Gå til innhold

Collinite 845 Hvor lenge skal den ligge før buffes av?


Martin.

Recommended Posts

Martin.

Åja. Men kan man dra over hele bilen først så buffe?? Eller burde man ta for hvert 3. panel?  

Fikk en skikkelig treningsøkt bare av å buffe etter 1-2 panel med fusso!!

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kvarter-14 dager. Faktisk.

 

Jeg la 845 på frontlyktene på min brors bil og fikk ikke buffet dem før etter nesten en måned, så så lenge voksen får tørket på overflaten er du good to go.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.
Kvarter-14 dager. Faktisk.
 
Jeg la 845 på frontlyktene på min brors bil og fikk ikke buffet dem før etter nesten en måned, så så lenge voksen får tørket på overflaten er du good to go.

Når du mener fikk ikke buffet, mener du at du ikke huska på det eller at du ikke fikk det av?
Burde man ta voks på lykter da? Bare ikke noe brenner seg fast pga varme osv..

Hvordan er 845 på vinduer?

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Martin. skrev:


Hvordan er 845 på vinduer?

Som jeg sa til deg i en annen tråd for ikke altfor lenge siden, er det bare tull å bruke voksprodukter til lakk på glass, det kan gi ubehagelige overraskelser i form av skjolder og uklarhet når du får sol rett imot, og holdbarheten på selv de dårligste glassforseglingene er tusen ganger bedre enn voks..

 

I.fht 845 er det ingen problem å legge på hele bilen, vente litt og buffe. Har ventet alt fra 10 min til en time uten å merke noe forskjell på selve buffingen.

Det som viser seg å være viktig i.fht voks er å følge bruksanvisningen, dvs. å ikke la den ligge for lenge før den buffes da det kan gi dårligere holdbarhet.

845 skal i.flg bruksanvisningen ligge til den har "hazet" til en hvit hinne før den buffes, hvor lang tid det tar vil være avhengig av temperatur og luftfuktighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
2 timer siden, Martin. skrev:


Når du mener fikk ikke buffet, mener du at du ikke huska på det eller at du ikke fikk det av?
Burde man ta voks på lykter da? Bare ikke noe brenner seg fast pga varme osv..

Hvordan er 845 på vinduer?

Jeg slipte lyktene for at de skulle gå gjennom PKK, la 845 på etter polering og glemte å buffe siden jeg fikk en innrøykt og kaffebombet X3 som måtte ha oppmerksomhet. Så dro min bror på hytten i to uker, deretter på jobb i to uker og så fikk jeg buffet da jeg var innom en måned senere. :)

 

Var helt problemfritt å få av selv etter så lang tid, ingenting hadde brent seg fast og den var like lett å buffe som etter 15 minutter.

 

845 på vinduer har jeg prøvd for flere år siden, og jeg har fremdeles skjolder jeg ikke får vekk, så det er tull. Voks på vinduer er generelt tull, det blir sjelden til aldri bra, og det merker man plutselig når man får lav sol midt i trynet og ikke ser noe som helst. Bruk glassforsegling til glass og voks til lakk.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.

@Christer Åja så da kan jeg legge den på lys. Men ossen er den på lister? Hørt noen vokser ikke skader lister.  

 Men har du prøvd ipa på vinduene da? 

 

  • DCN Poeng 1

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det eneste jeg ikke har gjort med vinduene er å polere dem, så det står på tapetet en vakker dag jeg har tid og lyst samtidig...

 

Jeg legger ikke voks på ulakkerte lister, de får plastfornyer eller gummifornyer, avhengig av materiale. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.
12 minutter siden, Christer skrev:

Det eneste jeg ikke har gjort med vinduene er å polere dem, så det står på tapetet en vakker dag jeg har tid og lyst samtidig...

 

Jeg legger ikke voks på ulakkerte lister, de får plastfornyer eller gummifornyer, avhengig av materiale. :)

Åja. Skal få prøvd meg på polering av vinduer etter vært jeg også.

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt avsporing, men hva enn du gjør.. ikke legg fusso på vinduene, det blir et rent helvete...

* 2003 BMW E46 Touring Facelift - Orientblau Metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.
26.5.2017 - 21.16, HaxoResc skrev:

Kanskje litt avsporing, men hva enn du gjør.. ikke legg fusso på vinduene, det blir et rent helvete...

Greit greit. 

Har no greier fra motip som jeg ikke har brukt opp enda. Men syntes den ikke holder lenge nok.

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la fusso på frontlyktene til Volvo XC90én. Jeg måtte pusse lyktene helt ned da de var blitt grå, så brukte 3m sitt headlight restorer kit først, deretter fusso coat 12 months. Det fungerte helt topp - og lyktene er fortsatt strøkne og vannavvisende (3 måneder etter). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Jonny Ellingsen
Som jeg sa til deg i en annen tråd for ikke altfor lenge siden, er det bare tull å bruke voksprodukter til lakk på glass, det kan gi ubehagelige overraskelser i form av skjolder og uklarhet når du får sol rett imot, og holdbarheten på selv de dårligste glassforseglingene er tusen ganger bedre enn voks..
 
I.fht 845 er det ingen problem å legge på hele bilen, vente litt og buffe. Har ventet alt fra 10 min til en time uten å merke noe forskjell på selve buffingen.
Det som viser seg å være viktig i.fht voks er å følge bruksanvisningen, dvs. å ikke la den ligge for lenge før den buffes da det kan gi dårligere holdbarhet.
845 skal i.flg bruksanvisningen ligge til den har "hazet" til en hvit hinne før den buffes, hvor lang tid det tar vil være avhengig av temperatur og luftfuktighet.
 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...