Runey 769 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 (endret) S&S 2010 BMW X3 E83 i Karbon Sort Fant ut jeg skulle lage enda en S&S siden jeg plutselig fikk forespørsel om en jobb på en X3 i nabolaget. Var meningen at det skulle være en enkel 1-stegs jobb, men ettersom jeg undervurderte tilstanden på bilen visste endte jeg på ca 22 timer istedenfor de beregnede 10-15 timene Men blir jo som oftest sånn når man først holder på.... Når jeg var på befaring så jeg tydelig at framfangeren var opplakkert og hadde et grovt tilfelle av appelsinhud. Eier og jeg ble enig om at vi ikke skulle våtslipe bilen i denne omgang, og bare få opp glansen og fjerne så mye riper som mulig på tiden jeg hadde, sånn at bilen var presentabel nok til å brukes som bryllupsbil Var i utgangspunktet nølende til å ta jobben da jeg ikke har så mye tid til overs for annet ut mai, da jeg balanserer sidejobb og lesing til eksamen Litt info om bilen: Det er en 2010 X3 som har gått som skolebil før nåværende eier kjøpte den. Bilen hadde visstnok et uhell som følge av ekstra pedalsett, og det var snakk om at det var brann i A/C så hele interiøret er skiftet fra svart tekstil til lyst skinn. Jeg oppdaget også at ca halve bilen har vært opplakkert som etter disse skadene, noe viste seg å skape trøbbel gjennom hele jobben. Dette vil dere få se litt bedre senere... Så i gang med jobben, da jeg hentet bilen kvelden før og tok nedvask med en gang så jeg kunne kjøre i gang neste morgen. Etter henting Her hadde speilet fått seg en trøkk motsatt vei og var derfor festet av eier på en over snittet ghetto måte, så måtte jobbe rundt det når jeg kom til speilet Vasketeamet klart: Sonax felgrens Prickbort - 5-10min liggetid 1:10 Sterk Surfex HD - 5-10min liggetid Ren nerta i skumkanon, med skruen ca halveis - 10min liggetid Chemical Guys Citrus Wash&Gloss i bøtten SS Iron S etter vask Alt jobber under skummet Fant litt og jobbe med her ja Når jeg var ferdig med håndvask og Iron S var avspylt, var det absolutt ingen form for beading. Det lille beskyttelse som en gang var det var 100% vekke, og vannet satt tilnærmet fast i lakken.... Kjørte bilen inn i garasjen for å tørke og sjekket tilstanden kjapt før jeg gav meg for kvelden. Så noen bilder av tilstanden etter tørking, og det var her det gikk opp for meg hvor mye ille det faktisk var når jeg så bilen ren, tørr og i godt lys Noen som har vært litt aggressiv med snøbørsten eller ? Jeg fant flere slike merker rundt omkring på bilen.... Gav meg for kvelden der bilen da alt var klart for morgendagen Ferdig maskert Enda et bilde av tilstanden på panseret En skade etter noen var borti bilen på handlesenter Begynte så kombotesting Gul-Gul Koch Chemie Avsluttet med grei glans men hadde ikke nok cut, så jeg prøvde en grovere kombo To runder med Gul-Gul Koch Prøvde så Gul Koch pute med Gyeon Compound Litt bedre cut enn gul Koch, men fortsatt ikke nok Endte tilslutt med Koch Chemie Heavy cut, hvor jeg vekslet mellom hvit Koch pute, grønn Rupes, og Rupes UHS pute, grunnet putemangel Det som tilsynelatende funket best var UHS og Heavy Cut. Overraskende nok så avsluttet denne ganske likt som de finere polishene, men med mye mer cut. Fortsatte dermed med denne komboen siden jeg skulle kjøre 1-steg. På bildet er det kjørt 1 runde med grønn Rupes og heavy cut til venstre og 2 runder med gul-gul Koch på høyre. Begge steder ble det kjørt 5 pass. Så i gang med poleringen En motstandsdyktig ripe Forsvant tilslutt Oppdaget som sagt at nesten halve bilen var opplakkert, og panseret var inget unntak. En liten stund lurte jeg på hva jeg gjorde feil, men så gikk det opp for meg hva som faktisk var problemet. Jeg fikk på et sted på panseret masse små halvmåner som typisk kommer av sliping. Trodde kanskje jeg hadde fått noe i paden så skiftet pad uten at det fikset det. Det visste seg da at han som har lakkert opp bilen ikke har pusset fint nok før han la klarlakk, så under klarlakken på panseret og et par andre steder er det pussemerker, renemerker, og overganger som ikke kan gjøres noe med uten å pusse vekk hele j@#!a klarlakken Må derfor leve med dette i sluttresultatet... Var ikke så lett å ta bildet av merkene, men om du ser langs høyre kant av lyset så ser man