Gå til innhold

Test av Angelwax h2go mot Gtechniq g5


Arild

Recommended Posts

Arild

Liten minitest av disse opp mot hverandre:

 

IMG_0633.thumb.JPG.42a0f5d1f2b02e3638a461d170506c39.JPG

 

Siden jeg har 2 biler selv, en 2012 a6 og en 2016 leaf så var det naturlig å prøve begge produkter for å se hvilket som holdt lengst. Gtechniq g5 ble lagt på leafen mens angelwax h2go ble lagt på audien. 

 

Fremgangsmåten var lik og det ble lagt på alle vinduer på begge bilene. Siden det likevel er frontruta som er viktigst så er det resultatet fra frontruta som teller. 

Leafen ble lagt 1.5 uke før audien men nå ca 1.5 mnd etterpå føler jeg at jeg har grunnlag til å kåre en vinner. 

 

Sånn gjorde jeg:

 

- vasket vinduene med gtechniq g6

- clayet vinduene med bilt hamber medium clay

- vasket igjen med gtechniq g6

- vasket så vinduene med gtechniq panel wipe

- polerte vinduene med gtechniq g4

- vasket igjen over med gtechniq panel wipe.

- påførte rain repellent.

 

Akkurat likt på begge biler og det skal ikkevære mye forurensing der altså.

 

Nå ca 6 uker senere hvor begge biler har fått et par tusen kilometer på seg så er resultatet slik at du ser at det er noe på men regndråpene blåser ikke av frontruten lenger. Eller det vil si de gjør det der viskeren ikke har vært mens i området hvor viskeren går så er det omtrent like redusert på begge bilene.

 

Egentlig rett og slett skuffende av begge. Det har vært drittvær ja men forventet endel lengee levetid på produktene.

 

Tidligere så har jeg brukt aquapel for det meste og den hadde en hel del lengre virketid enn disse men så er jo behandlingen også en del dyrere. 

Det positive må være at side og bakruter virker upåvirket og de er akkurat som nylagte enda. 

 

Ser ikke forskjell på siderutene på noen av bilene så det er uavgjort her.

 

Begge produktene er omtrent likt priset så de kommer likt ut der.

 

Angelwax h2go:

+ jævlig drøy

- kan være vanskelig å buffe av

 

Gtechniq G5

+ lett å buffe av.

 

Knall produkter begge to til sideruter og bakruter men til frontrute så vil jeg nok vurdere en eller annen form for glasscoating i stedet!

 

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow

flott test! :)
enda en ting som forteller meg at jeg kan holde meg te rainX :P Plager meg ikke å legge nytt lag i ny og ned heller! :D
bruker sjeldent/aldri viskere så RainX i seg selv holder jævlig lenge hos meg :)

men har du testa g1/g2 mot g5? fordi jeg har en de miste falskene stående :P tenkte og teste :D

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker scholl Neo på tak og sideruter. Ekstremt enkel å få på og holder i månedsvis. Frontrute er noe herk på Vestlandet spesielt med en drage som nekter å forholde seg til instruksen:"ikke bruk viskerne!!!!!!"

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
2 timer siden, Freakshow skrev:

flott test! :)
enda en ting som forteller meg at jeg kan holde meg te rainX :P Plager meg ikke å legge nytt lag i ny og ned heller! :D
bruker sjeldent/aldri viskere så RainX i seg selv holder jævlig lenge hos meg :)

men har du testa g1/g2 mot g5? fordi jeg har en de miste falskene stående :P tenkte og teste :D

G1 er en coating så den SKAL holde lenger. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Flott test. Hadde hvert prikken over ien med noen bilder da.

Husk på at rutene bør vaskes med berøring flr du dømmer produktet. Ved kjøring dannes det en slags hinne som dekker over produktet så det ikke fungerer opptimalt.

 

G5 er "10x" lettere å jobbe med enn alt annet. Det synes jeg er viktigrre enn selve holdbarheten. Legger heller G5 3 ganger enn å legge et produkt som er vanskelig å jobbe med en gang.

Synes G5 har veldig god holdbarhet også. Sammen lignet med mye annet scorer holdbarheten omtrendt likt.

 

Hvis det er noen som ønsker å kjøpe G1 av meg, si ifra så selges den for 100kr inkl. brevfrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
22 minutter siden, The Punisher skrev:

Brukt Aquapel i mange år og det er helt konge! Dyrt ja, men lett p påføre og holder leeeenge! 

Enig. 

Aquapel er bedre. 

 

5 minutter siden, Øyvind G skrev:

Flott test. Hadde hvert prikken over ien med noen bilder da.

Husk på at rutene bør vaskes med berøring flr du dømmer produktet. Ved kjøring dannes det en slags hinne som dekker over produktet så det ikke fungerer opptimalt.

 

G5 er "10x" lettere å jobbe med enn alt annet. Det synes jeg er viktigrre enn selve holdbarheten. Legger heller G5 3 ganger enn å legge et produkt som er vanskelig å jobbe med en gang.

Synes G5 har veldig god holdbarhet også. Sammen lignet med mye annet scorer holdbarheten omtrendt likt.

 

Hvis det er noen som ønsker å kjøpe G1 av meg, si ifra så selges den for 100kr inkl. brevfrakt.

Bilder av hva? Mens jeg kjører og det regner? :) 

Bilen var forøvrig vasket med berøringsvask før tester av holdbarheten.

sleng meg en pm med nr på vipps så kan du sende meg g1 så legger jeg det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Arild

Litt bilde hvor du ser at det er slitt på frontruta på audien min.

 

bakruta:

IMG_0037.thumb.JPG.c04dff268cca4455f46ea9f337bc5351.JPG

 

Frontruta:

IMG_0038.thumb.JPG.2ab8f0fb16ba807743bce894571c790f.JPG

 

Ser det holder seg fint der viskerene ikke går men er greit slitt vekk der viskerene er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...