Gå til innhold

MG Tech Wax 2.0 + MG #16


Ad|oS

Recommended Posts

Har akkurat gitt bilen en liten shining, og har lagt på et lag med MG Tech Wax 2.0. Da denne er syntetisk fungerer vel den som en sealer, og derfor ville det vel blitt bra med MG #16 oppå dette igjen, for å få litt mer liv i lakken!?

Har fått med meg at Tech Wax'en bør ha 24timers herding før man legger på et nytt lag. Nå er det slik at bilen må ut på veien igjen i morgen mellom 9 og 12, så da blir det ikke tid nok til å la den få skikkelig herding. Bør jeg da bare la det holde med det ene laget, eller kan jeg legge på et lag med #16 ca 3timer etter jeg tok av Tech waxen og likevel få den til å sette seg?

Et annet alternativ er å vente til i morgen tidlig før jeg legger på #16 slik at Tech waxen hvertfall får 8-12 timers herding før jeg legger på et nytt lag. Ulempen med dette er at bilen da skal rett ut på veien igjen, men det er meldt opphold inntil midnatt igjen.

Og for å sette et par forutsetninger: Bilen MÅ ut på veien i morgen, den kan ikke bli stående. Den står under tak nå, men vil ikke kunne stå under tak etter i morgen tidlig når jeg drar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Legg på ett lag #16 imorra tidlig etter du har tørka av evt. dugg, så får den noen timer herding i morgensola før du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ta på MG 16 i morgen, carnauba har ikke samme behover for å herde som en syntetisk sealer, om du legger MG16 på etter 2-3 timer forstyrrer du bare herdeprosessen på sealeren, da kunne du like godt lagt på to lag med MG16 i kveld og så var du ferdig :) MG16 ser knall nok ut den ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å bruke en sealer fordi jeg tenkte den holder lengre enn en carnuba voks, men kan huske nå at jeg har lest at #16 har veldig lang levetid. Da lærte jeg noe til neste gang hehe

Med tanke på herdetid, gjelder det frem til man begynner å kjøre, eller til man utsetter bilen for "elementene", som regn osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...