Gå til innhold

Selge Ford'n hva kjøper jeg nå??


kaw

Recommended Posts

Begynner å bli drit lei trøbbelet med Ford sin perlemor lakk, så nå spekuleres det i salg.

 

Spørsmålet er. Hva kjøper jeg igjen.

 

Litt krav har jeg jo.

- 2008 eller nyere

- Litt motor kraft (140hk+)

- Km maks 120.000km

- Pris maks 270.000kr

- Tilhenger feste

 

Går jo fra Mondeo stasjonsvogn og er usikker på om jeg klarer meg med mindre bil eller om jeg klarer meg uten stasjonsvogn.

Har alltid vært Ford mann men kunne tenkt meg å prøve noe annet.

 

Har lyst på Automat, men setter det ikke som ett absolutt krav.

Kjør debatt.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk bil med nydelig motor

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81564794

 

Har selv 3-serien av generasjonen etter med 1.6 turbo og 8-trinns automatkasse. Meget kjekk bil det også med en kvikk motor. Trimmes lett opp til ca. 200hk.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78389705

 

  • DCN Poeng 1

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk bil med nydelig motor
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81564794
 
Har selv 3-serien av generasjonen etter med 1.6 turbo og 8-trinns automatkasse. Meget kjekk bil det også med en kvikk motor. Trimmes lett opp til ca. 200hk.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78389705
 

Har tittet litt på de.
Prøvekjørte forrige generasjon før jeg kjøpte Ford'n. Hadde litt trøbbel med M-sport setene..
Jeg er ikke feit, men har en skade i ene hofta som gjør at jeg får vondt om det klemmer på muskelen i venstre hofte.
M-sport setene i den forrige ble for smale for hoftene mine. Ellers digget jeg den bilen.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Jeg ville anbefalt BMW også men så klart viss du ikke sitter godt så er jo det sikkert ikke aktuelt.Men hva med Volvo da?de har jo blitt kjempe fine og gode biler å kjøre.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kaw skrev:


Har tittet litt på de.
Prøvekjørte forrige generasjon før jeg kjøpte Ford'n. Hadde litt trøbbel med M-sport setene..
Jeg er ikke feit, men har en skade i ene hofta som gjør at jeg får vondt om det klemmer på muskelen i venstre hofte.
M-sport setene i den forrige ble for smale for hoftene mine. Ellers digget jeg den bilen.

Har hørt andre også som har kommentert sidestøtten i sportsetene på E9x. Og kan se den. Jeg har da en F30 med sportseter, og det er ikke mer plass i de. Så mtp. hofta så hadde jeg nok da sett etter en med standard seter.  

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ryggoperert i høst og er fremdeles ganske sår. Valgte å kjøpe ny bil da "sportssetene" i S-Max'en ikke var gode for meg. Prøvde mye forskjellig og m-sportssetene var for harde for meg (i F11). De beste var klart forrige generasjon Volvo V70/xc70. Disse var langt bedre enn setene i nye V90. Men V70 ble for "gammel" for meg ift prisen jeg så på. Endte derfor opp med komfortsetene til BMW. Disse er helt prima og på høyde med V70. Om du får slike seter i 3serie vet jeg ikke.
Men plass, pris og komfort taler kanskje i favør Volvo?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Jeg hadde fesi opp til DTE Systems i Hunndalen og hørt om de har en kurant 211 (facelift) eller 212 (preface) vogn inne som ikke har vært taxi. Avantgarde, takluke og 220CDI er stikkord :) Så hadde jeg smørt den i bakken på 20" Vossen, sota rutene helt frem og cruisa Mjøsa rundt!

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

V70 vurderes.
E klasse vurderes også samt c klasse.

BMW 5serie kunne jeg også tenkt meg. Men 2010 modell som er innenfor budsjettet føler jeg begynner å se gammel ut sammenlignet med mye annet.

20" Vossen er helt klart rette veien å gå.

  • DCN Poeng 1

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlige F10/F11 er da absolutt innenfor det du skriver. Ser fort mye mer moderne ut enn E60/E61. F30/F31 i det nedre sjiktet begynner også å komme innenfor, men her hadde jeg kanskje tatt en godt utstyrt og godt holdt E90/E91 LCI istede.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87402999 Eksempel på F11 som ser grei ut. Sikkert ikke raskeste bilen i gata, men ei heller noen sinke.

 

Når det kommer til Mercedes hadde jeg gått for C klasse 204 om du ikke er ekstremt avhengig av god plass, spesielt barneseter er no herk i 204. 212 er absolutt grei biler det også med vesentlig bedre plass enn 204, men som en kar som er gla i å kjøre så liker jeg 204 mye bedre. 220cdi føles helt greit i begge, 200cdi føles litt undermotorisert i 212, og 250cdi er ikke verdt prishoppet i mine øyne. 204 220cdi føles forholdsvis kvikk.

