jeg ikke, men det hørtes vel for godt ut til å være sant ja... :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neo er veldig allsidig. Jeg bruker den på plastlister der andre har sølt polish og dermed gjort de hvite.
Jeg bruker den også på veldig gammel og oksidert gummi for å få en jevn og fin overflate, feks rundt vinduer.

Jeg bruker den også som sealer på sidevinduer, der den holder bra og er enkel å jobbe med.

 

Hvis du bruker boost på en klut og fordeler jevnt, blir det ikke skjolder. Men hvis du bare sprayer på og lar den lufttørke, vil den ikke fordele seg jevnt og da blir også resultatet ujevnt.

Spesielt hvis du sprayer på vått har jeg opplevd dette. Går jeg over med en klut til slutt blir resultatet mye jevnere og penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det er mottatt. Da er altså ikke Boost så "fantastisk" som først anntatt. Det er jo ofte slik at er det for godt til å være sant, så er det ofte det :)

 

Men ett bra produkt er det helt sikkert. Jeg skulle dog ønske at de som selger denne (spesielt til de som er uerfarne innen bilpleie) kunne vært litt mer ærlige. Man kan jo faktisk gjøre ting værre enn det er hvis man tror at man bare kan la denne lufttørke med perfekt resultat.

 

Det er kanskje teoretisk mulig hvis alt gjøres 100% etter boka, men selv du opplevde jo skjolder og du er vel ganske dreven i faget vil jeg tro. Da vil jeg tro at en vanlig mann i gata vertfall ikke hadde fått noe bedre resultat.

 

Men Scholl Neo har jeg bedre tro på. Den kan faktisk bare sprayes på en våt bil for så og bare spyles av. Den er også langt mer allsidig og erstatter vel også NESTEN Boost?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å spraye Neo på våt bil og spyle av, men da blir det også skjolder. Den må tørkes av med klut for å unngå skjolder og flekker.

Og ettersom den tørker veldig fort, skal det lite til. Du rekker ikke ta en hel bil før noe har tørket, så ett og ett panel.

Ketil anbefalte å blande den ut med vann for å gjøre den mindre konsentrert, men det har jeg ikke prøvd. Ei heller prøvd den i skumkanon som washcoat.

Boost bruker jeg når jeg skal ha en rask shine på dekk, hjulbrønn og plastdeler i motorrom. Den er drøy og lett å vaske bort om du roter.
Neo er ikke drøy, umulig å vaske bort når den har størknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg testet Neo her om dagen på bilen til min far. Etter vask spylte jeg vann på panseret, for så og spraye på Neo. Ventet 10 sekunder og fordelte Neo med høytrykk utover panseret før jeg spylte av. Funket helt perfekt og jeg kunne vertfall ikke se noen skjolder... 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...