Runey 769 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 (endret) S&S 2007 Mercedes-Benz E320 4Matic S211 Hallo folkens, da var det tiden for et forsøk på min første S&S. Jobben ble utført i samarbeid med Kjetil (aka. @Hjort201) siden det var broren hans sin bil Vi hadde snakket en stund om å ta denne bilen, men det var usikkerhet i hvilken coating som skulle brukes. Fikk en melding fra Kjetil at det var blitt bestilt inn Max Protect, så dette ble også første gangen vi var borti Max Protect også. Vi fant ut at påsken var en grei tid å ta bilen, da begge hadde tid å avse! Bilen er en 2007 E320 4Matic S211 i Obsidian Black(197U). Den har helt klart levd et røft liv med maskinvask som det hovedvalget for forrige eiere. Bilen hadde tydeligvis også vært Ditec behandlet på et tidspunkt også, uten at vi merket noe særlig til det... Vi tenkte å gå for en 2-stegs korrigering, og så legge Max Protect UNC V1 som base og UNC-R 1.5 som top coat. I tillegg fikk rutene UGC PRO. Vi startet med full nedvask med: Prickbort Sterk Surfex blanding 1:5 3D såpe i bøtten med Gold Nugget vaskepad Ren autofoam i skumkanon Felgenblitz for å rense felger(Disse ble ikke gjort noe mer med da de nettopp var satt inn med Fusso) IronX på lakk etter vask Jeg ble litt revet med når jeg gikk i fotomodus, så er rundt 150 bilder.... Utgangspunktet ved ankomst Fikk sneket med et lite glimt av vaskeutstyret... Ganske mange vannmerker på høyglans svarte metall lister Selv med skitten bil ser høyglans b-stolper grå-aktig ut. Prickbort jobber Felgenblitz gjør hva den kan best Noen få minutter senere Surfex legges etter nesten 10min med Prickbort Toppet med autofoam Avspylt og klar for berøringsvask Kjetil satt i vasketjeneste, da noen måtte ta bilder Manglet litt bilder av tørking og maskering siden alle var i sving da. Men etter vask kjørte vi bilen inn i garasjen, tørket den og brukte trykkluft for å blåse ut vann fra kinkige steder. Deretter ble bilen maskert og vi satt i gang med inspeksjon før vi startet kombotesting. Ikke så lett å se på dette bildet men det blir tydeligere senere Bedre her og tydelige vannmerker i tillegg De "grå" B-stolpene som nevnt tidligere Blir kanskje litt grafisk noen steder, så viewer discretion adviced Vi oppdaget også dette svære merket på taket og skjønte ikke hva det kom av. Men antok at noen må ha gått løs med skurebørste eller noe lignende Tydelig fargeforskjell på bakskjermene som har vært opplakkert Glemte og ta bilder av lakkdybdemålingen, men generelt sett lå lakken rundt mellom 120 og 150um, bortsett fra det opplakkerte området som lå rundt 220-230um. Liten lineup av utstyret før vi kjørte testing Begynte så kombotesting, der vi endte på gul Koch Chemie med Koch Chemie Feinschleifpaste som ikke etterlot seg noe særlig med holos. Vi prøvde med heavy cut og forskjellige scholl polisher, som ryddet like mye med LHR15 MKII og Duetto men etterlot seg masse holos som måtte ryddes. Derimot så ble heavycut, rupes UHS, blå, grønn brukt på Ibrid til å spotkorrigere og korrigere på steder med vanskelig tilkomst, for så å bli ryddet med rupes gul pad og Koch Chemie M2.01. Et par bilder etter 5 pass og 1 runde Samme område men etter runde 2. Så når vi hadde komboen var det bare å kjøre i gang! Vennligst ignorer grillen som skal lakkes opp igjen på et tidspunk. Men her ble roterende Ibrid kjørt på framfangeren 1 runde 2 runde Blir en del 50/50 bilder nå Speil etter 1 runde Begynnelsen av fjerningen av "skuremerket" Nja fortsatt et stykke igjen Aaaand it´s gone, men dog ikke uten holos som ble ryddet senere Grunnen til at lommelykten er der er fordi jeg var for lat til å bruke manuelt fokus håndholdt med 50mm linse Videre på taket - før -Etter Jeg fant ut at jeg skulle teste litt på b-stolpene og ende med blå-blå rupes på roterende Ibrid og så Das-pro med gul-gul Koch for å fjerne holos Ferdig med ene Fortsetter på taket 50/50 Bakluke spoiler Der var bakluke spoileren ferdig Ferdig med grovsteg på panser Er en del steinsprut som vi valgte å ikke ta, da vi ikke hadde tid til å vente på at lakken skulle herde Vannmerker på pyntelister ryddet opp i Dørhåndtakene var ingen unntak for riper På ingen måter perfekt men ble godkjent for å være håndpolert. Undersiden må også tas Kjetil kjørte på med pyntelister Ny svart pad fra rupes... Eller var det den som var en gul rupes pute Modellbetegnelsene må også få et løft Litt ymse underveisbilder Now you see it Now you don´t Ble litt overrasket over hvor metallic lakken faktisk er Blir litt trangt og hektisk når man skal gjøre