Gå til innhold

Poleringsmaskin


Thingles

Recommended Posts

Thingles

Hei!

 

Har lenge vært medlem av forumet men aldri lagt ut noe.

 

Har en del bilpleie utstyr så jeg holder bilen ren og pen, men vil nå ta steget videre med maskinpolering.

 

Trenger derfor tips til en billig og ålreit maskin.

 

Har kikket på nett og sett litt på turtle sin maskin og en cocraft maskin som selges på Chlas Olson som det er egen tråd om her. Hvordan vil disse fungerer som førstegangs maskin?

Skal i utgangspunktet brukes på en. Volvo V60 og en VW passat (begge er svarte)

 

Eventuelt om det er noen her som selger en maskin til en hyggelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåhvitblogger

Jeg har brukt Cocraft'en en på min F31, også den med hard lakk. Dette var min maksin-debut, så jeg har ikke noe erfaringsgrunnlag, men likevel: Maskina er ok den, som en lavpris DA-maskin. Skal du gjøre større korrigeringer er den ikke riktig valg, men på min bil holdt det å ta de få ripene som var med manuell rub før polering, og så kjøre på med en medium cut/ pute før finpolering.

 

Til slikt bruk anbefaler jeg Cocraft'en. Les om behandlingen og se bilder på www.blåhvitblogg.no

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.5.2017 - 13.18, Thingles skrev:

 

Hei!

 

Har lenge vært medlem av forumet men aldri lagt ut noe.

 

Har en del bilpleie utstyr så jeg holder bilen ren og pen, men vil nå ta steget videre med maskinpolering.

 

Trenger derfor tips til en billig og ålreit maskin.

 

Har kikket på nett og sett litt på turtle sin maskin og en cocraft maskin som selges på Chlas Olson som det er egen tråd om her. Hvordan vil disse fungerer som førstegangs maskin?

Skal i utgangspunktet brukes på en. Volvo V60 og en VW passat (begge er svarte)

 

Eventuelt om det er noen her som selger en maskin til en hyggelig pris.

 

 

Jeg ville styrt unna Clas Ohlson sin DA maskin. Vibrerer mye, blir veldig varm og liker heller ikke mykstarten på den. Hvis du glipper knappen litt tar det evigheter før den får full hastighet igjen. Turtle sin har jeg ikke prøvd.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåhvitblogger
10 minutter siden, Polish skrev:

 

Jeg ville styrt unna Clas Ohlson sin DA maskin. Vibrerer mye, blir veldig varm og liker heller ikke mykstarten på den. Hvis du glipper knappen litt tar det evigheter før den får full hastighet igjen. Turtle sin har jeg ikke prøvd.

Ja, jeg kjenner meg nok igjen i dette. Så ja, det finnes sikkert bedre alternativer.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arnt skrev:

Jeg kjøpte Carwise i fjor nå ble det Rupes og Flex i år. Like bra å kjøpe det beste med en gang.

Da er vi to, kjøpte Carwise maskin i god tro. Men endte fort opp med en Rupes 😁

  • DCN Poeng 2

Engstad Autocare - Kamikaze Certified Detailing Shop

 

Mine S&SS&S Audi A6 // S&S Open Insignia OPC // S&S Hyundai Getz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...