en antydning til slipemerker... Videre til artigere resultater Obs!!! Kan se ut som det er holos, men var polishen som ikke lot seg buffe 100% uten wipedown. Fikk dempet skrapen på fronten en del Ripe på spoileren som ble dempet Mer pussemerker som var under klarlakken... Nå også med rennemerker 50/50 Viktig med litt detaljarbeid C-stolper ble svart igjen Speil underveis Taklinjer Kom seg Grått og ikke særlig blått Fått opp litt glans Bakluke Taket next Blir jo blått/svart igjen B-stolpe Taklinjene igjen Litt å ta i som sagt Kom seg noe det ja Noe teksturert lakk på framfanger som ikke ble våtslipt, bare polert... Pluss en lite samarbeidsvillig parkeringssensor Ble litt lite bilder mot slutten da jeg fokuserte på å bli ferdig siden jeg skulle på jobb på ettermiddagen så ferdigstilling fikk fokus Poorboys Red Natty´s Paste Wax valgt som LSP. Hjul fikk ikke noe videre fokus da eier skulle legge om til sommerhjul ila uken Men ferdigbilder har jeg selvfølgelig, og var heldig så solen skinte også Det var alt for denne S&S Tidsforbruk ca. 22 timer Takker for at du tok deg tid til å se gjennom, og tilbakemeldinger mottas gledelig PS: Ble desverre bare mobilbilder i denne omgang for å spare tid Bilder benyttes ikke uten trådstarters samtykke Endret 23 Mai, 2017 av Runey 34 Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Det var dyktig bra opprydning ja! Det er den type lakk og tidligere arbeid som setter tålmodigheten på prøve. Vel utført, cred! 1 Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 23 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Det var dyktig bra opprydning ja! Det er den type lakk og tidligere arbeid som setter tålmodigheten på prøve. Vel utført, cred! [emoji4] Takker for det Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Knallbra jobb dette @Runey 👍🏼👍🏼 Skjønner ikke hva som feiler folk. Nå har jeg rejecta 3 lakkeringer av FELGEN min fordi det er noen små renninger på klarlakken og det godtar jeg faen ikke. Her er jo en halv bil med sånn 😳 Håper du tok deg godt betalt for denne uansett 😊 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic 623 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Flott jobb på sliten bil Heavy cut avslutter ekstremt bra om den kjøres rett så tar du mye også. Anbefaler deg å kjøre koch puter mtp på pris støv og holdbarheten 2 Siter E30 Turbo E34 Bi turbo bruksbil BMW 2002 Turbo under restaurering http://facebook.com/GusdalsCarCare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 23 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Knallbra jobb dette [mention=9940]Runey[/mention] [emoji106]🏼[emoji106]🏼 Skjønner ikke hva som feiler folk. Nå har jeg rejecta 3 lakkeringer av FELGEN min fordi det er noen små renninger på klarlakken og det godtar jeg faen ikke. Her er jo en halv bil med sånn [emoji15] Håper du tok deg godt betalt for denne uansett [emoji4] Takker for tilbakemelding Eier ble mildt sagt overrasket når jeg fortalte dem om oppdagelsen. Lakkingen var gjort før nåværende eier kjøpte den og trolig gjort sånn halvveis under bordet av en kar med lett promille og dårlig tid...[emoji35] Ble selv lett skremt når jeg så hvor mye det var å ta og hvor gale det faktisk er. Økt glans og voks hjalp veldig på å skjule det når man står mer enn 1-2m fra bilen [emoji52]Hehe når vi snakker pris så er jeg fortsatt ganske fersk i gamet og redd for å prise meg ut. Selv om han var meget positiv til prisen når jeg økte den bittelitt. Men gikk nok ut med en ganske dårlig timebetaling da jeg hadde sagt en pris i utgangspunktet og ikke liker å gå noe særlig opp når jeg har gitt en pris. Når det er sagt kommer jeg helt klart til å være mindre "snill" med utgangspunktet neste gang for at det skal være verdt litt mer enn bare for å se sluttresultatet [emoji108] Flott jobb på sliten bil Heavy cut avslutter ekstremt bra om den kjøres rett så tar du mye også. Anbefaler deg å kjøre koch puter mtp på pris støv og holdbarheten Takker for det Ja heavy cut er ganske fantastisk [emoji108] Gleder meg til å teste den på noen steder på F20en når den skal taes ila sommeren. Angående puter er jeg enig der Tror jeg i hovedsak kommer til å kjøre Koch og Rupes puter. Grunnen til at jeg ikke bare kjørte Koch var