(Føler jeg må skrive dette for andre gang på en uke elns: kke kjøp 211 når man faktisk har litt budsjett. Det er flotte biler, men de har dessverre eldes rask)

Endret av adivass
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med litt ytelse? Foreldrene mine har en 2013 Mondeo med (jeg tror det er) 150 dieselhestekrefter. Det er overhodet ikke et skyv å skrive hjem om, så hvis det er i det området din bil også går i kan du klare deg med så lite som 110-130hk bensinturboer uten problem.

 

Hadde jeg vært deg og med ditt ønske om komfort, så hadde jeg kikket på relativt nye 508 eller C-klasser. Peugeot og Mercedes er jo kjent for komfort, men de er ikke i nærheten av å være så sportslig satt opp som Ford normalt er. Innenfor ditt romslige budsjett får du disse bilene helt opp til 2015-modeller på Finn.

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN
25 minutter siden, adivass skrev:

(Føler jeg må skrive dette for andre gang på en uke elns: kke kjøp 211 når man faktisk har litt budsjett. Det er flotte biler, men de har dessverre eldes rask)

Enig! Jeg ville valgt 212 fordi det er en sikrere og mer moderne bil. Den har bedre komfort, god plass og mindre sjanse for uforutsette utgifter enn 211.

  • DCN Poeng 1

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med litt ytelse? Foreldrene mine har en 2013 Mondeo med (jeg tror det er) 150 dieselhestekrefter. Det er overhodet ikke et skyv å skrive hjem om, så hvis det er i det området din bil også går i kan du klare deg med så lite som 110-130hk bensinturboer uten problem.

Dagens doning er en chippet 116hk diesel. Ca 180hk og 395nm. Går helt ok, men ikke mere enn det må.

Har testet den noen ganger mot en kompis sin passat 170hk med dsg og da er de omtrent gjevn gode frem til 120km/h. Da drar Forde'n ifra.

En bensin motor ville nok vært mer underholdende å kjøre.

Titter litt på A5. Med tfsi.
Men 1,8 turbo bensin i kombinasjon med automat i en slik bil ser jeg for meg bruker ganske mye suppe?
Tidlige F10/F11 er da absolutt innenfor det du skriver. Ser fort mye mer moderne ut enn E60/E61. F30/F31 i det nedre sjiktet begynner også å komme innenfor, men her hadde jeg kanskje tatt en godt utstyrt og godt holdt E90/E91 LCI istede.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87402999 Eksempel på F11 som ser grei ut. Sikkert ikke raskeste bilen i gata, men ei heller noen sinke.
 
Når det kommer til Mercedes hadde jeg gått for C klasse 204 om du ikke er ekstremt avhengig av god plass, spesielt barneseter er no herk i 204. 212 er absolutt grei biler det også med vesentlig bedre plass enn 204, men som en kar som er gla i å kjøre så liker jeg 204 mye bedre. 220cdi føles helt greit i begge, 200cdi føles litt undermotorisert i 212, og 250cdi er ikke verdt prishoppet i mine øyne. 204 220cdi føles forholdsvis kvikk.
(Føler jeg må skrive dette for andre gang på en uke elns: kke kjøp 211 når man faktisk har litt budsjett. Det er flotte biler, men de har dessverre eldes rask)

Takk for meget detaljert svar omkring biler jeg ikke har så greie på.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

200CDI er helt grei i 212, men jeg savner noe av gassresponsen jeg har i min 220CDI. Jeg har en 211 med de dyreste komfortsetene med luftputer, og har tilgode å finne noen som sitter vondt i disse på langtur og korte turer. Min far har en 212 prefacelift med avantgarde. Disse er ikke på langt nær like gode som mine seter, men sitter godt i disse også. 

 

250CDI er bare tull, ikke store forskjellen fra 220CDI. Da er 350CDI et større sprang, men denne er dyrere med påfølgende dyrere driftskostnader. 212 preface begynner å falle kraftig i pris, og du får nok en pen og velholdt utgave for 270 000,-. C-klasse og E-klasse er to forskjellige biler, og kan ikke sammenliknes spør du meg. På bruktmarkedet er det ikke så stor forskjell i pris heller. 204 preface er en direkte kjip bil innvendig, men faceliften er forbedret betraktelig. Sportslig og fin å kjøre, til og med 180CDI imponerer meg i C-klasse 204 facelift. Jeg hadde mye heller kjøpt en 212 prefacelift enn en 204 facelift. 

Endret av alexanderst
  • DCN Poeng 2

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...