Gå til innhold

Verktøy for å vaske\polere trange plasser.


magne

Recommended Posts

  • Moderatorer

Skal komme å vaske\polere gjennom noen luftespalter som er ca 1cm brede.

Noen som har tips\anbefalinger til verktøy som kan komme til gjennom luftespaltene for å polere deksel som sitter 5-6 cm under åpningene.

Tenker microfiber eller svamp på pinne eller noe liknende...

Noen som har noen tanker\tips\produkter å anbefale?

 

 

motorlokk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Ingen roterende med forlenger som er liten nok.
Skal altså gjennom spaltene og polere et deksel under disse. Spaltene er ca 1,5-2cm brede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
8 timer siden, goldie1337 skrev:

Auto Triz Nano polisher kit 2.0

 

Så ikke så dum ut:thumbup:, men tror faktisk 15mm blir litt i største laget for å komme ned i sprekken. Må måle de en dag. Uansett måtte jeg hatt en forlenger på det sette for å komme til, da den nok ikke strekker seg 5 cm nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mulighet for å demontere hva enn det er du skal polere fra innsiden så du slipper å gå gjennom disse spaltene? Om du bruker noen form for roterende elektrisk tingest risikerer du å kødde til lakken i spaltene, samt det virker unødvendig komplisert og tidkrevende å polere noe gjennom en bitteliten åpning fremfor å bruke litt tid på å demontere å få ta det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Først og fremst må jeg få vasket inni der. Holder ikke med bare avfetting, skum og avspyling. Må få brukt en eller annen form for berøringsvask.

Så får jeg heller se på polering etterhvert. Skal få tatt noen bilder av dette og lagt ut. Men motorlokket er ikke mulig å splitte/dele for å komm til fra undersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Første tanken som streifet meg: Rørepinne med en mf klut rundt. Så tenkte jeg litt til og kom på at det finnes noe som heter sponge brushes eller noe. Malepensler i skum, rett og slett. Da kan du i teorien nå ned i spaltene og muligens klare å gnikke litt. Fåes i ulike bredder (den helt til høyre på bildet er 1" bred) på hobbyforretninger og eBay :) De er forøvrig deilige å påføre plast- og gummifornyer på listverk og pakninger også :D 

 

image.jpeg.3fd587621e2dda5d8217cc2bc055afaa.jpeg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Fant allerede noe som het foamsticks fra et detailing firma. Prisen var ikke så ille, men frakta var horribel..

 

Lovet å legge ut noen bilder av problemområdet..

 

2017-05-17 00.42.48.jpg

2017-05-17 00.43.16.jpg

2017-05-17 00.43.28.jpg

2017-05-17 00.43.38.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Trodde turbolokket hadde muligheten for å demontere metallet på undersiden, men det kan være jeg tar feil.

Turbolokket har hvertfall riller skjuler litt mer ;)

 

Fant disse da. Men frakta koster litt mye: http://www.ebay.com/itm/Lake-Country-Foam-on-a-Stick-12-Pack-Detailing-Emblem-Cracks-Crevice-89099-/151413621719?hash=item2340f483d7:g:orcAAOSwEK9UGNCD

 

Må jo gå ann å lage noe selv. Evt få tak i noe likende av en flaskekost til oppvask, bare at den har microfibber isteden for børste rundt hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
43 minutter siden, magne skrev:

Trodde turbolokket hadde muligheten for å demontere metallet på undersiden, men det kan være jeg tar feil.

Turbolokket har hvertfall riller skjuler litt mer ;)

 

Fant disse da. Men frakta koster litt mye: http://www.ebay.com/itm/Lake-Country-Foam-on-a-Stick-12-Pack-Detailing-Emblem-Cracks-Crevice-89099-/151413621719?hash=item2340f483d7:g:orcAAOSwEK9UGNCD

 

Må jo gå ann å lage noe selv. Evt få tak i noe likende av en flaskekost til oppvask, bare at den har microfibber isteden for børste rundt hodet.

Som sagt så får du jo slike på hobbyforretninger. Panduro Hobby for eksempel, de har i butikken i Drammen :) 

 

http://www.pandurohobby.no/Catalogue/20-Mal-Tegn/2050-Pensler/205025-Stoplesvamp/1/516295-Skumgummipensler-25-mm-3-stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
9 timer siden, Capone skrev:

Som sagt så får du jo slike på hobbyforretninger. Panduro Hobby for eksempel, de har i butikken i Drammen :) 

 

http://www.pandurohobby.no/Catalogue/20-Mal-Tegn/2050-Pensler/205025-Stoplesvamp/1/516295-Skumgummipensler-25-mm-3-stk

Har bestilt meg noen for å prøve. men tenkte å prøve noe med fleskibelt skaft også. Mulig jeg må bygge selv da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Fant et genialt verktøy for å vaske inni motorlokket idag. En type fleksibelt sverd av microfiber.

Av alle plasser så ble dette oppdrevet på "enklere liv" butikken.:thumbs:

 

 

 

 

2017-05-24 18.00.54.jpg

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...