rett og slett at jeg gikk tom for rene puter og jeg ikke gadd å vaske for hånd når kompressoren hadde tatt kvelden. Hadde også en liten pute som fant ut den skulle stikke av når jeg kjørte tørking og børsting på den. Skjønte ikke hvor den forsvant før jeg fant den foran garasjen dagen etter 🤔I tillegg må jeg oppgradere sikringen til garasjen for å kjøre nye kompressoren(16A) [emoji23] Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Lekkert utført jobb Runey! Dette ble lekkert Cred er gitt! 1 Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 23 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Lekkert utført jobb Runey! Dette ble lekkert [emoji4] Cred er gitt! Takk takk Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingolf 181 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 nice jobb 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarhelge 491 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Krevende lakk krever dyktig detailer, godt ryddet opp Må si jeg ble imponert av hvor blank bilen ble, absolutt verdig et bryllup! 1 Siter Min showcase Mine S&S 2017 VW eGolf S&S 2003 Volvo V70 S&S 2019 Tesla Model X S&S 2017 Aprilia RSV4 RF S&S 2012 Mercedes Benz ML S&S 2017 Volvo XC90 S&S 2015 Subaru Outback S&S 2000 Porsche 911 S&S 2017 Tesla Model S Østergren bilpleie på Facebook S&S 2015 Nissan Xtrail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 23 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 nice jobb 🙂 Takk for det Krevende lakk krever dyktig detailer, godt ryddet opp [emoji106] Må si jeg ble imponert av hvor blank bilen ble, absolutt verdig et bryllup! Takker, meget kjekt å høre Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pck 276 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Dette ble jo veldig så bra! Har tydeligvis vært gjennom litt av hvert denne bilen før du gav den et velfortjent løft. Siter Mine S&S: Toyota Avensis, Toyota Prius, BMW 318d, Volvo XC60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 23 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Dette ble jo veldig så bra! [emoji106] Har tydeligvis vært gjennom litt av hvert denne bilen før du gav den et velfortjent løft. Takk for det Ja hatt lite å slite med denne. Fikk spørsmål om hvordan de skulle holde den fremover så gav grei beskjed om at da måtte de slutte med maskinvask pusseskinn! Forklarte problemene med det og de var veldig positive så bilen får det forhåpentligvis noe lettere fremover [emoji108] Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordic BilSpa 593 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Meget bra! 1 Siter GYEON Certified Detailer Facebook: Nordic BilSpa Mine jobber: Nordic BilSpa / Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWX3 1 Skrevet 23 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Godt jobba! Hadde samme bil i svart og den var også godt herjet i lakken. Han som tok på seg jobben å rette opp i galskapen gikk på akkurat samme smellen med tidsforbruk. Det positive med denne opplevelsen er at jeg nå i ettertid har jeg blitt blitt hekta på detailing. Så slik skal aldri noen av mine biler se ut igjen. (Wii, første post på DCN) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 23 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2017 Meget bra! [emoji106] Takk for det Godt jobba! Hadde samme bil i svart og den var også godt herjet i lakken. Han som tok på seg jobben å rette opp i galskapen gikk på akkurat samme smellen med tidsforbruk. Det positive med denne opplevelsen er at jeg nå i ettertid har jeg blitt blitt hekta på detailing. Så slik skal aldri noen av mine biler se ut igjen. [emoji4] (Wii, første post på DCN) Kjekt å høre Godt å høre jeg ikke er eneste som har hatt litt å styre med denne lakken ja [emoji23]Velkommen til forumet og grattis med første post også! Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 1 Juni, 2017 Rapporter Share Skrevet 1 Juni, 2017 Meget bra arbeid dette vart et solid løft! Cred! 1 Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 1 Juni, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Juni, 2017 Meget bra arbeid dette vart et solid løft! Cred! Kjekt å høre [emoji108] Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.