Gå til innhold

Kjøp av første poleringsmaskin


Adriantho

Recommended Posts

Adriantho

Heisann, har tenkt til å kjøpe meg en poleringmaskin nå, men usikker på hvordan ! Har tenkt på en DA maskin i prisklassen mellom 1000-2500. Noen som har en anbefaling? Helst en allround maskin som kan brukes i kriker å kroker også :)

Bilparken:

BMW 320d e92 07 mod  SOLGT

BMW 116d E87 06 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.

Jeg har en Das 6 pro fra bilnerden.. Denne er en fin nybegynnner maskin som også er fin fordi den kan lett komme till litt mindre steder.

Men man kan fortsatt ha 150mm pads på den.

 

Jeg betalte 1000kr for den på tilbud men den koster vell 1500kr til vanlig.

  • DCN Poeng 1

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Nautilus

Jeg vil bare snakke av erfaring her. Jeg begynte på North Detailing maskinene. SDA-8 vil jeg si ikke var bra. Jeg fikk flere ganger ganske heftig varmgang i disse, og opplevde at paden ved to tilfeller gikk i luften.

PDA 15 og 21 var greie maskiner, men jeg solgte disse etter å ha prøvd Rupesmaskiner på Swissvax-kurs her i Bergen. Jeg sparte og spinket og eier i dag en Rupes LHR 15ES Mk2, en mini og en Ibrid long neck. 

Som nybegynner kan jeg bare si at om det er mulig å spare litt lenger og kjøpe en Rupesmaskin så er det vel verdt det. Jeg har full forståelse for at man handler litt på budsjett da jeg gjorde nøyaktig det samme, men jeg vil bare få anbefale disse på det varmeste. Du bare kjenner det når du starter maskinen. Lyden, feelingen og vibrasjonsmengden etc.. Rett og slett et strålende verktøy.

Men jeg sier altså ikke at dette resulterer i bedre show and shines, men det er et behagelig, solid og kvalitetsverktøy for bruk i mange mange år. 

Kan ikke få anbefalt RUPES nok, og jeg gleder meg til å ta verktøyet i bruk hver gang jeg har noe å jobbe med :)

Lykke til med maskinkjøp!

  • DCN Poeng 1

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...