Gå til innhold

Fjerning av rust i hjulbuen


Neguah

Recommended Posts

Jeg er usikker på om jeg er på riktig plass, og i det hele tatt om jeg har funnet riktig forum. Dere får heller bare anbefale meg et forum dersom jeg er på villspor.

 

Jeg har fått overflaterust i hjulbuen, på karosseriet som er brettet inn under hjulbuen. Det er ikke store flaten, men nok til at det vil spise opp bakskjermen om jeg ikke gjøre noe. 

Når jeg har skrapet og pusset vekk all rusten, så skal jeg bruke en pusseklut, men hvilken type klut skal jeg bruke? Så skal jeg visst nok legge på en rustfjerner for å fjerne resterende rust. Der har jeg funnet et produkt jeg skal bruke. Det vasker jeg altså vekk med vann, og tørker vekk. Så skal jeg vel bruke primer, men det behøver jeg vel ikke under hjulbuen? Det trenger ikke være perfekt under der.

Så må jeg vel legge på en lakk, før jeg legger på klarlakk. Også her behøver det ikke være perfekt. Så en helt vanlig sort lakk holder. Jeg gidder ikke spraye, så stifter holder vel? Her trenger jeg altså lakk, og deretter klarlakk

IMG_0962.JPG

2017 Mazda 6, 2.2D

2013 Jaguar XF 2.2D Sportbrake

2003 Jaguar S-type 3.0 V6

1995 Nissan Maxima 2.0 V6

1991 Ford Scorpio 2.5 D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...