Gå til innhold

Morten's 2006 Audi A6 2.7TDI Quattro


MKLars1

Recommended Posts

For all del, bytt/flush girkassa! Ikke hør på det Møller forteller deg. Den har godt av det etter så mange km på baken og du vil merke en betydelig forskjell. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MKLars1

Yes! Da var første runde med feriepenger kommet (bytta jobb i fjord) så da ringte jeg og fikk time for nye sommerdekk!
30% avslag fikk jeg også så gleder meg som et barn til å få på skikkelige såler!
Dekkvalget ble Altenzo sports comforter +
Jeg fikk anbefalt det og tenker å teste det ut!

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MKLars1

Heisann!

Etter mye googling og søking har jeg kommet frem til at de felgene som ligner mest er Vossen CV5!

 

MEN, på felgene skal det angivelig nok være stemplet "Vossen" på utsiden, det er det ikke på mine.

Og jeg så en finn annonse med noen som ønsket å selge Audi felger, og de var helt lik mine... Uten Vossen stempel.

Er det noen som har peiling på om det er Vossen felger, om Audi har hatt noen avtale for å få produsert felger, eller det rett og slett er replika?

Grunnen til at jeg spør er fordi det er avgjørende for hvor mye penger jeg skal kaste i å få fikset felgene, eller eventuelt kjøpe nye Vossen CV5.


Her er eneste merkingen jeg har funnet på felgene.

20170618_123808_zpsekuvfsro.jpg

 

20170618_123813_zpstmp9vamu.jpg

 

20170618_123816_zpstisbtgyw.jpg

 

20170618_123827_zpscct02io1.jpg

 

Ja de er skitne, skrudde en felg av bilen i regnvær for å se om jeg fant noe merking, også satt jeg det på igjen!

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
A. Gaastjønn
18.6.2017 - 13.00, MKLars1 skrev:

Heisann!

Etter mye googling og søking har jeg kommet frem til at de felgene som ligner mest er Vossen CV5!

 

MEN, på felgene skal det angivelig nok være stemplet "Vossen" på utsiden, det er det ikke på mine.

Og jeg så en finn annonse med noen som ønsket å selge Audi felger, og de var helt lik mine... Uten Vossen stempel.

Er det noen som har peiling på om det er Vossen felger, om Audi har hatt noen avtale for å få produsert felger, eller det rett og slett er replika?

Grunnen til at jeg spør er fordi det er avgjørende for hvor mye penger jeg skal kaste i å få fikset felgene, eller eventuelt kjøpe nye Vossen CV5.


Her er eneste merkingen jeg har funnet på felgene.

Ja de er skitne, skrudde en felg av bilen i regnvær for å se om jeg fant noe merking, også satt jeg det på igjen!

Garantert replika. 

Ekte CV5 ser slik ut:

vossen-wheels-cv5-matte-graphite-machine

 

Eg har ekte Vossen felgar, dei er stempla på utsida og innsida.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei!

Jeg dumpet tilfeldig borti innlegget til MKLars vdr. Audi A6 2.7 TDI. Jeg har tilsvarende model 2007.

Jeg har bare et godt råd: Ta en flush og skift olje på automatkasse fortest mulig. Flere har hatt crash automatkasse fordi 

olje ikke har vært byttet. Tilfeldig leste jeg et innlegg om Tictronic automatkasse sombør ha oljeskift pr. 60k km.

På min bil fikk jeg ujemn giring fra 3. til 4. og motsatt. Det er symptom på at girkassen går adundas. Km stand var da 190k. Jeg gikk til Møller for å få byttet olje evnt. flush.

Ikke nødvendig siden det var livsgaranti på automatkassen, uttalte Møller. Jeg gikk til et annet verksted og tok flush og bytte av girolje. Etter  2000 km var det ingen "rykk og napp". Jeg har ingen tro på at Møller vil erstatte en defekt girkasse etter 170k  km.

Så rådet du fikk tidligere av Hunnes og The Purnisher (?) bør du absolutt følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
MKLars1

hallo ja! her har det skjedd mye og absolutt ingenting.

 

- Noen som vet om det fortsatt går ann å bruke photobucket etter at det ble tull med at man måtte ha fullversjon for å dele med 3 part osv ?

- @Okse14a ja det har du helt rett i, hvert 60 000km skal det være flushing av girkasse medfølgende filter osv. Dette står i serviceheftet, og har forøvrig en vanvittig pris, men siden man skal følge serviceheftet så får man betale for det også! Det savner jeg med gammel bil hvor man gjorde alt selv og betalte kun for deler, ikke for et stempel i boka!

- @A. Gaastjønn bilen har rulla 244, og har ikke fått tida til å bestille service enda ! ting tar tid.

- har kjøpt nye vinterdekk og felger (og

- har kjøpt og montert ny reim til dieselpumpa, siden bilen stoppet 1000m fra husdøra.... Ja! Måtte ha berging. Heldigvis easy fix

-bilpleie messig sett så har felgene fått en runde med Collonite 845. bilen har fått en runde med engel voks, helt til det var fritt og resten av panelene fikk en runde med collonite 845 de også!

Skal prøve å få slengt ut noen bilder med tiden, pr nuh! Har jeg desverre ikke anledning eller orsk til å sette meg ned med den slags !

vi snakkes

 

EDIT!!!!!!!

har også tatt ut den store subben siden elementet røyk på nye albumet til Kendrik, heh...

Også skulle jeg kjøpe en Focal Ibus hos en kollega, men den var forsterkern gåen i. så jeg tømte innmaten i den lille aktiv subben og kobla på med en Focal Solid 4. skjult i bagasjerommet og spiller ikke i nærheten så mye som min kjære Cadence, men fortsatt mer enn hva som sto i originalt.

Har bagasjeromsplass nå da !

Endret av MKLars1
la til mer

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MKLars1

ja okei greit.

La inn en bestilling hos Bilnerden også.:ph34r:

- Gtechniq W8 Bug Remover 500 m

- P21S Power Gel felgvask 5 L

- Bilt-Hamber Korrosol 5 L

- Nerta Active Diamond 5L

- Mac 124 Prickbort 10 liter

 

 

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...