mange ting samtidig Viktig med action shots Nok en 50/50, dere er ikke blitt lei sant Ibriden fikk kjørt seg, når man ikke har en annen maskin som tar pads som er mindre enn 60mm Var en stygg ripe som ikke ble fjernet helt, men godt redusert 50/50 dør Var noen riper som jeg måtte grundigere til verks på etter grovsteget. Panelet var oppi 35 så fikk tydeligvis litt varme når garasjetemperaturen var rett under 10 Jeg syns puten virket litt varm Som sagt så var bilen Ditec behandlet Men ikke nå lengre Kjetil i full gang med fin-steg med Koch Chemie M2 på padking pute, mens jeg kjørte på rupes gul med Koch chemie M2 Påskens dårlige selfieforsøk Ble jo blankt til slutt før vi rundet av på torsdagen... Vi var ferdig med fin-steget når vi startet igjen på fredag morgen, og jeg startet med å pakke ned resten av padsene og brukte MF Så var det ut med bilen og 1:1 surfex for å få av alt som kan ligne på polishrester! Arsenalet av Max Protect funnet fram med helt nye MF klar for coating Men først sjekket jeg litt paneltemperaturer før vi startet, og som dere kan se var det ikke akkurat noe varmeproblemer Panseret var det varmeste stedet da det henger en halogenlampe i taket, men fortsatt innenfor Vi fordelte arbeidet med coatingen der jeg la coating og Kjetil tørket etterpå så jeg kunne ta bilder underveis. Godt i gang med å legge UNC V1 her Rett før coating er buffet av Da var vi ferdig med å legge UNC V1 og lot den herde til neste morgen før vi la UNC-R 1.5 Kjør topcoat Takrelings fikk også UNC-R 1.5 og ble noe svartere Et stykk ferdig coatet S211 Må innrømme at jeg ble litt oppgitt av Kjetil når han ikke hadde kjøpt silk coat så vi trygt kunne ta den ut for ferdigbilder Så Ferdigbildene ble litt halveis da de er tatt med telefon. Anyways her er sluttresultatet! Bestemoren til Kjetil måtte ut å inspisere resultatet Utstyret pakket ned Masse plass i en F20 Alt må jo vaskes også når man er ferdig Det var alt for denne S&S, kan eventuelt se om jeg kan få tatt noen bedre ferdigbilder og oppdatere tråden Uten at vi talte tidsforbruken så havnet det på 40+ timer, med digresjoner, pauser og GPP Takker for at du tok deg tid til å se gjennom, og tilbakemeldinger mottas gledelig Bilder kan ikke benyttes uten trådstarters samtykke. Endret 10 Mai, 2017 av Runey 41 Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Meget bra! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Flott resultat, og flott S&S. Stusser på et par ting, du får holos med Rupesmaskiner? Da kjører du nok litt "uvørent" for du skal kunne kjøre holofritt med skikkelig grov combo her. Å 60gr på puta, da har du kjørt den for lenge/for mye press. 1 Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alesi89 10 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Får ikke opp ett eneste bilde [emoji79] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 10 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 1 time siden, Arild skrev: Meget bra! Takker 7 minutter siden, Tommy skrev: Flott resultat, og flott S&S. Stusser på et par ting, du får holos med Rupesmaskiner? Da kjører du nok litt "uvørent" for du skal kunne kjøre holofritt med skikkelig grov combo her. Å 60gr på puta, da har du kjørt den for lenge/for mye press. Takker Enig der angående litt "uvøren" kjøring. Tror at problemet var kombinasjonen av hard pute, for mye press og grov polish som skapte holos. Så definetivt brukerfeil Lærer så lenge man lever, prøver å bli enda mer bevisst på trykk, vinkel og hurtighet når jeg kjører. Men samtidig så var det litt merkelig for det virket som at lakken ikke likte skikkelig grove komboer?? Angående den veldig varme puten så var det med Das Pro og ganske mye press uten putebytte. Opplevde aldri varmgang med Rupes maskinene 1 minutt siden, alesi89 skrev: Får ikke opp ett eneste bilde Er visst problemer med Photobucket om du bruker Tapatalk Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pck 276 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Ble bra dette. Med litt tire shine på dekksidene her hadde dere satt prikken over i-en. 1 Siter Mine S&S: Toyota Avensis, Toyota Prius, BMW 318d, Volvo XC60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Bare husk, at du skal ikke bruke press på DA maskiner. Å Rupes maskinene skal kjøres med høy hastighet for optimal kjøling. Men det er derfor vi har dette fantastiske forumet, for å dele kunnskap. Keep up the good work 1 3 Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capone 1 029 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 1 minutt siden, Tommy skrev: Å Rupes maskinene skal kjøres med høy hastighet for optimal kjøling. For ikke snakke om best cut Kjempefin jobb på en kjempefin bil! Grønn knapp trykket 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 10 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Ble bra dette. Med litt tire shine på dekksidene her hadde dere satt prikken over i-en. [emoji6] Takker, og ja skulle vært litt dekkshine og [emoji23] Bare husk, at du skal ikke bruke press på DA maskiner. Å Rupes maskinene skal kjøres med høy hastighet for optimal kjøling. Men det er derfor vi har dette fantastiske forumet, for å dele kunnskap. Keep up the good work Skal helt klart huske på det neste gang [emoji108] For ikke snakke om best cut [emoji4] Kjempefin jobb på en kjempefin bil! Grønn knapp trykket [emoji3] Takker Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisrobol 20 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Bra utført jobb hvordan er max protect å legge? å ca hvor mye produkt bruker du på ei stor stasjonsvogn? sikler litt på v1 og unc-r sjøl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 10 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 (endret) 7 minutter siden, chrisrobol skrev: Bra utført jobb hvordan er max protect å legge? å ca hvor mye produkt bruker du på ei stor stasjonsvogn? sikler litt på v1 og unc-r sjøl. Takker Var veldig positiv opplevelse å legge Enda lettere var det når vi var to og en kunne påføre mens den andre buffet etterpå. Temperaturen lå vel rett rundt 10C så lav temp så den ikke tørket for kjapt. Gikk vel ca en halv flaske, dvs ≈15ml av UNC V1 og UNC-R. Om du har anledning kan jeg absolutt anbefale å prøve det, bare pass på at du buffer av kjapt nok! Om du har mer tekniske spørsmål om Max Protect ville jeg hørt med @polishduden Endret 10 Mai, 2017 av Runey Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisrobol 20 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 takker for raskt og utfyllende svar 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 10 Mai, 2017 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Mye bra arbeid, og fint resultat! Tommel opp! 1 Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 10 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 26 minutter siden, ØHN skrev: Mye bra arbeid, og fint resultat! Tommel opp! Takker Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders MK 104 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Skulle gjerne kjørt rundt i den der etter shinen, yes Meget pent! 1 Siter The more you clean, the more you’ll notice it's dirty. If you’re not careful you’ll end up polishing the inside of the tyre valves and then not wanting to use your car if it’s raining. This behaviour is called “being a concours enthusiast” and it’s very dangerous. Many “concours enthusiasts” go on to be murderers. - Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Skulle gjerne kjørt rundt i den der etter shinen, yes [emoji4] Meget pent! Den er en drøm å kjøre [emoji16] flyter på en sky[emoji4] 1 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 10 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 Knallbra jobb på en nydelig 211-kjøremaski Tommel opp gutter 1 Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 10 Mai, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mai, 2017 2 timer siden, Anders MK skrev: Skulle gjerne kjørt rundt i den der etter shinen, yes Meget pent! Takker Akkurat nå, alexanderst skrev: Knallbra jobb på en nydelig 211-kjøremaski Tommel opp gutter Takker for det Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 11 Mai, 2017 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2017 Meget bra gutter! Pass på så det ikke blir for kaldt da hehe. Med så lave temperaturer kan dere fint legge V1 på hele bilen før dere buffer Siden Kjetil ikke hadde kjøpt SIlk Coat så må R vente 6 timer før den kan taes ut og brukes. UNC-R trenger UV for å herde så bare å slenge bilen i solsteika 2 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 18 Mai, 2017 Rapporter Share Skrevet 18 Mai, 2017 Lekkert resultat! 11.5.2017 - 9.04, polishduden skrev: Meget bra gutter! Pass på så det ikke blir for kaldt da hehe. Med så lave temperaturer kan dere fint legge V1 på hele bilen før dere buffer Siden Kjetil ikke hadde kjøpt SIlk Coat så må R vente 6 timer før den kan taes ut og brukes. UNC-R trenger UV for å herde så bare å slenge bilen i solsteika HELE BILEN?! oO hva er optimal leggings temp egentlig? xD 2 Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.